کد خبر: ۲۳۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۴۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
لطفا به پویش استفاده از دور کند کولر ابی وتنظیم ۲۳ درجه‌ای کولرهای گازی تا ۲۰ مرداد به پیوندید
به گزارش برق نیوز، همانگونه که استحضار دارید به علت وجود گرمای بی سابقه با مشخصه دوره زمانی زیاد، مصرف انرژی الکتریکی در کشور به شدت افزایش یافته است واز مرز ۵۵۰۰۰ مگاوات نیز عبور کرده است.
 
با توجه به پیک حدود ۳۰۰۰۰ مگاواتی برق در فصل زمستان، افزایش ۲۵۰۰۰ مگاواتی مصرف برق در فصل تابستان، عمدتا ناشی از تاثیربار‌های سرمایشی است که طول زمانی ان کمتر از ۴۵ روز متوالی است. به عبارتی دیگر سرمایه ملی کشور در بخش برق برای تامین حدود ۱۷۰۰۰ مگاوات وبرای یک دوره کوتاه صرف می‌شود که قطعا می‌باید برنامه ریزی واقدامات عملی جهت مدیریت مصرف برق در بخش بارهای سرمایشی صورت پذیرد.

به هر حال در شرایط فعلی، پدیده افزایش دما با دوره زمانی طولانی احتمال بروز خاموشی را در کشور افزایش داده است وخصوصا افزایش دمای همراه با پدیده گرد وغبار ورطوبت بالا شرایط سختی را نیز برای مردم خوب استانهای جنوبی کشور رقم زده است که ضرورت استمرار تامین برق را الزامی وبه نوعی اخلاقی ویک وظیفه ملی نموده است. از طرفی دیگر نشانه‌های خوبی از بالا رفتن مصرف برق در بخش صنعت کشورملاحظه میگردد که نوید بخش توسعه ورشد کشور می‌باشد.

خوب در این شرایط چی باید کرد؟ توان تولید برق کشور در حد نیاز مصرف فعلی بدون هیچ ضریب ذخیره است وهر گونه حادثه در سمت عرضه برق، باعث بروز خاموشی می‌گردد وافزایش دما نیز علاوه بر رشد مصرف برق، ظرفیت تولید وانتقال وتوزیع تاسیسات برقرسانی را کاهش می‌دهد.

مدیران محترم صنعت برق مشابه همه شرایط خاص کشور، دست نیاز به همکاری مردم دراز نموده اند و خطر بروز خاموشی را در صورت عدم صرفه جویی مردم جدی دانسته اند که هشداری واقعی است.

 انجمن علمی مدیریت مصرف انرژی ایران ضمن عرض پوزش به ساحت مردم خوب کشورمان که چرا این شرایط ایجاد شده است وچرا فقط در شرایط بحرانی باز به سراغشان رفته ایم، ولی به دلایل ذکر شده فوق، از همه هموطنان خوبمان صمیمانه درخواست داریم دو اقدام موثر زیر راتا ۲۰ مرداد ماه انجام دهند.
بررسی‌های فنی وتجربیات به عمل امده نشان میدهداجرای اقدامات فوق دررفاه واسایش انان تاثیر محسوسی ندارد.
*استفاده از دور کنددر زمان استفاده از کولرهای ابی خصوصا از ساعت ۱۲ تا ۱۶ واز ساعت ۱۹ تا ساعت ۲۳
* تنظیم دمای کولر‌های گازی در ۲۳ درجه خصوصااز ساعت ۱۲ تا ۱۶ واز ساعت ۱۹ تا ساعت ۲۳.
هموطنان
خواهشمندیم درخواست فوق را جدی بگیرید وعمل کنید.
سعید مهذب ترابی
رئیس انجمن علمی مدیرت مصرف انرژی ایران
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار