کد خبر: ۲۳۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۶
به منظور تحقق اهداف مشترک پژوهشی – تحقیقاتی و آموزشی، شرکت توزیع نیروی برق و دانشگاه کردستان با هدف فراهم آوردن زمینه‌های همکاری بیشتر برای بهره گیری از توان و استعدادهای موجود تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش برق نیوز، این تفاهمنامه در نشستی با حضور  اخلاقیان، رئیس و  مشتاق، معاون عمرانی دانشگاه کردستان در دفتر مدیر عامل این شرکت به امضا رسید.

در ابتدای این نشست مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان به اهمیت ارتباط صنعت و دانشگاه اشاره کرد و گفت: صنعت برق به عنوان یک صنعت تخصصی و دانش بنیان نیازمند به روز شدن و استفاده مستمر از تکنولو‍ژی‌های روز برای پیشبرد بهتر اهداف خود در زمینه تأمین برق مستمر و باکیفیت به مشترکین است و از این رو همواره استفاده از ظرفیت دانشگاه را برای خود مغتنم می‌شمارد و تعامل با دانشگاه فرصتی مناسب برای این صنعت برای به روز شدن می‌باشد.

محمد مصطفی نجفیان افزود: شرکت‌های توزیع پیشانی خدمت رسانی وزارت نیرو به شهروندان در زمینه تأمین برق می‌باشند و از این رو استفاده از ظرفیت دانشگاهی برای سهولت یافتن و کیفیت بیشتر فرایند‌ها در راستای خدمت رسانی بهتر به مشترکین ضروری است.
 
 وی افزود: هوشمند سازی شبکه یکی از نیازهای اصلی صنعت برق به ویژه در بحث توزیع به شمار می‌رود که از سوی توانیر نیز در چند سال اخیر مورد تأکید و توجه قرار گرفته است که با توجه به ظرفیت مناسب دانشگاه کردستان در این زمینه آماده حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاهی اساتید و دانشجویان مقاطح تحصیلی بالا با این عنوان و سایر موضوعات مورد نیاز شرکت توزیع هستیم.

نجفیان با اشاره به روند رو به رشد استفاده از ظرفیت انرژی‌های تجدید پذیر در کشور، بحث نحوه ورود نیروگاه‌های با منابع انرژی‌های تجدید پذیر به ویژه انرژی خورشیدی به شبکه را از دیگر مقولات مورد توجه شرکت‌های توزیع برشمرد که نیازمند اجرای پروژه‌های تحقیقاتی با همکاری دانشگاه است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در پایان تأکید کرد: خوشبختانه دانشگاه کردستان به واسطه حضور اسایتد برجسته و دانشجویان مقاطع تحصیلی بالا از ظرفیت علمی مناسبی در زمینه برق برخوردار است و در صورت فراهم شدن شرایط اسکان و پذیرایی مهمانان، می‌توان با اتکا به این پتانسیل به برگزاری کنفرانس توزیع برق در آینده نزدیک در استان اقدام کرد.

در ادامه  اخلاقیان، رئیس دانشگاه کردستان با تأکید بر لزوم تعامل صنعت برق و دانشگاه گفت: خوشبختانه آئین نامه‌های ارتقاء مرتبه علمی اصلاح شده و این موضوع ملزم به کاربردی و صنعت محور شدن تحقیقات دانشگاهی شده است و این امر می‌تواند مشوقی برای اساتید و هیات علمی دانشگاه برای تعامل و ورود به بخش صنعت برق باشد.

وی همچنین از آمادگی دانشگاه کردستان برای در اختیار قرار دادن ظرفیت علمی و نیز بسترهای زیرساختی و آزمایشگاهی برای انجام تحقیقات شرکت برق در موضوعات مختلف مورد نیاز خیر داد.

در ادامه معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با بیان اینکه صنعت برق ایران به لحاظ خودکفایی در دانش و تجهیزات در خاورمیانه جایگاه ممتازی دارد: برای حفظ این جایگاه تعامل صنعت برق با دانشگاه غیر قابل اجتناب است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار