کد خبر: ۲۳۵۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توزیع برق تهران بزرگ گفت: در صورت همکاری ادارات در برنامه‌های مدیریت مصرف مجموعاً حدود ۱۵۰ مگاوات در روزهای پیک بارصرفه جویی خواهد شد.
به گزارش برق نیوز، مریم نامجو با اشاره به وجود ۲۷۰۰ مشترک اداری دیماندی با مجموع قدرت قراردادی ۹۳۰ مگاوات گفت: این مشترکان سهمی حدوداً یازده و نیم درصد از پیک ۴۳۶۴ مگاواتی شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند که بیانگر پتانسیل قابل توجه این مشترکین در کنترل و کاهش پیک روز شبکه برق است.

وی برگزاری جلسات آموزشی مشترک با وزارت جهاد کشاورزی و همچنین فرماندهان بسیج ادارات و وزارتخانه‌ها با رویکرد مدیریت مصرف برق با همکاری و مشارکت فرماندهی پایگاه بسیج شرکت را طی هفته گذشته گامی در راستای ارائه راهکارهای صحیح مدیریت مصرف برق عنوان کرد و گفت: در این نشست‌ها ضمن تشریح الزامات مدیریت مصرف برق به ویژه در سطح ادارات و سازمان‌های دولتی به گزارش مبسوطی در خصوص مصرف بهینه برق در ساختمان‌های اداری و اهمیت مشارکت سازمان‌ها پرداخته شد.

به گفته وی در این جلسات ضمن مقایسه وضعیت رشد پیک طی سال‌های اخیر، سهم ادارات در کاهش پیک مصرف برق؛ خرید برق از مولدهای خود تأمین، مشارکت مشترکین همکار در طرح پاسخگویی بار؛ پیشنهادهای عملی شرکت توزیع برق تهران به ادارات برای کنترل مصرف برق نیز ارائه شده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه شرکت توزیع برق تهران بزرگ با توجه به بخشنامه ابلاغی شرکت توانیر برای مشترکین اداری دیماندی دارای لوازم اندازه گیری هوشمند؛ اظهار داشت: این شرکت طرح کاهش بار برنامه ریزی شده ویژه مشترکین اداری را در قالب مدت همکاری، ساعات همکاری در زمان اوج بار و همچنین میزان همکاری (حداقل ۱۰ درصد میانگین دیماند ساعات اوج مصرف برق و در نهایت اعمال پاداش بهای انرژی و بهای قدرت در قبوض برق این مشترکین) اجرایی کرده است.

به گفته وی اگر مشترکی در بازه زمانی میان باری میانگین قدرت مصرفی ۱۰۰ کیلووات داشته باشد ودر دوره همکاری، ۱۰ درصد مصرف برق را کاهش دهد و این کاهش مصرف حداقل در ۵ روز کاری متوالی باشد. تقریباً مبلغی معادل ۱۵۰ هزارتومان پاداش می‌گیرد و درصورت استمرار همکاری تاپایان شهریور ماه از دو میلیون تومان پاداش همکاری نیز بهره‌مند می‌شود.

نامجو خرید برق از مولدهای خود تأمین را از دیگر محورهای نشست مشترک با ادارات و وزارتخانه‌ها عنوان کرد و افزود: این شرکت در قالب انعقاد تفاهم نامه آمادگی خود را برای خرید برق از کلیه مشترکین که دارای مولد برق اضطراری دیزلی و یا گاز سوز و توانایی تأمین برق بصورت کامل یا بخشی از مصرف خود را طی ساعات محدودی از روزهای گرم سال و حداکثر ۲۰ روز به مدت ۳ ساعت داشته باشند؛ اعلام می‌کند.

وی افزود: به ازای هرکیلووات ساعت برق ۱۵۰۰ ریال و به علاوه ۴۰ درصد قیمت سوخت (آزاد) برای مولدهای دیزلی و ۲۵ درصد قیمت گاز برای مولدهای گازسوز پرداخت می‌شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار