کد خبر: ۲۳۵۷۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
جرج سيمون اهم کسی بودکه رابطه بین ولتاژ، جریان و مقاومت را بست آورد و امروزه همه این رابطه را به عنوان قاون اهم می شناسند. در ادامه زندگی نامه این دانشمند بزرگ را مشاهده می نمایید.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: جرج سيمون اهم در سال 1787 در آلمان متولد شد. پدرش قفل ساز و مادرش، فاريا، دختر يك خياط بود. با اينكه پدر و مادر جرج تحصيلات خود را به پايان نرسانده بودند. اما پدر جرج تحت تعليمات و مطالعات شخصي خود بود تا جايي كه قادر بود پسر خود را به عاليترين نحو با تعليمات خود آموزش دهد.

در 1805، اهم وارد دانشگاه Er Langen شد و درجه دكتري را دريافت كرد. او كتابهايي در زمينه هندسه نوشته و در همان زمان به تعليم رياضيات در چندين مدرسه مشغول بود. بعد از آنكه او به كشف الكترومغناطيس كه در سال 1820 اتفاق افتاد علاقه‎مند شد، در لابراتوار فيزيك مدرسه‎اي شروع به كار و آزمايش كرد. در دو مقاله مهم در سال 1826 اهم، تصويري رياضي از هدايت گرما در مدارهاي مدلسازي شده فوريه ارائه داد. اين مقاله‎ها، استنباط اهم از نتايج پديده‎ها و آزمايشات تجربي را افزايش داد و بخصوص در مقاله دوم، او قادر بود قوانيني كه براي شرح و توضيح نتايج كارهاي انجام شده ديگران بر روي "پيل" بود را مطرح كند. اجزاي ابتدايي يك سلول الكتروشيميايي: 1) الكترودها (X و Y) كه هر دو از مواد برنده الكتريكي ساخته شده بودند: فلز، كربن، تركيبات ... 2) الكترودهاي مرجع (A و B و C) كه در برخورد با جسم تحليل رونده، فاسد مي‎شوند. 3) خود سلول يا محفظه‎اي كه از مواد بدون حركت و بي‎اثر تشكيل شده باشد: "شيشه، ... 4) الكتروليته‎اي كه حاوي يون مي‎باشد.

زندگی نامه جرج سيمون اهم
 
 
با استفاده و كمك از آزمايشات فراواني كه جرج سيمون اهم انجام داده بود، توانست روابطي اساسي بين ولتاژ، جريان و مقاومت بدست آورد. چيزي كه امروز به عنوان قانون اهم شناخته مي‎شود. او كتابي را در مورد نظريه الكتريسته اش در سال 1827 منتشر كرد . معادله I=V/R به عنوان "قانون اهم شناخته مي شود. با اين شرح كه مقدار ثابتي ازجريان كه ازسيمي عبور بكند . دقيقاً متناسب است با ولتاژ دو سر آن سيم ، تقسيم بر مقاومت آن .


زندگی نامه جرج سيمون اهم

اهم (R) ، واحد مقاومت الكتريكي ، مساوي است با جريان (I) يك آمپري كه در يك رسانا برقرارشود به ازاء يك ولت اختلاف پتانسيل (V) الكتريكي كه بر دو سر سيم اعمال مي شود . اين روابط بنيادي آغازي است با شروع تحليل مدارات الكتريكي.
 
منبع: مرجع مقالات برق

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار