کد خبر: ۲۳۵۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت نیرو گفت: استان مرکزی به واسطه قرار گرفتن در شاهراه شبکه برق کشور، پایدارترین شبکه برق کشور را در اختیار دارد.
به گزارش برق نیوز، محسن بختیار گفت: استان مرکزی از نظر پایداری شبکه جز استان‌های پیشرو است چراکه زیرساخت‌های خوبی را در شبکه برق دارد و با طرح هایی که در سال‌های قبل به بهره برداری رسیده، پایداری فراهم شده است.

وی ابراز امید واری کرد: با توجه به اینکه استان مرکزی از قطب‌های مهم صنعتی کشور است، ضریب رشد و توسعه کشور از طریق بخش صنعت با پایداری برق این خطه فراهم شود.

بختیار تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد برق کشور به طور متوسط در تامین برق کشور در بخش صنعت مصرف می‌شود اما، استان مرکزی حدود ۶۵ درصد برق مصرفی را در بخش صنعت مصرف می‌کند و این امر باعث رشد بالای صنعتی و همچنین رشد و توسعه اقتصادی کشور شده است و حدود ۶۹ برق مصرفی شهرستان ساوه نیز در حوزه صنعت به مصرف می‌رسد.

او تصریح کرد: کشور در سال جاری در زمینه تامین آب و برق در شرایط حساسی و بحرانی قرار دارد و می‌طلبد که در مصرف برق و آب صرفه جویی شود و زدن رکورد در بخش برق در سال جاری و مصرف انرژی الکتریکی به میزان ۵۵ هزار و ۳۰۰ مگاوات در کشور بی سابقه بودهاست.

وی یادآور شد: در تابستان امسال کلیه تجهیزات صنعت تولید برق زیر بار است تا بتواند انرژی الکتریکی مورد نیاز مردم تامین کند.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار