کد خبر: ۲۳۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
این دیوار که ۴ متر ارتفاع و ۳ متر عرض دارد و از خزه پوشیده شده است کاملاً خودکار است، انرژی‌اش را از صفحات خورشیدی می‌گیرد، آب مورد نیازش را از باران می‌گیرد و رطوبت موردنیاز گیاهان را به‌وسیله‌ی حس‌گرهایی اندازه‌گیری می‌کند و بنا به نیاز گیاه به آن آب می‌رساند.
به گزارش برق نیوز، درخت شهری درواقع دیواری گیاهی است که قادر است به اندازه‌ی ۲۸۵ درخت هوا را تصفیه کند. این دیوار که ۴ متر ارتفاع و ۳ متر عرض دارد و از خزه پوشیده شده است کاملاً خودکار است، انرژی‌اش را از صفحات خورشیدی می‌گیرد، آب مورد نیازش را از باران می‌گیرد و رطوبت موردنیاز گیاهان را به‌وسیله‌ی حس‌گرهایی اندازه‌گیری می‌کند و بنا به نیاز گیاه به آن آب می‌رساند.

خزه‌های این دیوار قادرند در سال ۲۴۰ تن گاز و ذرات معلق مضر را جذب کند که معادل قدرت تصفیه ۲۸۵ درخت است. این دیوار تا ۹۵ درصد از کاشت همین تعداد درخت ارزان‌تر است و کمتر از یک درصد فضای همین تعداد درخت را اشغال می‌کند.

این دیوار در حال حاضر در ۲۰ شهر جهان نصب‌شده و به‌زودی در کشورهای متعدد دیگری ازجمله هند جایی که آلوده‌ترین شهرهای جهان واقع‌شده‌اند نصب خواهد شد.


ایران تعدادی از آلوده‌ترین شهرهای دنیا از جمله تهران، اهواز و زابل را در خود جای داده است و استفاده از این نوع فن‌آوری‌ها می‌تواند راهکار مناسبی برای کاهش آلودگی در شهرهای کشور باشد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار