کد خبر: ۲۳۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۴ - ۲۱ تير ۱۳۹۶
این خودرو اگر در یک روز آفتابی باتری‌های خود را به طور کامل شارژ کند می‌تواند معادل ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کند.
به گزارش برق نیوز، این عنوان یکی از محصولات جدیدی محسوب می‌شود که به تازگی معرفی شده و تمام انرژی مورد نیاز خود را از پنل‌های خورشیدی دریافت می‌کند. 
 
این محصول قرار است در آینده وظیفه حمل و نقل افراد را برعهده بگیرد و میزان آلایندگی آن صفر باشد. خودرو جدید در گروه توسعه فناوری‌های خورشیدی وابسته به دانشگاه «اِینتهوِن» هلند طراحی شده و «استِلا وی» نامگذاری شده است و بر اساس آخرین پیش‌بینی‌های صورت گرفته قرار است در مسابقه جهانی اتومبیل‌های خورشیدی برای طراحی خودروهای آینده رقابت کند.
کارآمدترین خودرو برقی خانوادگی جهان +تصاویر 
 
شکل ظاهری این خودرو بسیار جالب است و اگر در یک روز آفتابی در هلند باتری‌های خود را به طور کامل شارژ کند می‌تواند معادل ۱۰۰۰ کیلومتر حرکت کند. البته ماجرا به این اتفاق ختم نمی‌شود و «استِلا وی» پس از آنکه ظرفیت باتری‌های خود را تکمیل کرد، مابقی انرژی به دست آمده از خورشید را می‌تواند به منزل شما انتقال دهد تا برای تامین انرژی الکتریسیته وسایل داخل خانه به کار رود.
کارآمدترین خودرو برقی خانوادگی جهان +تصاویر

گروه توسعه فناوری‌های خورشیدی دانشگاه «اِینتهوِن» با هدف ایجاد تعادل میان سیستم آیرودینامیک و زیبایی‌شناسی این خودرو را طراحی کرده است. بر خلاف مدل قبلی این محصول که با نام «استلا لوکس» ساخته شده بود «استلا وی» ۹ درصد آیرودینامیک‌تر ساخته شده است و در مقابل حرکت باد بهتر می‌تواند به جلو حرکت کند. بدنه منحنی این خودرو شبه به اتومبیل‌هایی است که چند دهه پیش ساخته می‌شدند. ارتفاع این اتومبیل نسبت به دیگر خودرو‌ها کمتر است و با این وجود دستگیره در‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که دسترسی به آن‌ها آسان است و برای باز شدن در‌ها افراد مانند اتومبیل‌های معمولی عمل می‌کنند.
 
فضای داخلی خودرو بزرگ و جادار ساخته شده است و از مهم‌ترین نکات داخلی آن می‌توان به صندلی‌های بهینه‌سازی شده و ارگونومیک اشاره کرد. «استلا وی» نخستین خودرو خورشیدی خانوادگی محسوب می‌شود که ۵ صندلی دارد و می‌تواند برای سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری مورد استفاده قرار بگیرد.
 
 
کارآمدترین خودرو برقی خانوادگی جهان +تصاویر

این خودرو سیستم راهبردی انرژی خورشیدی را در خود جا داده است و به راننده و سرنشینان نشان می‌دهد که چه میزان انرژی مصرف شده و چقدر انرژی در باتری باقی مانده است. این سیستم همچنین مشخص می‌کند که با مسافت طی شده، در مقابل خودروهای مجهز به منبع سوخت فسیلی چه میزان انرژی کمتری مصرف شده است. زمانی که شما با این اتومبیل به مقصد می‌رسید، «استلا وی» سیستم دستیار هوشمند مخصوص پارک خودرو را فعال می‌کند. در قسمت داخلی خودرو یک نقشه الکترونیکی بزرگ وجود دارد که وضعیت آب و هوا هم در آن به نمایش درمی‌آید و البته به صورت همزمان فناوری مذکور با سیستم پارک خودرو ادغام می‌شود تا بتوانید به راحتی در بهترین موقعیت اتومبیل را پارک کنید. این سیستم به شما اعلام می‌کند در این نقطه که پارک کردید چه میزان انرژی خورشیدی دریافت می‌شود و بر این اساس بهترین محل پارک برای جذب بالاترین میزان جذب انرژی خورشیدی هم به شما پیشنهاد داده می‌شود. سیستم هوشمند مسیریابی و راهبردی خودرو فناوری ویژه‌ای را موسوم به «وی ۲ اکس» در خود جا داده است که به کمک آن به راننده در مورد ترافیک‌های سنگین خیابانی هشدار می‌دهد و در کنار آن ایمن‌ترین و کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به مقصد را پیشنهاد می‌کند.

«استلا وی» به منظور آنکه میزان مصرف انرژی را به حداقل برساند راننده را تشویق می‌کند کوتاه‌ترین مسیر را پشت سر بگذارد و میزان مصرف انرژی داخلی را هم کاهش دهد. در قسمت داخلی اتاق سیستم نوری هوشمند تعبیه شده است که بر اساس شرایط محیطی به صورت خودکار عمل می‌کند. سیستم راهبردی هوشمند به صورت دایم رفتار راننده را زیر نظر می‌گیرد و اگر او سرعت بیش از اندازه داشته باشد یا بین خطوط حرکت نکند، با روشن کردن چراغ قرمز به او هشدار می‌دهد. این اتومبیل خورشیدی با سیستم شارژ هوشمند به گونه‌ای ساخته شده است که هزینه مصرف انرژی را به حداقل می‌رساند، هیچ گونه آلودگی برای هوا ایجاد نمی‌کند و هر زمان که ظرفیت باتری آن تکمیل شد به صورت خودکار دست از شارژ شدن می‌کشد تا مابقی انرژی به باتری‌های خانگی انتقال پیدا کند.
 
کارآمدترین خودرو برقی خانوادگی جهان +تصاویر 

 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار