کد خبر: ۲۳۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: روز سه شنبه مورخ ۲۰ تیرماه ساعت ۵۴: ۱۵ دقیقه پیک مصرف برق به ۸۰۶۲ مگاوات رسید که بالاترین رکورد درخوزستان است.
به گزارش برق نیوز، محمود دشت بزرگ با اعلام این خبر افزود: گرمای هوای بالاتر از ۵۰ درجه در روز گذشته موجب شده مصرف برق به طور محسوسی بالا برود به طوری که مصرف روز گذشته نسبت به روز مشابه در سال قبل که ۷۳۴۴ مگاوات در ساعت۵۷ :۱۵  دقیقه بوده با رشد  ۹ /۷ درصدی به ۸۰۶۲ مگاوات برسد.

وی در ادامه بیان داشت: این درحالی است که پیک بار سال گذشته ۷۸۵۸ مگاوات بوده که در روز شنبه مورخ ۲۴ مرداد ساعت ۱۵ رخ داده است.

دشت بزرگ افزود: زمانی که درجه حرارت هوا از ۴۷ درجه بالاتر می‌رود به ازای هر درجه افزایش دما بیش از ۱۵۰ مگاوات به مصرف برق افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: به توجه به تعطیلی ادارات از ساعت ۱۳ که شروع پیک مصرف می‌باشد روزانه حدود ۲۰۰ مگاوات کاهش مصرف در پیک بار داشته ایم

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خاطرنشان کرد: این شرکت تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکان فراهم نموده، اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی کشور محسوب می‌شود، ضرورت مدیریت مصرف برق و جابجایی مصارف غیر ضروری از ساعات اوج مصرف ساعت (۱۳ الی ۱۷ و ۲۱ الی ۲۳) به سایر ساعات شبانه روز توسط تمامی مصرف کنندگان امری لازم و ضروری می‌باشد.

وی با تقدیر از مردم خوزستان بابت همکاری در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی طی سالیان اخیر گفت: به منظور تامین انرژی الکتریکی مطمئن برای کلیه مشترکان و تامین رفاه عمومی ضروری است تا استفاده بهینه از انرژی الکتریکی توسط تمامی اقشار جامعه به طور جدی مَد نظر قرار گیرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار