کد خبر: ۲۳۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰:۳۴ - ۲۴ تير ۱۳۹۶
معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان از ثبت سالانه سه هزار اختراع در کشور خبر داد و گفت: در دنیا بیشترین اختراعات در زمینه برق، الکترونیک و کامپیوتر ثبت شده است.
به گزارش برق نیوز به نقل از  دانشگاه محقق اردبیلی،دکتر غلامعلی منتظر در مراسم افتتاحیه جشنواره منطقه ای اختراعات و ابتکارات رویش البرز در دانشگاه محقق اردبیلی با اعلام این خبر افزود: از این تعداد حدود دو هزار اختراع در جشنواره ها شرکت می کنند و از آنها برای حدود 200 اختراع برای توسعه فکر می شود.

وی با بیان اینکه هدف ما تبدیل فرد مخترع به شرکت است، تصریح کرد: اختراع اولین گام در خلاقیت فردی است و باید آن را رشد و به مرحله تولید رساند.

منتظر با اشاره به اینکه در دنیا بیشترین اختراعات در زمینه برق، الکترونیک و کامپیوتر است، ادامه داد: بیشترین اختراعات ثبت شده در ایران هم مربوط به حوزه پزشکی و دارویی است.

معاون پژوهش و برنامه ریزی بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: نظام اختراعات کشور ما فردی است و امیدوارم این روند را ساماندهی کنیم و فرآیند مناسبی برای این خروج از این وضعیت تدوین کنیم.

دکتر امیرحسین دوایی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بین نظم و خلاقیت ارتباطی وجود دارد، گفت: در سیستم منظم، مساله از یک نقطه ای شروع شده و در نقطه دیگری به پایان می رسد.

وی ادامه داد: در دنیا افراد خلاق و منظم، مدیران نادری هستند که می توانند تاثیرگذار باشند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: در وزارتخانه به عنوان ایجاد جاذبه برای افراد خلاق هستیم که برای این جاذبه دو روش وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد جاذبه به دو طریق انجام می شود، افزود: جاذبه از طریق پرداخت تسهیلات و در اختیار گذاشتن امکانات و برگزاری کارگاه های خلاقیت ایجاد می شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار