کد خبر: ۲۳۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۳ - ۲۶ تير ۱۳۹۶
با کاهش دمای هوا در روزهای اخیر، روند مصرف برق کشور اندکی فروکش کرده است، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که پیک مصرف برق همچنان بر فراز مرز ۵۰ هزار مگاوات قرار دارد.
به‌گزارش برق نیوز، گرچه در روزهای اخیر به نظر می‌رسد اندکی هوای کشور خنک شده است، اما گزارش‌ها حاکی از این است پیک مصرف برق همچنان بر فراز مرز ۵۰ هزار مگاوات قرار دارد و در روز گذشته (یکشنبه) در نقطه اوج خود در ساعت ۱۴ و ۳۷ دقیقه به ۵۱ هزار و ۲۹۷ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در روز گذشته حدود ۷ هزار و ۳۳۸ مگاوات بیش از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

براساس این گزارش، با اینکه به نظر می‌رسد در روزهای اخیر اندکی هوا خنک‌تر و مصرف پایین‌تر آمده است، اما کارشناسان و مسئولان صنعت برق همچنان توصیه به کاهش مصرف برق بویژه در بخش‌های غیرمولد خانگی، تجاری و اداری دارند.

گزارش‌ها حاکی از این است که میزان مصرف برق تنها در وسایل سرمایشی در سالجاری به بیش از ۱۵ هزار مگاوات رسیده که به تنهایی یک سوم از کل مصرف برق کشور را در برمی گیرد.

همچنین این گزارش می‌افزاید؛ میزان مبادلات برق در روز گذشته نیز برابر با یک هزار و ۹۵۸ مگاوات بوده که از این میزان سهم صادرات یک هزار و ۲۹۲ مگاوات، و بقیه سهم واردات بوده است.

همچنین میزان ذخیره نیروگاهی نیز به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش و یک هزار و ۶۳۱ مگاوات رسید، این در حالی است که این میزان برای روز شنبه برابر با ۲ هزار و ۴۲۱ مگاوات بوده است.

گفتنی است، میزان مصرف برق صنایع نیز برای این روز ۳ هزار و ۵۳۳ مگاوات گزارش شده است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار