کد خبر: ۲۳۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۶ - ۲۸ تير ۱۳۹۶
سرمایه گذار ایرلندی به همراه سرمایه گذار ایرانی برای احداث نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی در استان همدان اعلام آمادگی کردند.
به گزارش برق نیوز، سرمایه گذار ایرلندی  در نشست بررسی اجرای طرح نیروگاه خورشیدی ۵۰ مگاواتی در اراضی کبودراهنگ از توابع استان همدان گفت: وقتی تحریم‌ها علیه ایران تمام شد برای ارتباط بیشتر با ایران و سرمایه گذاری با این کشور اجرای طرح احداث نیروگاه خورشیدی در استان قزوین را آغاز کردیم و اکنون مشتاق و پیگیر اجرای این طرح در همدان هستیم.

جراد شانون افزود: در قزوین یک نیروگاه ۳۰ مگاواتی احداث کردیم و یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی دیگری نیز در دست اجرا داریم و اکنون برای ایجاد نیروگاه ۵۰ مگاواتی در اراضی کبودراهنگ استان همدان اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی اضافه کرد: هر ۱۰۰ مگاوات احداث نیروگاه خورشیدی نیازمند ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه گذاری است که ۲۵ درصد از سهام را ما پرداخت می‌کنیم و بقیه هم با مشارکت سرمایه گذار ایرانی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در احداث نیروگاه خورشیدی ۱۵۰ مگاواتی در جنوب آفریقا نیز مشارکت داشته و موفق عمل کرده است افزود: هدف این است که موفقیت آنجا را در ایران جامه عمل بپوشانم و حداقل سایت برای اجرای این کار در استان همدان حدود ۱۰۰ هکتار است.

سرمایه گذار ایرلندی با بیان اینکه همدان را برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی انتخاب کرده است گفت: قرار است در استان قم نیز با مشارکت سرمایه گذار ایرانی نیروگاه خورشیدی احداث کنیم.

سرمایه گذار ایرانی مشارکت کننده در احداث نیروگاه خورشیدی در همدان نیز گفت: تهیه زمینی مناسب که به راحتی بتواند به شبکه برق اتصال داشته باشد و فراهم کردن امکانات لازم برای ایجاد این نیروگاه خورشیدی ضروری است.

حسین طاهری افزود: مشارکت ما با سرمایه گذار ایرلندی از یک سال قبل و در احداث نیروگاه خورشیدی ۳۰ مگاواتی قزوین آغاز شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری همدان نیز با بیان اینکه حضور سرمایه گذاران خارجی در ایران یکی از برکات امضای تفام نامه هسته‌ای است گفت: این استان از سرمایه گذاری خارجی به شدت استقبال می‌کند.

رضا قیاسی افزود: استان همدان در زمینه ایجاد نیروگاه خورشیدی از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است چراکه روزهای زیادی از سال دارای هوای آفتابی است و سرمایه گذاران می‌توانند از این ظرفیت و سایر بخش‌ها نیز برای سرمایه گذاری استفاده کنند.

وی ادامه داد: دولت نیز به احداث نیروگاه خورشیدی توجه زیادی دارد و به همین دلیل شخص معاون اول رئیس جمهوری برای بهره برداری از این طرح‌ها حضور دارند.
وی تاکید کرد: استان همدان برای جذب سرمایه گذار به دنبال افزایش مهارت و آموزش نیرو‌ها است.
۲ نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری خارجی هر کدام با ظرفیت هفت مگاوات سال گذشته با حضور وزیر نیرو در همدان بهره برداری شد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار