کد خبر: ۲۳۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۸ - ۲۸ تير ۱۳۹۶
فرماندار گرمسار گفت: در سال جاری به ازای هر ۱۰ چادر عشایر مستقر در این شهرستان یک پنل خورشیدی تامین و تولید برق تهیه و توزیع می‌شود.
به گزارش برق نیوز، گفت: برای خرید و راه اندازی هر پنل خورشیدی ۵۰۰ هزار تومان در مجموع ۳۰ میلیون تومان اعتبار هزینه می‌شود که این فرمانداری آن را برای افزایش رفاه عشایر به صورت رایگان توزیع می‌کند.

وی ذخیره برق هر پنل خوشیدی را ۱۰ ساعت اعلام کرد و گفت: این پنل‌ها امکان روشنایی هشت تا ۱۰ لامپ پنج وات، شارژ تلفن همراه و در صورت صرفه جویی امکان تامین برق وسایل سرمایشی وگرمایشی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: تهیه این تعداد پنل خورشیدی تولید برق گامی مثبت برای ارائه خدمات بهتر به ۵۵۰ خانوار عشایر شهرستان گرمسار است که آنان تاکنون برای تامین برق و سرویش بهداشتی و حمام با مشکل مواجه بوده اند.

فرماندار گرمسار با اشاره به این که عشایر این شهرستان با ۲۰ هزار راس دام سبک، رتبه نخست استان سمنان را به خود اختصاص داده است، افزود: عشایر مهم‌ترین رکن ایجاد امنیت غذایی در کشور هستند و این امر نیازمند توجه ویژه مسوولان یه آنان است.

ظرفیت‌های دامی شهرستان گرمسار حدود ۱۵۰ هزار راس دام سبک، ۱۶ تا ۳۰ هزار راس دام سنگین و حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه مرغ گوشتی در سال است.

۱۵۰ مرکز عرضه فرآورده‌های خام دام زیر پوشش دامپزشکی، یک کارخانه تولید داروهای دامی، یک واحد تولیدی فراورده‌های لبنی، یک پایانه بسته بندی تخم مرغ، مزرعه پرورش شتر مرغ، سه کشتارگاه صنعتی طیور، یک کشتارگاه صنعتی و ۲ کارخانه تولید خوراک دام و طیور از جمله ظرفیت‌های شهرستان گرمسار در بخش دامداری است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار