کد خبر: ۲۳۸۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۶
شبکه ریلی کشور هند برای اولین بار شاهد فعالیت قطارهای غیر دیزلی است. هندی‌ها برای اولین بار قطاری را در این شبکه به کار گرفته اند که با انرژی خورشیدی به حرکت درمی آید.
به گزارش برق نیوز،  قطار یاد شده که Diesel Electric Multiple Unit (DEMU) نام گرفته در شهر دهلی نو پایتخت این کشور فعالیت می‌کند. بر روی سقف واگن‌های قطار یاد شده تعداد زیادی صفحه خورشیدی نصب شده تا انرژی لازم برای حرکت آن تامین شود.
 رونمایی از قطار خورشیدی در هند +تصاویر
البته نصب چنین صفحاتی بر روی قطارهایی که با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند کار ساده‌ای نیست. این صفحات به طور مستقیم به باتری هایی متصل می‌شوند که قادر به ذخیره سازی انرژی مازاد بر نیاز قطار هستند.

البته این قطار‌ها کماکان مجهز به موتور دیزلی هستند و صفحات خورشیدی تنها برای تامین انرژی مورد نیاز واگن‌های مسافربری و روشن کردن چراغ ها، نمایشگرهای حاوی اطلاعات و سیستم تهویه مطبوع به کار گرفته می‌شوند.

صرفه جویی ناشی از نصب این صفحات خورشیدی در نوع خود جالب توجه است. استفاده از صفحات خورشیدی در تنها شش واگن یک قطار باعث عدم مصرف ۲۱ هزار لیتر سوخت دیزلی در سال خواهد شد که به معنای ۲۰ هزار دلار صرفه جویی خواهد بود.

شبکه ریلی کشور هند بزرگترین شبکه ریلی قاره آسیا محسوب می‌شود و روزانه حدود ۱۱ هزار قطار در آن تردد می‌کنند. شبکه مذکور روزانه ۱۳ میلیون مسافر را جابجا می‌کند و هزینه سوخت دیزل این شبکه در سال ۲۰۱۵ بالغ بر۵ .۲  میلیارد دلار بوده است.

مدیران راه آهن هند امیدوارند با استفاده از واگن‌های مجهز به صفحات خورشیدی بتوانند ظرف ده سال آینده حدود۳۱ .۶  میلیارد دلار در مصرف سوخت صرفه جویی کنند.
 رونمایی از قطار خورشیدی در هند +تصاویر
منبع: دانا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار