کد خبر: ۲۳۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲:۰۱ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶
در ایران بیش از ۸۹۰ هزار کیلومتر کابل کشی شده است تا برق به دورترین نقاط مصرف برسد و مشترکان از نعمت آن برخوردار شوند این حجم شبکه احداث شده برق، بیش از ۱۵۰ برابر طول مرزهای زمینی ایران با کشورهای همسایه است.
به گزارش برق نیوز، برق از لحظه تولید تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی که با زدن یک کلید از نتیجه نهایی آن بهره مند می‌شود و از برق در روشنایی محل کار یا منزل، تولید یک محصول، خنک کردن محل کار یا منزل، اتو کردن لباس‌ها و... نیازمند مدیریتی لحظه‌ای و هماهنگ است.

برق در ایران بدون در نظر گرفتن نیروگاه‌ها و پست‌های برق، در بیش از ۸۹۰ هزار کیلومتر کابل جریان دارد. این حجم شبکه برق احداث شده بیش از ۱۵۰ برابر طول مرزهای زمینی ایران با کشورهای همسایه است. ایران در حدود ۶۰۰۰ کیلومتر مرز زمینی با همسایگان خود دارد.

آمارهای رسمی شرکت توانیر نشان می‌دهد که در بخش انتقال برق بیش از ۵۲ هزار کیلومتر خطوط انتقال از نوع ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت در کشور احداث شده است که برق را مبادی خروجی نیروگاه‌ها در سراسر کشور پخش می‌کنند.

همچنین بیش از ۷۱ هزار کیلومتر نیز خطوط انتقال برق از نوع ۱۳۲، ۶۶ و ۶۳ کیلوولت در کشور وجود دارد.

اما گستردگی بخش توزیع در کشور بسیار بیش از بخش انتقال است.

آمارهای توانیر نشانگر آن است که بیش از ۷۷۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع در کشور احداث شده است که از این میان ۴۱۶ هزار کیلومتر آن شبکه فشار متوسط و ۳۵۴ هزار کیلومتر آن نیز در بخش شبکه فشار متوسط قرار دارد.

این درحالی است که در هر دو بخش انتقال و توزیع، همواره دو موضوع توسعه (احداث شبکه‌های جدید) و نگهداری (حفظ شبکه‌های سالم و تعمیرات شبکه‌های آسیب دیده یا فرسوده) نیازی ضروری و غیر قابل حذف است.

به این ترتیب روزانه هزاران نفر به صورت مستمر از شبکه‌های انتقال و توزیع احداث شده بازدید و به رفع عیب آن‌ها می‌پردازند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
0
1
سیم کشی نه کابل کشی!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار