کد خبر: ۲۳۸۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۳ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۶
بررسی حالت پایدار ولتاژ محل اتصال منابع تولید پراکنده به فیدرهای شبکه‌های توزیع یکی از پارامترهای اساسی این شبکه‌ها است؛ لذا استانداردهایی برای تغییرات اندازه ولتاژ‌ها برای شبکه‌های ولتاژ متوسط و فشار ضعیف دارای منابع تولید پراکنده تنظیم شده است.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: در صورت استفاده از منابع تولید پراکنده متعدد در شبکه و اتصال آن‌ها به یک فیدر، تغییر اندازه ولتاژ ناشی از تمامی منابع بایستی مورد توجه قرار گیرد لذا پخش بار دقیق سیستم ضروری می‌باشد. بررسی حالت پایدار ولتاژ محل اتصال منابع تولید پراکنده به فیدرهای شبکه‌های توزیع یکی از پارامترهای اساسی این شبکه‌ها است؛ لذا استانداردهایی برای تغییرات اندازه ولتاژ‌ها برای شبکه‌های ولتاژ متوسط و فشار ضعیف دارای منابع تولید پراکنده تنظیم شده است.
 
طبق استانداردهای کشورهای اروپایی این میزان نبایستی از 3 %- 2 % در شبکه‌های ولتاژ متوسط تجاوز نماید تا تغییرات ولتاژ شبکه فشار ضعیف نیز بیش از 10 % نگردد. برای حالاتی که توان تولیدی منابع تولید پراکنده ماکزیمم و توان مصرف بارهای شبکه مینیمم باشد، تغییر اندازه ولتاژ در محل اتصال، ماکزیمم و هرگاه توان تولیدی منابع تولید پراکنده، مینیمم و توان مصرفی بارهای شبکه، ماکزیمم باشد تغییر اندازه ولتاژ در محل اتصال، مینیمم خواهد بود.
مقدار توسط ولتاژ هر محل اتصال نبایستی از 5 % ولتاژ نامی تجاوز نماید تا با استفاده از تغییر تپ ترانسهای ولتاژ متوسط به فشار ضعیف بتوانیم آنرا جبران نماییم. تغییر اندازه ولتاژ شبکه فشار ضعیف کمتر از 10% بماند.
 
تغییر سریع ولتاژ در محل اتصال تولید منابع پراکنده به شبکه توزیع می‌تواند ناشی از سوئیچینگ و قطع و وصل کردن منبع به شبکه و یا تغییرات ناگهانی توان خروجی آن در هنگام کار باشد. اندازه این تغییرات و فلیکر ناشی از آن بایستی محدود گردند تا از آسیب رسیدن به تجهیزات و بارهای مصرفی موجود در شبکه جلوگیری گردد. اندازه فلیکر ولتاژ برای شبکه فشار ضعیف در بازه زمانی کوتاه مدت کمتر از  0.75 و در بازه زمانی بلند مدت کمتر از 1 بوده، ولی برای شبکه ولتاژ متوسط با در نظر گرفتن پارامترهای شبکه برای کوتاه مدت کمتر از 0.7  و برای بلند مدت کمتر از0.9  می‌باشد.
 
 
منبع: وبلاگ مهدی بقالها
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار