کد خبر: ۲۳۹۴۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۱۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
نصرالله طاهری گفت: بر همین اساس برای اولین بار در کشور، در سال ۱۳۹۴ تست‌های تانژانت دلتا و تخلیه جزیی (PD) سیم پیچ ژنراتورهایی این نیروگاه توسط متخصصان داخلی انجام شد، که نتایج حاصل از آن، تخلیه جزیی غیر عادی و پیری زود رس عایق سیم پیچ برخی از واحد‌ها را نشان می‌داد.
به گزارش برق نیوز، ­مدیرعامل شرکت مدیریت تولید سد و نیروگاه کارون ۳ گفت: به منظور ارتقای قابلیت اطمینان سیستم، به ویژه در هنگام پیک مصرف، از سال ۱۳۹۳ بازدیدهای متداول، تست‌های روتین و غیر روتین، شناسنامه دار کردن و پایش وضعیت ژنراتورهای این نیروگاه در دستور کار قرار گرفت.

نصرالله طاهری افزود: بر همین اساس برای اولین بار در کشور، در سال ۱۳۹۴ تست‌های تانژانت دلتا و تخلیه جزیی (PD) سیم پیچ ژنراتورهایی این نیروگاه توسط متخصصان داخلی انجام شد، که نتایج حاصل از آن، تخلیه جزیی غیر عادی و پیری زود رس عایق سیم پیچ برخی از واحد‌ها را نشان می‌داد.

وی عنوان کرد: با توجه به این شرایط شده فلوچارت اولویت بندی واحد‌ها جهت بازرسی‌های بیشتر و احیاناٌ تعمیرات اساسی تهیه شد که انجام تست‌های مجدد، بررسی روند نتایج آزمایش‌ها و بازرسی‌های لازم واحد ۸ در اولویت تعمیر قرار گرفت و نقاط آسیب دیده عایق سیم پیچ این واحد که نزدیک به ۱۰۰ نقطه را شامل می‌شد، شناسایی و ترمیم شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید سد و نیروگاه کارون ۳ با اشاره به رضایت بخش بودن نتیجه تعمیر واحد ۸ این نیروگاه ادامه داد: با انجام تعمیرات فوق، از روند تخریب غیر عادی عایق سیم پیچ استاتور این واحد جلوگیری شد.

طاهری افزود: با بررسی حوادثی که سال‌های گذشته در واحدهای ۵ و ۷ این نیروگاه از جمله اتصال کوتاه دو فاز سیم پیچ استاتور رخ داده بود مشخص شد، که در هنگام وقوع اینگونه حوادث، گوه‌های نگهدارنده شینه‌ها (ویج) در شیار به دلیل ساختاری که دارند داری استحکام لازم نبوده و منجر به پرتاپ شدن شینه‌ها به بیرون می‌شوند و موجب خسارت‌های زیادی به سایر قسمت‌ها از جمله هسته، قطب‌ها و سیم پیچ می‌گردد که به همین دلیل پس از طراحی، ساخت و انجام آزمایشات لازم، کلیه ویج‌های واحد ۸ تعویض شد.

وی با اشاره به اینکه کلیه موارد طراحی و اصلاح طرح، طی یک برنامه مدون و منظم توسط متخصصان شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳ انجام گرفته است، گفت: با انجام این عملیات، واحد در برخورد با حوادث احتمالی که صدمه، افزایش هزینه و توقف طولانی مدت را به دنبال دارد، مقاوم‌تر عمل خواهد کرد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار