کد خبر: ۲۳۹۵۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۷ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی زرند به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات در استان کرمان احداث می‌شود.
به گزارش برق نیوز، محسن طرز طلب ضمن بیان این خبر افزود: با هدف تامین برق پایدار در استان کرمان، نیروگاه سیکل ترکیبی زرند در دو واحد گازی و یک واحد بخار با ظرفیت کل ۵۰۰ مگاوات احداث خواهد شد.

وی اظهار داشت: ظرفیت واحدهای گاز نیروگاه سیکل ترکیبی زرند ۳۲۴ مگاوات و ظرفیت بخش بخار آن ۱۶۰ مگاوات است و برق تولیدی آن از طریق پست ۲۳۰ کیلو ولت به مدار برق کشور وارد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی افزود: سوخت اصلی نیروگاه گاز و سوخت دوم گازوئیل خواهد بود که در دو مخزن سوخت هر کدام به ظرفیت ۲۰ هزار متر مکعب ذخیره و نگهداری خواهد شد.

طرزطلب خاطر نشان کرد: در ساخت این نیروگاه که در ۱۲ کیلومتری جاده زرند به کرمان و در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار احداث می‌گردد.

وی افزایش ظرفیت تولید برق در منطقه، تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق کشور و ارتقا دانش فنی در ساخت نیروگاه‌های حرارتی را از جمله اهداف این پروژه برشمرد و ابراز امیدواری کرد: این نیروگاه از تابستان سال ۱۳۹۸ مورد بهره برداری قرار بگیرد.

شایان ذکر است هم اکنون ۳ هزار و ۱۷۵ مگاوات برق از طریق ۵ واحد نیروگاهی دولتی و خصوصی در استان کرمان در حال تولید است و با احداث این نیروگاه ظرفیت تولید برق در این استان به ۳۶۷۵ مگاوات خواهد رسید.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار