کد خبر: ۲۴۰۵۷
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی انتظار می‌رود دمای هوا تا روز دوشنبه به طور متوسط حدود ۲ تا ۳ درجه بالاتر برود. به همین دلیل، هم‌زمان با آن شاهد افزایش پیک مصرف برق به بالاترین میزان خود در این روز‌ها خواهیم بود که نگرانی‌ها بابت قطع گسترده برق در کشور را ایجاد کرده است.
به گزارش برق نیوز، بنا بر پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر افزایش دمای هوا، وزارت نیرو و شرکت توانیر از روز چهارشنبه اعلام کردند در هفته جاری تمامی شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق در کشور در حال آماده باش خواهند بود.

همچنین وزارت نیرو از مردم درخواست کرده در هفته جاری نهایت همکاری را با صنعت برق جهت کاهش میزان مصرف خود در زمان اوج مصرف بین ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و همچنین ۲۱ تا ۲۳ داشته باشند.

این همکاری‌ها می‌تواند به صورت قرار دادن کولرهای گازی روی درجه ۲۵ و کولرهای آبی روی دور کُند و البته عدم استفاده از سایر وسایل پرمصرف از جمله لباسشویی یا ظرفشویی و... در این ساعت‌ها باشد.

بر اساس گزارش‌های وزارت نیرو، صنعت برق در روز ۱۴ تیرماه سال جاری با اوج مصرف در طول تاریخ خود روبرو شد و عدد ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات را ثبت کرد؛ عددی که نسبت به رکورد پیک مصرف سال گذشته حدود ۲۷۰۰ مگاوات افزایش داشت.

گفته می‌شود اگر میزان مصرف در این روز (۱۴ تیرماه) تنها چند درصد بالاتر می‌رفت ممکن بود صنعت برق را با یک مشکل اساسی مواجه کند، به همین دلیل وزارت نیرو بار‌ها به هموطنان توصیه کرده برای رفاه حال سایر هموطنان مناطق گرمسیرِ جنوب و جنوب شرق کشور در این روز‌ها با این صنعت همکاری کنند.

گزارش‌ها حاکی از این است که حدود یک سوم از میزان کل مصرف برق کشور تنها در حوزه وسایل سرمایشی صورت می‌گیرد؛ یعنی در بخش غیر مولدی که تنها اتلاف سرمایه ملی را به‌دنبال دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار