کد خبر: ۲۴۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
افتتاح پروژه گازسوز کردن نیروگاه زاهدان با حضور مقامات استانی و مدیران وزارت خانه‌های نیرو و نفت برگزار شد.
به گزارش برق نیوز، شهرام ایرانپاک، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاحیه پروژه گاز سوز نمودن نیروگاه زاهدان با بیان اینکه شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه‌های استان پس از انتزاع بخش تولید از برق منطقه‌ای و الحاق نیروگاه‌های گازی زاهدان و کنارک به شرکت به تصویب رسید، اظهار داشت: این شرکت درحال حاضر زیر مجموعه شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی با کارکرد چهار نیروگاه بخار ایرانشهر، گازی زاهدان، گازی کنارک و سیکل ترکیبی بمپور ادامه فعالیت می‌دهد.

وی با بیان اینکه نیروگاه گازی زاهدان از سال ۶۵ وارد مدار و بهره برداری شد، گفت: در حال حاضر است نیروگاه دارای ۸ واحد ۲۵ مگاواتی می‌باشد که در سال گذشته ۲۰۴ میلیون متر سوخت گازوئیل مصرف کرده است.

ایرانپاک با اشاره به ظرفیت چهار واحد ۶۴ مگاواتی نیروگاه بخار ایرانشهر افزود: سوخت راه انداز نیروگاه گازوئیل و سوخت‌های اصلی آن مازوت و گاز می‌باشد که پس از اتصال شبکه سراسری گاز به شهر ایرانشهر واحدهای این نیروگاه به صورت گازسوز در مدار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور در بین نیروگاه‌های کشور رتبه اول را از نظر شاخص تولید انرژی به خود اختصاص داده که در این زمینه در بین نیروگاه‌های دولتی و خصوصی نیز رتبه دوم را دارد.

ایرانپاک در ادامه با اشاره به اینکه سوخت نیروگاه گازی کنارک گازوئیل می‌باشد، بیان کرد: این میزان سوخت به وسیله تانکر از پهلوگیری کشتی‌های نفتکش در چابهار به نیروگاه حمل می‌شود که آب مصرفی این نیروگاه نیز از طریق آب شیرین کن کنارک تامین می‌شود.

​در ادامه این مراسم محبعلی پودینه تمیز، مدیر عامل شرکت تولید برق نیروگاه‌های سیستان وبلوچستان با بیان اینکه کار این پروژه از مهرماه سال گذشته شروع شد، اظهار داشت: پس از انجام مناقصات و مشخص کردن پیمانکار و مشاور استارت اصلی پروژه گازسوز نمودن نیروگاه زاهدان در اسفندماه سال گذشته با اعتبار ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات بودجه داخلی شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی آغاز و در مدت چهار ماه به پایان رسید.

وی گفت: همزمان با رسیدن گاز به پشت نیروگاه، ایستگاه گاز و واحد‌ها نیز به بهره برداری رسید که با بهره برداری از این واحد‌ها حدود ۶۰۰ میلیون لیتر سوخت گاز در نیروگاه صرفه جویی شد.

مدیر عامل شرکت تولید برق نیروگاه‌های استان از فواید اجرایی شدن این پروژه را کاهش در هزینه‌های دولت عنوان کرد و افزود: تفاوت قیمت سوخت گاز و سوخت مایع، بحث آلودگی محیط زیست، کاهش زمان تعمیرات و افزایش طول عمر قطعات از دیگر فواید این طرح است
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار