کد خبر: ۲۴۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۶ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
مدیر امور برق شهرستان جیرفت گفت: میزان مصرف برق از ابتدای فصل تابستان تاکنون در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد افزایش داشته است.
به گزارش برق نیوز، غلامعباس انجم شعاع گفت: میزان برق مصرفی در این شهرستان از ابتدای تیرماه سال جاری تاکنون یکهزار و ۱۰۰ مگاوات بوده، این درحالی است که در مدت مشابه سال قبل یکهزار و ۵۷ مگاوات برق مصرف شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه مصرف برق مردم این شهرستان از حد استاندارد بالاتر رفته است از این رو لازم است تا مردم بیش از گذشته درصرفه جویی برق دقت کنند.

وی با بیان اینکه ساعات پیک بار به دلیل گرمای تابستان و افزایش مصرف ناشی از استفاده از وسایل خنک کننده از شب به روز تغییر کرده است، گفت: مشترکین توجه داشته باشند که باید در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۶ و ۲۰ تا ۲۳ بیشتر در مصرف برق صرفه جویی کنند.

وی افزود: مردم با رعایت مصرف بهینه برق در ساعات پیک بار در زمینه کاهش قیمت قبوض و جلوگیری از خاموشی تلاش کنند.

مدیر امور برق جیرفت توصیه کرد: در ساعات پیک بار نرخ برق گرانتر محاسبه می‌شود از این رو مشترکین استفاده از وسایل پرمصرف را به ساعات خارج از پیک بار برنامه ریزی کنند تا شاهد کاهش قیمت قبوض خود باشند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته از ۲ مشترک خانگی و تجاری در زمینه مصرف بهینه برق تقدیر شد وامسال هم این برنامه تکرار خواهد شد و از مشترکین خانگی و تجاری که مصرف بهینه انجام دهند، تقدیر می‌شود.

وی به سامانه پرداخت تلفنی قبوض برق (۱۵۲۱) اشاره کرد و گفت: با شماره گیری این عدد از طریق تلفن ثابت و یا خط موبایل همراه اول می‌توانید از مبلغ بدهی بهای برق خود آگاه شده و نسبت به پرداخت آن از طریق کارت‌های بانکی عضو شتاب اقدام نمایید.

در حال حاضر تعداد مشترکان شهرستان جیرفت ۷۱ هزارو ۹۰۴ اشتراک بوده که ۴۹ هزار اشتراک آن خانگی است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار