کد خبر: ۲۴۱۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۷ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
در خطوط انتقال نیرو، علاوه بر اینکه پارامترهای الکتریکی نقش سازنده ای در طراحی دارا می باشند، عوامل محیطی نیز به طور موثری در طراحی آن ها دخالت دارند که از جمله آنها می توان به آثار سوء باد، یخ و طوفان اشاره کرد. وزش بادهای تند، وجود یخ، برف بر روی هادی ها و یا تاثیر هر دو شرایط ممکن است موجب بروز انواع مختلف نوسانات در هادی های فاز شود لذا چنانچه در طراحی خطوط انتقال نیرو نکات لازم رعایت نشود، ممکن است باعث بروز مخاطراتی از جمله اتصالات فاز به فاز، فاز به بدنه پایه یا سیم گارد شود و در هنگام بهره برداری سبب قطع برق رسانی گردد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: در خطوط انتقال نیرو، علاوه بر اینکه پارامترهای الکتریکی نقش سازنده ای در طراحی دارا می باشند، عوامل محیطی نیز به طور موثری در طراحی آن ها دخالت دارند که از جمله آنها می توان به آثار سوء باد، یخ و طوفان اشاره کرد.
 
وزش بادهای تند، وجود یخ، برف بر روی هادی ها و یا تاثیر هر دو شرایط ممکن است موجب بروز انواع مختلف نوسانات در هادی های فاز شود لذا چنانچه در طراحی خطوط انتقال نیرو نکات لازم رعایت نشود، ممکن است باعث بروز مخاطراتی از جمله اتصالات فاز به فاز، فاز به بدنه پایه یا سیم گارد شود و در هنگام بهره برداری سبب قطع برق رسانی گردد. در صورتیکه شدت نوسانات زیاد باشد ممکن است، موجب تخریب هادی ها، یراق آلات، و حتی برج ها شود. پس نوسانات هادی ها از عوامل مهمی هستند که در طراحی خطوط انتقال نقش مهمی دارند.
به طور کلی، نوسانات هادی ها در سه گروه اصلی زیر طبقه بندی می شوند:
 
-نوسانات آونگی swing
-نوسانات جهشی galloping
-نوسانات لرزشیaeolian
 
در ادامه می توانید جزوه آموزش طراحی خط با اثر نوسانات هادی ها را دریافت نمایید.
 
 
 
حجم: 3.9 مگابایت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار