کد خبر: ۲۴۲۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۸ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
پیک مصرف برق در روز گذشته (سه شنبه) با کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی نسبت به روز دوشنبه به ۵۳ هزار و ۶۰ مگاوات رسید.
به گزارش برق نیوز، پیک مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۴۹ هزار مگاوات بوده که با این حساب می‌توان گفت: پیک مصرف برق ۴ هزار مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

این میزان افزایش به تنهایی بیش از کل مصرف کشور آذربایجان است.

این گزارش می‌افزاید، در روز یکشنبه ۸ مردادماه جاری پیک مصرف برق با ثبت بالاترین میزان مصرف در تاریخ صنعت برق کشور به ۵۵ هزار و ۴۴۲ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش داشت.

بر این اساس در روز ۸ مردادماه کشور حدود۱ .۲ برابر ارمنستان و آذربایجان تنها رشد مصرف برق را تجربه کرد، به عبارت دیگر، ما در این روز تقریباً به اندازه ۲۷ میلیون نفر (با احتساب مجموع جمعیت ارمنستان و آذربایجان)، اضافه بر جمعیت کنونی کشورمان برق مصرف کردیم.

قابل تأمل اینکه در این روز مصرف برق صنایع نیز افزایش چندانی نداشته و به همین خاطر می‌توان گفت: عمده مصرف در بخش غیر مولد کشور بوده است.

به گواه تحلیل کارشناسان صنعت برق، چنین رشدی بیش از آنکه حرکت دهنده کشور به سمت رشد و توسعه باشد باعث می‌شود تا صنایع تقریباً رشد یافته‌ای، چون صنعت برق که در طول سالیان متمادی نیز شکل گرفته و به بلوغ رسیده اند، دچار مشکلات عدیده‌ای بشوند.

بنابراین تنها راهکار اساسی برای مواجه با چنین امری به نظر می‌رسد مدیریت مصرف برق در این روزهای گرم تابستانی باشد، روزهایی که به مراتب برای هموطنان جنوب کشور گرمتر خواهد بود و بالطبع نیاز به خدمات برق بسیار و واجب تر.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۲
0
0
انشالله در دولت جديد تحميل هزينه زياد بر مردم در اثر خلق شركتهاي جديد واسطه اي كه جز موجبات افزايش هزينه وتحميل ان به مردم نبوده اصلاح اساسي گردد و هزينه ي مذكور در جهت ارتقا بهره وري و ايجاد صنايع وابسته به برق در استانها هزينه گردد
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار