کد خبر: ۲۴۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۷ - ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
روسیه و هند ۳ قرارداد را برای ساخت راکتورهای ۵ و ۶ نیروگاه هسته‌ای کودانکولام هند امضا کرده‌اند. این نیروگاه قرار است دارای ۶ راکتور VVER – ۱۰۰۰ با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات باشد و توسط شرکت اتم استروی اکسپورت روسیه و شرکت انرژی هسته‌ای هند NPCIL ساخته شود. پس از بهره‌برداری از این نیروگاه مجموع ظرفیت تولید برق آن معادل ۶۰۰۰ مگاوات خواهد بود.
به گزارش برق نیوز، به نقل از شبکه خبری تلویزیون هند، این قرارداد‌ها میان شرکت هسته‌ای روس اتم روسیه و شرکت انرژی هسته‌ای هند (NPCIL) به امضا رسیده است. این قرارداد‌ها برای تامین تجهیزات اولیه مورد نیاز برای طراحی راکتورهای ۵ و ۶ نیروگاه کودانکولام به امضا رسیده است.

قائم مقام گروه ASE، شرکت زیر مجموعه روس اتم که مسئول بازار جنوب شرق آسیا است، در این باره گفت: پروژه ساخت راکتورهای ۵ و ۶ نیروگاه هسته‌ای کودانکولام به مرحله اجرایی وارد شده است. طراحی، توسعه و روند بهترین تجهیزات و تدارکات از روسیه برای ساخت این دو راکتور آغاز می‌شود.

در ۱ ژوئن سال جاری قرارداد چارچوب کلی ساخت مرحله سوم نیروگاه کودانکولام که شامل راکتورهای ۵ و ۶ است میان شرکت ASE روس اتم و شرکت NPCIL هند به امضا رسید.

نیروگاه هسته‌ای کودانکولام که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای هند محسوب می‌شود در ایالت تامیل نادو واقع شده است. ساخت این نیروگاه از مارس ۲۰۰۲ آغاز شد که بنا به مخالفت‌های ساکنین محلی این منطقه با تاخیر روبرو شد.

این نیروگاه قرار است دارای ۶ راکتور VVER – ۱۰۰۰ با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات باشد و توسط شرکت اتم استروی اکسپورت روسیه و شرکت انرژی هسته‌ای هند NPCIL ساخته شود. پس از بهره‌برداری از این نیروگاه مجموع ظرفیت تولید برق آن معادل ۶۰۰۰ مگاوات خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار