کد خبر: ۲۴۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۲ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
اجرای گروه «لیان» شب گذشته در حالی روی صحنه رفت که در اواخر این اجرا مسئولین سالن میلاد نمایشگاه، صدای سالن را قطع کردند تا اعضای لیان آخرین قطعه خود را بدون سیستم صوتی اجرا کنند.
به گزارش برق نیوز، در ابتدای این کنسرت با تسلیت درگذشت ناخدای موسیقی جنوب «محمود جهان» با پخش تصاویری از نماز خواندن محمود جهان در استودیو، رو به حاضرین گفت: «این تصاویر را خودم در سالهای گذشته از محمود جهان ثبت کرده بودم و فقط و فقط بخاطر برخی افراد که نقل قولهایی عجیب درباره محمود جهان داشتند، این تصاویر را امشب پخش کردم. محمود جهان خواننده بی نظیری بود که سهم زیادی از معرفی موسیقی جنوب به همه کشور داشت. یادش گرامی.»

این کنسرت که در ابتدا با آئین نواخته شدن بوق‌های شاخی شروع شد، در تلاش بود از همان ابتدا به معرفی آئین‌های مذهبی و بومی بوشهر و جنوب بپردازد. شریفیان پیش از این در این باره گفته بود: بوق‌ها در موسیقی ایران کاربرد زیادی داشته و دارند، ولی در مقاطعی از تاریخ معاصر به انحصار مذهب و آئین‌های مذهبی درآمده اند و آن نقش مهم در موسیقی بومی و نواحی ایران را از دست داده اند. سه نمونه بوق در بوشهر از قدیم تاکنون بوده که استفاده‌های مختلفی در موسیقی بوشهر از آن‌ها می‌شود. بوق هلال شکل، بوق مارپیچی شکل و بوق حلزونی. سازهایی که از پیشینه‌ای قدیمی در موسیقی بوشهر برخوردارند و بوق مارپیچی یادگار مهاجرت آفریقایی‌ها به بوشهر است.

شریفیان بخش دیگری از این کنسرت گفت: قبل از اینکه به سالن بیایم با محمد بحرانی حرف زدم و گفت: مدیون منی که در این سالن یاد من نکنی. ما هم همه با هم به یادش هستیم و نمی‌دانیم چه کسانی باعث شدند جناب خان ترور شود. ولی مطمئن ام محمد بحرانی خیلی زود با اتفاقی جدیدتر به صحنه باز خواهد گشت.

در اواخر این اجرا در حالی که عقربه‌های ساعت حدود ده دقیقه بامداد را نشان می‌داد و گروه لیان در حال اجرای آخرین قطعه لیست کنداکتور اش بود، صدا و نور صحنه به یک باره به دستور مدیران سالن قطع شد تا آخرین قطعه لیان ناتمام بماند.

محسن شریفیان که از این رفتار شوکه شده بود، در حالی که صدای سالن قطع شده بود، رو به حاضرین با صدای بلند گفت: صدای سالن را قطع کردند، ولی صدای موسیقی جنوب هیچوقت قطع نمی‌شود.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار