کد خبر: ۲۴۳۸۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۶ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
در صنعت اتوماسیون، سیستمهای خودکاری که با PLC کنترل میشوند عموما مجهز به وسایل واسطی هستند، که این واسط امکان ارتباط کاربر با سیستم خودکار را فراهم میسازند، این نوع وسایل به اختصار HMI‌ نامیده میشوند. در ادامه می توانید جزوه آموزش HMI به زبان فارسی را دریافت نمایید.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: در صنعت اتوماسیون، سیستمهای خودکاری که با PLC  کنترل میشوند عموما مجهز به وسایل واسطی هستند، که این واسط امکان ارتباط کاربر با سیستم خودکار را فراهم میسازند، این نوع وسایل به اختصار  HMI‌ نامیده میشوند. ساده‌ترین ابزار ارتباطی انسان با یک سیستم خودکار تعدادی کلید ON-OFF و چند لامپ سیگنال یا LED  میباشند که بصورت موازی به ورودی خروجیهای دیجیتالPLC وصل میشوند. اگرچه این نوع ابزار‌ها در خیلی از کابرد‌ها کارساز میباشند، اما برای ارسال و  دریافت همه مقادیر موجود در گستره تغییرات یک پارامتر از یک سیستم کارساز نمیباشند. بطور مثال اگر بخواهیم در یک سیستم حرارتی مقادیر دمای مطلوب از ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ درجه سانتگراد توسط کاربر تغییرداده شوند و یا اینکه دمای واقعی سیستم در این گستره توسط کاربر قابل روئیت باشند. دسترسی به این خواسته‌ها با ابزارهای ذکر شده در بالا امکان پذیر نمیباشند.
 
ادامه مقاله و آموزش HMI زیمنس به زبان فارسی را در ادامه دانلود کنید.
 
 
 
حجم:1.27 مگابایت
 
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار