کد خبر: ۲۴۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲:۲۲ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
پله برقی راه پله سياري هست كه عمل انتقال مسافر را به بالا و پايين انجام مي دهد. اين وسيله در كل دنيا و در مكان‌هاي فاقد آسانسور قابل استفاده است. اين مكان‌ها مي تواند مراکز خرید، فرودگاه ها ، مراكز تجاري و ... باشد. پله برقی‌ها براي جابجايي افراد ظرفيت زيادي دارند. از آن‌ها جهت هدايت مردم به مكآن‌هاي خاص كه مدنظر كارفرماست مي توان استفاده كرد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز:
 
شیب پله‌برقی
بر طبق استاندارد EN۱۱۵ زاویه شیب پله‌برقی در صورتی که ارتفاع پله‌برقی (فاصله کف تا کف دو طبقه متوالی) کمتر از ۶ متر باشد، نمی‌تواند بیش از ° ۳۵ باشد.
این در حالی است که کثر شرکت‌های سازنده پله‌برقی‌ها را فقط با دو زاویه ° ۳۰ و ° ۳۵ می‌سازند.



تعداد پله‌های افقی

تعداد پله‌های افقی در قسمت بالای پله‌برقی و پایین آن که مسطح می‌باشد ۲ پله یا ۳ پله می‌باشد. هر چه تعداد پله‌های افقی بیشتر باشد، پیاده و سوار شدن افراد با سهولت بیشتری انجام می‌شود. در امکن عمومی نظیر مترو‌ها و ایستگاه‌های مسافری توصیه می‌شود که تعداد پله‌های افقی ۳ پله انتخاب شود.
اخیراً متروی سنگاپور پله‌برقی‌هایی با تعداد ۴ پله افقی به صورت ویژه به یکی از سازندگان معتبر سفارش داده است تا مسافران فرصت بیشتری برای حفظ تعادل و سهولت در سوار و پیاده شدن داشته باشند.
در صورتی که زاویه شیب پله‌برقی ۳۰ درجه باشد از ۳ پله افقی استفاده می‌شود.
بدیهی است طراحان طول پله‌برقی را متناسب با تعداد پله‌های افقی در نظر خواهند گرفت.



روش‌های مختلف چیدمان

-چیدمان پله‌برقی در چند طبقه به روش تکی

عملی‌ترین روش جابه‌جایی مسافر بین سه سطح متفاوت می‌باشد. در چیدمان تکی مسافرین باید برای رسیدن به پله بعدی مسیر کوتاهی را طی نمایند. به لحاظ استراتژیک این مسـیر کوتاه می‌تواند از طریق ایجاد انگیزه برای خریدار منجر به فروش بیشتر گردد.
· این نوع آرایش بیشتر برای مکان‌هایی مناسب است که جریان حرکت افراد به یک سـمت باشد. به عـنوان مثال در مرکز تجـاری حرکت مسافران به سمت بالا توسط پله‌برقی‌هایی که در یک سـمت ساختمان هستند و حرکت مسافران به سمت پایین توسط پله‌برقی‌هایی که در سمت دیگر ساختمان هستند؛ انجام می‌گیرد.
· از آنجا که حرکت مسافرین در طول ساختمان دچار وقفه می‌شود، روی هم رفـته زمان حرکت برای رسیدن به طبقات بالاتر افزایش می‌یابد.
· پله‌برقی‌هایی آسان‌تر مورد استفاده مسـافرین قرار می‌گیرند که از نظرچـیدمان بتوانند مسافر را با طی کوتاه‌ترین مسـافت به پایین (مکان آغازین) برگردانند.
 
 
 
 
انواع دیگر چیدمان پله برقی را در مطالب بعدی می توانید مشاهده نمایید.
 

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار