کد خبر: ۲۴۴۲۰
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۶
فتوسل وسیله‌ای الکترونیکی ونوعی رله می‌باشد که نسبت به نور حساس بوده واز آن برای روشن وخاموش کردن اتوماتیک لامپ‌ها استفاده می‌شود
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: فتوسل وسیله‌ای الکترونیکی ونوعی رله می‌باشد که نسبت به نور حساس بوده واز آن برای روشن وخاموش کردن اتوماتیک لامپ‌ها استفاده می‌شود

طرز اتصال به مدار: فتوسل دارای سه سیم است که با رنگ‌های سفید، قرمز و مشکی مشخص شده است. سیم مشکی به فاز وسیم سفید به نول متصل می‌شود. سیم قرمز به یکی از ترمینال‌های لامپ ویک انشعاب از سیم سفید (یا نول) به ترمینال دیگر لامپ متصل می‌شود.

نکته ۱ - در مدار فتوسل اگر جای فاز ورودی وخروجی عوض شود لامپ‌ها هر چند لحظه یک بار روشن وخاموش می‌شوند واگر نول فتوسل قطع شود لامپ‌ها همیشه روشن واگر فاز قطع شود لامپ‌ها همیشه خاموش هستند.

نکته ۲ - هر فتوسل تنها قادر به کنترل تعداد مشخصی لامپ می‌باشد که این بستگی به آمپر فتوسل دارد که برروی آن نوشته شده است ودر صورتی که تعداد لامپ‌ها زیاد باشد باید در مدار از کنتاکتور استفاده شود ودر این حالت فتوسل تن‌ها به عنوان فرمان دهنده به کنتاکتور عمل می‌کند.
 
فوتوسل چیست؟ 

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار