کد خبر: ۲۴۴۶۲
تاریخ انتشار : ۱۰:۰۹ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
جمعی از کارشناسان صنعت آب و برق با ارسال نامه‌ای خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حمایت خود را از «حبیب الله بیطرف» وزیر پیشنهادی نیرو اعلام کردند.
به گزارش برق نیوز، در این نامه  آمده است: با توجه به معرفی حبیب الله بیطرف به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو، بدین وسیله اینجانبان به عنوان جمعی از کارشناسان و متخصصین صنعت آب و برق کشور به دلایل زیر حمایت همه جانبه خود را از ایشان اعلام می‌کنیم:

۱ - مهندس بیطرف ضمن تحصیل در دانشکده فنی دانشگاه تهران، با کسب تجارب وسیع و گسترده در بخش‌های مختلف، سیر پیشرفت کاری را از کارشناسی، اجرایی و مدیریتی در صنعت آب و برق کشور به شایستگی گذرانده است و سابقه ۲ دوره موفق در وزارت نیرو (سال‌های ۷۶ تا ۸۴) را در کارنامه خود دارد. م. قایسه شاخص‌های مختلف در زمان ابتدا و انتهای دوره وزارت وی، اعم از افزایش جمعیت زیرپوشش شبکه آب شرب و بهداشتی در شهر‌ها و روستاهای کشور، تامین آب مورد نیاز برای مصارف مختلف صنعت و کشاورزی، برق رسانی و نیز گسترش شبکه فاضلاب به خوبی گواه این مدعاست.

۲ - برنامه‌ها و رویکرد جامع و واقع گرایانه ارائه شده به ویژه تاکید و توجه ویژه بر مدیریت مصرف و کاهش تلفات در ۲ بخش آب و برق و افزایش بهره وری از تاسیسات موجود، در اولویت قرار گرفتن برنامه احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، تکمیل هرچه زودتر طرح‌های نیمه تمام به مثابه سرمایه‌های ملی معطل مانده، حمایت از بخش خصوصی، تنوع بخشی به برنامه تامین مالی طرح‌ها با رویکرد جذب سرمایه‌های بخش خصوصی داخلی و خارجی، مشارکت بهره برداران و ذینفعان در مدیریت منابع آب، توجه به ملاحظات زیست محیطی در اجرای طرح‌ها بویژه رعایت حقابه زیست محیطی تالاب ها، بهبود اقتصاد آب و برق، ارزشگذاری اقتصادی آب با رعایت ملاحظات اجتماعی، امنیتی و زیست محیطی، تاکید بر ضرورت توسعه انرژی‌های تجدید پذیر و ضرورت حرکت در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، جملگی از شناخت عمیق و دقیق وی نسبت به چالش‌های امروز این صنعت زیربنایی حکایت دارد.

۳ - مشی همیشگی مبنی بر توجه به تصمیم گیری‌های کارشناسی و البته قاطعیت در تصمیم گیری پس از طی فرایند کارشناسی که نیاز امروز وزارت نیرو است و روح تازه‌ای در بدنه کارشناسی و مدیریتی این صنعت دمیده می‌شود.

۴ - تاکید ویژه بر حمایت از زنان و جوانان در رده‌های مدیریتی و تربیت حداقل ۵۰۰ مدیر جوان و حل مشکل فاصله بین نسلی در رده‌های مدیریتی (که امروزه به عنوان یکی از چالش‌های جدی در سطح دولت و وزارت نیرو مطرح است).

۵ - خودکفایی در بخش اعظم صنعت آب و برق به گونه‌ای که اکنون ایران علاوه بر تامین نیاز داخل، به یکی از صادرکنندگان عمده خدمات مهندسی در این حوضه تبدیل شده، مرهون دوراندیشی و برنامه ریزی‌های کلان در دوران مدیریت وی بوده است.

از این رو، امیدواریم نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای قاطع و بالا به وزیر پیشنهادی نیرو، پشتوانه و سرمایه محکمی را برای ایشان به منظور حل معضلات و مشکلات پیچیده‌ای که امروزه گریبانگیر بخش آب و برق کشور است، فراهم سازند.


بیطرف، فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۵۸ با مشارکت در راه اندازی جهادسازندگی آغاز کرد و در سال‌های دفاع مقدس، عضو سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

بعد از پایان جنگ، در سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۸ استاندار یزد شد و از سال ۱۳۶۹ تا پایان سال ۱۳۷۳ به مدت پنج سال مسوولیت معاونت آموزشی وزارت نیرو را در دوران بیژن زنگنه به عهده گرفت.

بیطرف در دولت‌های هفتم و هشتم به عنوان وزیر نیرو فعالیت کرد، اما در دولت‌های نهم و دهم مسوولیت اجرایی نداشت.

با پیروزی «حسن روحانی» در یازدهمین دوره انتخابات رییس جمهوری، بیطرف معاونتِ زنگنه را این بار در وزارت نفت بر عهده گرفت و به عنوان معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت منصوب شد.

حبیب الله بیطرف علاوه بر این مسوولیت ها، عضویت در هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگاه نیرو، اجرای طرح‌های کارون ۳ و ۴ و همچنین عضویت در هیات مدیره شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران را در کارنامه خود دارد و اکنون در کنار معاون امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزیر نفت، ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران را نیز بر عهده دارد.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
2
با سلام و احترام خدمت آقای مهندس بیطرف
در صورتی به اهدافتان دست خواهید یافت که عذر مهندس الهیات آقای طرزطلب،فلاحتیان، و کردی دست نشانده مافیا رو بخواهید وار سایر مدیران لایق دلسوز صنعت برق دارای رزومه درخشان استفاده نمایید و ضمنا با جوان‌گرایی در سیستم مدیریتی به موفقیت کلان دست یابید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
0
1
وشعیت برق منطقه ای مازندران و گلستان و توزبع مازندران با بی کقایتی ها از,مرز هشدار گذشت.
هر سال حداقل یک ترانسفورماتور انتقال و دهها سی تی و پی تی در آتش خلا مدیریت می سوزند.
توزیع مازندران دایم الخموش با برنامه و بی برنامه است و ترانس سوزی د اشکال در فشار ضعیف و فشار متوسط فقط به سوئ مدیریت بر می گردد.
متخصصین در این دو شرکت قلع و قم شدند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
جناب مهندس بیطرف.ضمن تبریک وآرزوی موفقیت ازجنابعالی انتظار هست اینشااله درشروع کار به فریاد کارکنان پرتلاش توزیع خوزستان دربرکناری باندحاکم براین شرکت وانتصاب مدیران صادق وخوشنام ودارای سوابق وتجربیات مدیریتی اقدام فرمایید.موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
خاموشی ها در کل استان مازندران بیداد می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
آقای بی طرف هرچه زودتر بیا وببین که چگونه ... بعد از 21 ماه هنوز از یک رئیس متخلف حمایت می کنند،مدیران امور انتقال در مقابل این متخلف زانو زدند وفقط زورشان به حقیر رسید اپراتوری با 26 سال سابقه خدمت خالصانه در صنعت برق.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار