کد خبر: ۲۴۴۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹:۴۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۶
نظر بخش خصوصی در خصوص بیطرف (۱)
عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت برق گفت: بیطرف اعتقاد به خط مشی درست داشت و کلان نگر بود. حامی NGO‌های خصوصی بود و به این امر اعتقاد قلبی داشت. در زمان بیطرف ۲۲ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی نصب شد و ۱۷ هزار مگاوات هم در دست احداث داشت. در حوزه برق از مدیران قوی برق استفاده کرد و صنعت برق شرایط خوبی داشت.
مهندس حمیدرضا صالحی در گفت و گو با برق نیوز گفت: بیطرف از جمله مدیران وزارت نیرویی بود که دوران خوبی را در حوزه سد سازی تجربه کرد. در زمان ایشان به بخش‌های آب و برق توجهات خوبی شد. وقتی آمار را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که شرایط آن زمان چقدر نسبت به حالا فرق داشته است و چطور با مدیریت ایشان آن وضعیت مناسب ایجاد شد.

دبیر سابق سندیکای صنعت برق بیان داشت: آقای بیطرف در حالی وزارت نیرو را تحویل گرفت که مصرف برق شبکه حدودا ۲۰ هزار مگاوات بود و توانست با ۴۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی این وزارتخانه را تحویل وزیر بعدی دهد و بیش از ۱۷ هزار مگاوات هم نیروگاه در دست احداث داشت که اغلب آن‌ها دارای بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بود و وزرای بعدی نیرو آن‌ها را افتتاح کردند و از این توجهی که در زمان بیطرف شده بود بهره بردند. این شرایط فقط منحصر به تولید نبود و در حوزه‌های توزیع و انتقال هم وضع به این شکل بود.

وی گفت: در زمان زنگه صنعت برق ناچیزی داشتیم که ایشان بنیانگذار صنعت برق فعلی که به خودکفایی رسده است بودند و با اعتماد به نفسی که به پیانکاران ایرانی دادند زمینه خودکفایی را فراهم کردند و بیطرف بعد از ایشان نیز با ریل گذاری مناسب، شرایط به ثمر رسیدن آن برنامه‌ها و سیاست گذاری‌ها را فراهم کرد.

عضو انجمن صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران توضیح داد: در زمان بیطرف بود که صنایع و تجهیزات اصلی برقی در کشور شکل گرفت. در زمینه ترانسفورماتور، کلیدها، پست‌ها و... به خود کفایی رسیدیم که هنوز هم وجود دارند.

وی به برق نیوزگفت: آقای بیطرف اعتقاد به خط مشی درست داشت و کلان نگر بود. در حوزه اجرایی مدیران قوی قرار می‌داد و با آنکه تحصیلات و تخصص ایشان بیشتر آبی بود، ولی در حوزه برق از مدیران قوی برق استفاده کرد.

صالحی تاکید کرد: ما نیاز به مدیران استراتژیک داریم و باید این چندسالی که صنعت برق آسیب دیده است را دوباره احیا کنیم. اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا باید در صنعت برق نهادینه شود و فکر می‌کنیم با این روش امکان حل کردن مشکلات وجود دارد.

عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت برق اظهار داشت: خود آقای بیطرف به این موضوع واقف هستند که وضع فعلی صنعت برق چیست و شاید باید چند سال بگذرد تا دوباره به حالت قبل برگردیم. مسئله اقتصادبرق مهم بوده و مشکل اساسی صنعت برق است که باید فکری جدی برای آن شود.

وی گفت: ما ۲ و نیم برابر شدت مصرف دنیا را داریم. باید رابطه تعریف شده درستی در این بخش وجود داشته باشد. امروز بیش از ۳۲ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که باید این بدهی‌ها مهار شده و کاهش یابد. باید بتوانیم با یک شیب منطقی به سمت منطقی کردن قیمت برق برویم. برق جزو کالاهای اساسی مردم است و اگر با فرمول درستی حرکت کنیم با مصرف بهینه، این افزایش منطقی قیمت برق جبران می‌شود.

دبیر سابق سندیکای صنعت برق با اشاره به اهمیت حضور نهادهای خصوصی در تصمیم گیری‌ها گفت: زمان وزارت نیرویی بیطرف زمان شروع بکار سندیکا‌ها و انجمن‌ها بود. وی حامی NGO‌های خصوصی بود و به این امر اعتقاد قلبی داشت. ما فکر می‌کنیم با محوریت سندیکا می‌توان تعامل خوب و درستی داشت. با حضور ایشان جایگاه بخش خصوصی تقویت می‌شود و امید داریم با حضور آقای بیطرف هیچ تصمیمی بدون حضور بخش خصوصی برای این بخش گرفته نشود و آن‌ها در تصمیم سازی‌ها هم شرکت داده شوند.

صالحی گفت: باید ظرفیت‌های قانونی برای تامین منابع مورد نیاز صنعت برق استفاده شود. بیطرف باید این شرایط را فراهم کند. باید تلاش کند تا مابه التفاوت قیمت برق را در بودجه بیاورد و از ظرفیت‌های قانون حمایت از صنعت برق استفاده کند.

عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت برق تصریح کرد: بخش خصوصی می‌خواهد آقای بیطرف بدهی‌ها را تسویه کند و وضعیت اقتصادی را بالانس نماید. از ظرفیت‌های خالی صنعت برق استفاده گردد و زمینه جذب سرمایه گذار خارجی را فراهم نماید. کوچک سازی وزارت نیرو و چابک سازی را در دستور کار قرار دهد و نسبت به خصوصی سازی‌ها تجدیدنظر کند. می‌خواهیم رابطه تنگاتنگی بین وزارت نیرو و سندیکا شکل گیرد.

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهندس کاظمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۰
0
0
احسنت، بسیار مصاحبه دقیق و کارشناسانه ای بود. متاسفانه اینروزها مصاحبه کارشناسی و غیر عوام فریبانه کم پیدا می شود.
کارشناس برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
باسلام ای آقای صالحی فقط میگه باید به سمت خصوصی بریم با همین حرفها شرکت های توزیع رو به نابودی و عدم رضایت کارکنان رفت.
مهندس توزیع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
2
برق نیوز به جای این گزارش ها که فقط به فکر جیب خودشون و خصوصی سازی هستن یکم درباره تبدیل وضعیت پیگیری و گزارش بکن لطفا جواب ما رو هم بده
کارشناس برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
2
باسلام ای آقای صالحی فقط میگه باید به سمت خصوصی بریم با همین حرفها شرکت های توزیع رو به نابودی و عدم رضایت کارکنان رفت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
توانست با ۴۲ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی این وزارتخانه را تحویل وزیر بعدی دهد
؟؟؟
پیمانکار برق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
باران بیاید وای به کلوخ برف هم بیاید وای به کلوخ. این وضعیت پیمانکاران صنعت برق است
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار