کد خبر: ۲۴۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۱۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
با توجه به انعکاس مثبتی که در بخش خصوصی از معرفی شدن ایشان به عمل امده است ومجموعه وزارت نیرو نیز با نگاه خوش بینانه حضور ایشان را در ساختمان شیشه‌ای نیایش قبول دارند، قطعا بازیگران بخش خصوصی همراهی لازم را با ایشان خواهند داشت
برق نیوز-یادداشت: اقای مهندس بیطرف وزیر خوش اخلاق ومنطقی وتعامل گر دولت اصلاحات، صندلی وزارت را ۱۲ سال پیش در ساختمان قدیمی، ولی خودمانی وزارت نیرو واقع در خیابان فلسطین تحویل وزیر گمنام دولت احمدی نژاد در سن حدود ۴۹ سالگی داد و ۱۲ سال از دور ونزدیک به فعل وانفعلات وزارت نگریست وجزو معدود وزرایی بود که تقریبا هیچ تحلیل ویا نظری رسمی و رسانه‌ای در مورد فعالیت‌ها و دل مشغولیهای وزارت نیروطرح نکرد وسعی کرد بی حاشیه و حرفه‌ای رفتار کند.
 
او قطعا طی این ۱۲ سال عملکرد سه وزیر منتخب را در وزارت نیرو دید وهیچ نگفت، ولی طی این مدت از برون واز دریچه بخش خصوصی وخصولتی ودوستان مطلع انچه بر وزارت نیرو می‌گذشت را ارزیابی میکرد و حتما با شناخت کافی جمع بندی لازم را دارد که اکنون ان‌ها را درقالب یک برنامه کاری ارایه نموده است.

اقای مهندس بیطرف به عنوان گزینه معرفی شده برای تصدی وزارت نیرو برنامه‌های خود را در سه سرفصل اب ابفا، برق وانرژی ومنابع انسانی وتکنولوژی منتشرنموده است. اصول حاکم بر برنامه‌های ارایه شده توسط ایشان، برنامه ریزی منطقی برای حل مشکلات صنعت اب وبرق در فضای همدلی وصمیمیت و با خردجمعی و با استفاده از توان بخش خصوصی و حمایت مجلس و دولت است.

با توجه به انعکاس مثبتی که در بخش خصوصی از معرفی شدن ایشان به عمل امده است ومجموعه وزارت نیرو نیز با نگاه خوش بینانه حضور ایشان را در ساختمان شیشه‌ای نیایش قبول دارند، قطعا بازیگران بخش خصوصی همراهی لازم را با ایشان خواهند داشت ومی توان امیدوار بود که احاد عمومی وز ارت نیرو نیزتعامل وهمکاری مناسبی رابا ایشان به عمل اورند، ولی از انجایی که در شرایط فعلی وزارت نیرو واقتصاد صنعت اب وبرق انتظار معجزه نباید داشت، ولی توقع سامان دهی وتعیین یک راهبرد عملی برای اقتصاد بحران زده اب وبرق از وزیر بیطرف دولت یازدهم که اتفاقا بسیار با طرف نیز هست، توقعی منطقی است.
 
هرچند که شرایط فعلی این صنعت با شرایط ۱۲ سال پیش هم از منظر اقتصادی وهم از منظر جناح بندی سیاسی اصلا قابل مقایسه نیست وایشان مسیولیت سنگینی را دوباره بعد از ۲۰ سال بر عهده گرفته اند وقطعا با توجه به جهت گیری مثبت بازیگران درون سازمانی نیاز است مجلس محترم ودولت نیز حمایت عملی وقانونی برای رفع موانع پیش رو این صنعت زیر بنایی به عمل اورند وخصوصادر منطقی نمودن اقتصاد اب وبرق رویکردی منطقی ومتناسب مورد انتظار مجموعه ذینفعان این صنعت است.

تجربه موفق دوران وزارت ایشان با رویکردی ذینفع گرا وتوسعه گرا وجهت گیری توجه ورشد منابع انسانی وبهبود فرایندها، تعامل مثبت با بازیگران بخش خصوصی، خصوصا بها دادن به انجمن‌ها وسندیکا‌ها وتشکل‌های حرفه ای، توجه به بهبود اقتصاد برق و رویکرد بنگاه داری، اخلاق مداری و تعامل و انعطاف پذیری، باعث میشود که در شرایط فعلی کشور و در دولت دوازدهم، گزینه اصلح از طرف رییس محترم دولت برای تصدی وزارت نیرو اقای مهندس بیطرف باشند و قطعا برای عبور از شرایط بحران زده فعلی همراهی و تعامل و همکاری همه دلسوزان ونخبگان وذینفعان صنعت اب و برق ضرورت دارد همانگونه که ایشان نیز در مرامشان توجه‌ای فراگیر را به همه ذینعفان ضروری می‌دانند.
 
*سعید مهذب ترابی-رییس انجمن علمی مدیرت مصرف انرژی ایران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نیما
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
1
2
وزیر قبلی برای سواستفاده بخش خصوصی در مدیریت مصرف و پیک سایی با ارائه بخشنامه های ناکارآمد و مبهم، زمینه خوبی برای نقش آفرینی ایجاد کرده بود که هم بخش خصوصی بهره مند شوند و هم کارکنان مدیریت مصرف شرکت های توزیع !!!!
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
0
دوستان هیئت مدیره سندیکا که بدشون نمیاددددد
آفرین به شما با لابی هاتون
احمد
|
Germany
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
یکی از مهم ترین اولویتهای وزیر جدید باید اصلاح ساختارهای شرکتهای وابسته و برچیدین مدیران ناکارامد آنها باشد. شرکتهای برق منطقه ای از جمله شرکت برق منطقه ای گیلان که حیات خلوت برخی مدیران و معاونین شده است و انگار ارث پدری اشان است و علی رغم عملکرد ضعیف و نارضایتی کلیه کارکنان هنوز هم سر پستهایشان هستند اگراز کارکنان شرکت برق منطقه ای سوال شود خواهند گفت که دو تا معاونت ... شرکت چه عملکرد ضعیفی و ناکارمدی دارند تا جاییکه یکی از معاونین که همواره خود را فلیسوف جامع الشرایط معرفی می کند!!!!! جالب اینجاست که مدیر عامل حتی قدرت جابجا کردن آنها را نیز ندارد اخیرا مدیر عامل برق منطقه ای گیلان که بدون داشتن فاکتورهای شایستگی به این پست رسیده است معاونتی را انتصاب کرده است که کوچکترین تجربه فنی نداشته است از این نابسامانی ها بسیار است. باید ابتدا این گونه نابسامانی هااصلاح شود و این گونه مدیران از صنعت برق حذف شوند تا صنعت و کارکنان محترم آن روی خوش ببیند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار