کد خبر: ۲۴۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰:۱۲ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
برق نیوز در گزارشی جالب به مدیران سابق دوران بیطرف پرداخته است. یاران قدیمی بیطرف که با وی صنعت برق و آب را مدیریت کردند. مدیران برقی دوران بیطرف چه کسانی بودند و الان کجا هستند؟ مردان بیطرف چه خصوصیاتی داشتند و بیطرف با چه افرادی کار می کرده است. در این گزارش همه را می خوانید.
سرویس صنعت برق نیوز: بیطرف پس از انتخاب بعنوان وزیر نیروی دوره اول ریاست جمهوری خاتمی، تعدادی از همشهری ها و یاران نزدیکش که طی سالهای قبلی و در سمت های مختلف با وی همکار بودند را به وزارت نیرو آورد.
 
وفا تابش، علی زحمتکش، رضا اردکانیان در بخش آب و محمدعلی وحدتی در بخش برق را می توان از مهمترین یاران بیطرف در دوره های قبل از وزارت نیرویی وی برشمرد.
 
علاوه بر یاران قدیمی اش، بیطرف در زمان وزارتش از مدیرانی در بخش برق بهره  برد که شناختن آنها می تواند مدل فکری و مدیریتی بیطرف را بهتر نمایان سازد. مدیرانی که صنعت برق دوران 8 ساله وزارت بیطرف را مدیریت کردند و به زعم کارشناسان کارنامه ای قابل قبول در صنعت برق از خود برجای گذاشتند.

دکتر محمد احمدیان
دکتر محمد احمدیان دارای بیشترین سابقه مدیریت وزارتی در صنعت برق است. احمدیان متولد سال ۱۳۳۵ بوده و فعلا معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رئیس نیروگاه های هسته ای ایران است. احمدیان دارای مدرک دکترای مهندسی برق از دانشگاه یومیست منچستر انگلستان است. وی از سال ۱۳۷۰ به مدت ۶ سال ریاست دانشگاه صنعت آب و برق را بر عهده داشت.

احمدیان از سال 76 به دارای سمت های ارشد مدیریتی در وزارت نیرو بود. معاونت امور نیروی انسانی وزارت نیرو (از سال ۱۳۷۶ به مدت ۸ ماه) ، معاونت برنامه ریزی و نظارت وزارت نیرو - مابین سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۸۰، معاونت امور برق وزارت نیرو - ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۵، مدیریت عامل شرکت توانیر - ۱۳۸۵، معاونت امور برق و انرژی - ۱۳۸۵ تا ۱۳۸۷، ریاست هیات مدیره شرکت توانیر در سال ۱۳۸۵، مشاوره وزیر نیرو در امور ایثارگران و مدیریت عامل شرکت ساخت و راه اندازی نیروگاه‌های اتمی (سورنا) را بر عهده داشته است.

احمدیان از زمان آمدن بیطرف در وزارت نیرو بعنوان معاون وزیر نیرو فعالیت داشته است ولی از سال 80 و در 4 ساله دوم بیطرف بعنوان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی فعالیت داشت. حضوری که حتی بعد از رفتن بیطرف در سال 84 و همزمان با وزات نیرویی فتاح نیز ادامه داشت اما در سال 87 و پس از 7 سال از معاونت برق و انرژی وزارت نیرو رفت. احمدیان با بیطرف رابطه خوبی دارد و توانست در سالهای همکاری رابطه ای قابل اعتماد را شکل دهد. از لحاظ شخصیتی نیز با هم اشتراکاتی دارند. احمدیان فردی میانه رو بود که هم توانست با اصلاح طلبان کار کند و هم اصولگرایان. شخصی که احتمالا بیطرف دوباره سراغ وی می رود.

مهندس محمد ملاکی
مهندس محمد ملاکی که سابقه معاونت وزیری دو وزارتخانه نیرو و نفت را دارد این روزها بیشتر به دلیل حضورش در قسمت تولید برق آنهم در بخش خصوصی وارد هیات مدیره بورس انرژی است. وی یکی از گزینه هایی است که در ابتدا برای وزارت نیرو نیز معرفی شد.

ملاکی اعتقاد راسخی به ایجاد وزارت انرژی دارد ولی به دلیل ارتباطی که با بیطرف دارد ممکن است دوباره از سوی وی برای کمک به وضعیت فعلی صنعت برق به وزارت نیرو بیاید.

وی تاکنون در سمت‌های سرپرست رلیاژ در برق تهران، رییس هیات مدیره و مدیرعامل برق خراسان، معاون وزیر نیرو در امور برق، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توانیر، معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی، معاون وزیر نفت و گاز و رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و... فعال بوده است.
 
مهندس همایون حائری خیاوی
همایون حائری خیاوی، در سال ۱۳۳۶ در تبریز بدنیا آمد و مدرک فوق لیسانس مهندسی برق خود را از دانشگاه صنعتی شریف اخذ کرده است.

مدیرعاملی شرکت توانیر، معاونت توزیع برق شرکت برق منطقه ای تهران، مدیرعامل و ریاست هیات مدیره برق منطقه ای آذربایجان، معاونت هماهنگی و تولید و عضو اصلی هیات مدیره شرکت توانیر، سرپرستی معاونت وزیر نیرو در امور برق و انرژی و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از سوابق اجرایی وی در صنعت برق است.

حائری را می توان جزو معدود مدیران بازمانده از حلقه مدیران صنعت برقی در زمان بیطرف دانست. 21 فروردین 1389 مجید نامجو وزیر سابق نیرو حکم همایون حائری را برای مدیرعاملی توانیر تایید کرد و وی جای محمد بهزاد را گرفت و تا 22 فروردین 94 که آرش کردی با حمایت فلاحتیان به جای وی معرفی شد در این سمت بود. البته قبل از آن و در زمان بیطرف وی نیز بعنوان معاون در توانیر حضور داشته است و بیطرف شناخت خوبی از وی دارد.

همايون حائري نوه آيت‌ا... حائري از روحانيون آذربايجان است. حامیان حائری که هنوز هم در توانیر دارای جایگاه هستند و تریبون های تبلیغاتی دولتی هم در اختیار دارند این روزها مشغول ساختن چهره ای متفاوت تر از وی هستند. با این وجود به نظر می رسد بیطرف از حائری شناخت کافی داشته باشد و با اینکه هم اکنون نیز بعنوان مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق بعنوان یکی از مدیران ارشد صنعت برق فعالیت دارد احتمال دارد از وی در سمت های بالاتر استفاده کند.
 
حائری فردی است که نشان داده می تواند مدیران بالادستی خود را راضی نگه دارد و سیاست های او را پیاده کند. وی که در ساختارهای مختلفی از مدیریت های خرد تا کلان حضور داشته است می تواند با حضور بیطرف در وزارت نیرو سالهای دیگر نیز حضور خود را در عرصه های مدیریتی کلان صنعت برق مسجل کند. با این وجود به نظر می رسد حتی در صورت اعتماد بیطرف به وی، نیاز به تغییر دیدگاه در چینش مدیران پایین دستی خود داشته باشد و نمی تواند با مدل سال های قبلی ادامه دهد.

دکتر محمدصادق قاضی زاده
محمدصادق قاضی‌زاده (زاده ۱۳۳۹، تهران) عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه شهید بهشتی و در حال حاضر رئیس پژوهشگاه نیرو است. وی پیش از این در سمت‌های معاونت برنامه‌ریزی وزارت نیرو، معاونت برنامه‌ریزی شرکت مادر تخصصی توانیر، رئیس سابق دانشگاه شهید عباسپور، مدیر کل دفتر خصوصی‌سازی صنعت برق ایران و رئیس هیئت تنظیم بازار برق ایران مشغول به کار بوده است.

قاضی زاده نیز مانند محمد احمدیان دارای دکترای مهندسی برق از دانشگاه یومیست منچستر انگلستان است. قاضی در زمان بیطرف نیز دارای سمت های مدیریتی در توانیر و وزارت نیرو بوده است ولی آشنایی بیشتر وی با بیطرف در 4 سال گذشته بیشتر شده است. بیطرف در 4 سال گذشته با قاضی زاده که رئیس پژوهشگاه نیرو بوده است همکاری داشته و ارتباط نزدیک تری پیدا کرده اند.
 
مدل اخلاقی قاضی زاده مورد توجه بیطرف است و وی را بعنوان مدیری کمال گرا می شناسد که با نگاهی رو به جلو در پی تغییر ساختارهای سنتی است. قاضی زاده هم می تواند به بیطرف در مدیریت صنعت برق کمک کند و گرچه به سالهای انتهایی خدمتش رسیده ولی به نظر می رسد بیطرف وی را همچنان نگه دارد.


مهندس محمدعلي وحدتي
محمدعلي وحدتي متولد سال 1331 شهر يزد (همشهری بیطرف) و فارغ‌التحصيل كارشناسي ارشد در رشته برق از دانشگاه شيراز است. وی كار خود را در صنعت برق در شركت توزيع نيروي برق يزد آغاز كرد و پس از مدتي به عنوان شهردار يزد در زادگاه خود مشغول خدمت بوده است. در همان دورانی که بیطرف استاندار یزد بوده است وحدتی نیز بعنوان شهردار فعالیت داشته است و از همان جا ارتباط نزدیکی با هم پیدا می کنند.

وحدتی مدتي در هيئت مديره برق منطقه‌اي يزد عضويت داشته و سپس به عنوان مشاور مديرعامل توانير و مجري طرح نيروگاه يزد فعاليت خود را در صنعت برق ادامه داده است.

وی همزمان با بیطرف در وزارت نیرو از سال 1376 تا سال 1383 به عنوان يازدهمين مديرعامل برق منطقه‌اي خراسان مديريت صنعت برق استان خراسان را عهده‌دار بود. از سال 1383 علاوه بر عضويت در هيئت مديره توانير به عنوان نخستين مديرعامل شركت مديريت شبكه برق ايران منصوب می شود.

پرويز فتاح وزير نيرو با صدور حكمي، محمدعلي وحدتي را در سال 85 به عنوان مديرعامل شركت توانير منصوب كرد و تا سال 87 در این سمت حضور داشت. سپس محمد بهزاد مدیرعامل وقت سازمان توسعه برق ایران جایگزین محمد علی وحدتی در شرکت توانیر شد و وحدتی بازنشسته شد.

وی  با ارتباطی که با محمد ملاکی داشت وارد بخش خصوصی در حوزه تولید شده است و در این حوزه همچنان فعال است. وحدتی سالهاست بازنشسته شده است و با آنکه یار بیطرف بوده است ولی احتمال کمی دارد دوباره به مدیریت در صنعت برق برگردد.

مهندس وفا تابش
عنوان اولین وزیر در میان دانشجویان خط امام، به نام «حبیب الله بی‌طرف» دانشجوی یزدی دانشگاه تهران خورد. او 8 سال وزیر نیرو بود. در دوران وزارت بیطرف، علی زحمتکش و وفا تابش دو عضو ارشد دانشجویان خط امام (دانشجویانی که در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا حضور داشتند)  به خوزستان رفتند و مسئولیت ساخت سدهای بزرگ کرخه 2 و 3 را برعهده گرفتند. تابش متولد اصفهان است و دارای مدرک مهندسی عمران است. تابش را می توان از دوستان صمیمی و نزدیک بیطرف برشمرد که از زمان دانشگاه با وی بوده است.

وفا تابش و بیطرف در شرکت آب نیرو نیز با هم بودند. تابش هم در پروژه سد کارون 3 با بیطرف بود و هم مجری اجرای سد کارون4 و بختیاری شد و پس از بیطرف هم از سمت های دولتی کناره گیری کرد و وارد فعالیت های بخش خصوصی شد.

این ارتباط قدیمی باعث شده تا پیش بینی های حضور وفا تابش در مدیریت بخش آب وزارت نیرو هم مطرح شود و احتمال بازگشت دوباره وی به وزارت نیرو زیاد است.
 
 
دکتر رضا اردکانیان

رضا اردکانیان در سال 1337 در یزد (همشهری بیطرف است) متولد شد؛ وی مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی سازه از دانشگاه صنعتی شریف ، مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه مک مستر کانادا و مدرک دکترای خود را در رشته مدیریت آب از انگلستان گرفته است.

وی که اکنون مدیر برنامه دهه بین‌المللی آب سازمان ملل متحد است، پیش از این عهده دار سمت‌های معاونت وزیر نیرو و وزیر کشور، نایب رییسی انجمن آب‌شناسی ایران و مدرس در دانشگاه شریف بوده است و طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی را به انجام رسانده است.

اردکانیان در سال‌های 1380 تا 1384معاون امور آب وزارت نیرو بوده است و همچنین در گذشته به عنوان رئیس شورای حکام مرکز بین‌المللی قنات و سازه‌های تاریخی آبی- یزد فعالیت می کرده است.

ارتباط اصلی بیطرف و اردکانیان به قبل از وزارت نیرویی وی و در پروژه های سدسازی برمی گردد. قبل از معرفی بیطرف بعنوان وزیر نیروی جدید، با حمایت خود بیطرف و جبهه اصلاحات از اردکانیان برای پذیرفتن این سمت دعوت شد که در نهایت به نتیجه ای نرسید.

به نظر می رسد اگر بیطرف بتواند اردکانیان را راضی کند که به ایران برگردد از وی در مدیریت منابع آب بهره خواهد برد.

 
بیطرف بعنوان فردی که از جبهه اصلاحات معرفی شده است نشان داده که می تواند خارج از گرایش های سیاسی خود با افراد مختلفی کار کند و تخصص و مدیریت افراد را بر گرایش های سیاسی ترجیح می دهد.
 
 
 دکتر سعید خرقانی
خرقانی دارای دكتراي عمران گرایش مكانيك خاك (دانشگاه اكول سانترال پاريس، 1373)، فوق ليسانس عمران گرایش مكانيك خاك و پي (دانشگاه اكول سانترال پاريس، 1370)، فوق ليسانس عمران گرایش راه و ساختمان (دانشكده فني دانشگاه تهران، 1366) و ليسانس عمران گرایش راه و ساختمان (دانشكده فني دانشگاه تهران، 1364) است.

وی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی است. مديركل دفتر آموزش وزارت نيرو (1374 تا 1377)، مديركل دفتر تحقيقات و ارتباط با دانشگاه و قائم مقام معاونت سازندگي آموزش (1366 تا 1369)، عضو هيات امناي پژوهشگاه نيرو (1380 تا 1385)، عضو هيات امناي موسسه تحقيقات آب (1380 تا 1386)، مشاور آموزش و تحقيقات مناطق آزاد، مشاور آموزش و تحقيقات واحد هاي صنعتي بنياد مستضعفان، مشاور آموزش و تحقيقات شركت ایساکو از جمله سوابق اجرائی وی است.

خرقانی هم از جمله مدیرانی است که با آمدن بیطرف به وزارت نیرو بعنوان معاون وزير نيرو در امور تحقيقات و منابع انساني از سال 77 تا مهر 1384 حضور داشت.
 
وی همچنین مشاور وزیر نیرو و رئیس مؤسسه آموزش و تحقیقات مدیریت وزارت نیرو از مهر 1384 تا آذر 1386، رئیس هیات مدیره شرکت فولاد خراسان از 1392 تا 1394، رییس و سپس نایب رییس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری نیرو از سال 1381 تا 1394، نایب رییس هیات مدیره شرکت بیمه سینا از 1384 تا کنون، مدیر عامل شرکت ارزش آفرینان صبا 1392 تا 1394، راه اندازي آزمايشگاه تحقيقاتي مكانيك خاك در دانشكده مهندسي معدن دوئه فرانسه، عضو هیإت مدیره و قائم مقام مدیر عامل شرکت صانیر از خرداد 1389 تا 1392، عضو هیإت مدیره و مدیر عامل شرکت ساختمانی گسترش ونوسازی صنایع ایرانیان مانا از 1386 تا 1389 بوده است.
 
خرقانی هم از جمله مدیرانی است که بواسطه فعالیتش در بخش های مختلف توانست نظر چیت چیان را بخود جلب کند و با توجه به حضورش در بخش های مختلف مربوط به صنعت آب و برق هم چنان نیز در این صنعت فعال است. خرقانی نیز از جمله افرادی است که سمت و سوی فکری و سیاسی اش به بیطرف می خورد و امکان استفاده از وی در سمت های مدیریتی کلان وزارت نیرو وجود دارد.
 
 
بررسی این چهره های مدیریتی نشان می دهد بیطرف کارامدی افراد با توجه به اهداف هر بخش را مد نظر قرار داده و کسانی را انتخاب می کند که بتوانند خط فکری وی را ردیابی کرده و ضمن مدیریت پذیری آنها از مقبولت در میان بدنه مدیران پایینی و کارکنان و کارمندان آن قسمت برخوردار باشند.
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۱
0
2
گزارش خوبی مرسی از برق نیوز
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
3
2
نمی‌دانم نویسنده این متن چه منفعت شخصی‌ای را دنبال می‌کند. اما واقعیت این است که دکتر قاضی‌زاده با وردودشون به پژوهشگاه نیرو باعث شدند هر روز شان و جایگاه این نهاد ارزشمند با شیب زیادی کاهش یابد. امیدوارم در دولت آینده از مدیران جوان و لایق استفاده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دیگر نمی توان نامی از پژوهشگاه نیرو برد بلکه باید گفت پژوهشگاه یاران!! خدا به خیر کنه با آمدن بیطرف و دوستانش ، همه مالک نیروگاه و سرمایه دار و غیره شدند
باید فاتحه صنعت برق را خواند این سری مثلا شرکتهای توزیع هم رفت!! مثلا مابقی نیر.وگاهها هم رفت!! مثلا قراردادهای عجیب و غریب صد ساله خرید تضمینی با نرخ های عجیب بسته خواهد شد؟!! خلاصه هر که نبوده بیاد که خوب اوضاع خوبی می شه؟!!
سهراب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
1
0
من دکتر احمدیان و دکتر خرقانی رو می شناسم خیلی خوب هستند
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
0
مقاله بسیار روشن کننده ای بود, اسامی بود که به گوش همه همکاران آشنا بود, ما حداقل دورادور این عزیزان رو میشناسیم و اشخاصی نبودن که یکشبه به وزارت نیرو اومده باشن,اینجا وزارت خونه اونا هم هست ,وهر کدام از این اسامی مدیریت های مختلفی رو تا اینجایی که هستن طی کردن و واقعا لایق بودن ,برعکس بعضی از دوره ها که مثلا مدیری براش ی میز خیلی بزرگتر از توانش بود و تازه مدیریت بالاتری رو هم اشغال میکرد,
بهرحال امیدواریم وضعیت وزارت ,بخصوص قسمت برقش سرو سامانی پیدا کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۲
0
1
برق نیوز مطالبی کلی را می نویسد و افرادی هم بدون ذکر منبع و یا ارائه مستند بر گفته خود نظری را می نویسند که دقیقا مشخص نیست منشأ آن خصومت است یا خیرخواهی. به هر حال تمامی این بزرگوارانی که از آنان نام بردید به صنعت برق خدمت کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
قطعا وضعیتی که امروز مشاهده می شود نتیجه عملکرد 10-15 سال پیش است و این نتیجه عملکرد یا به فرمایش جنابعالی خدمت دوستان می باشد.صنعتی با 32 هزار میلیارد تومن بدهی!! با هزینه بالایی برق و حق انشعاب و...
ایثارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
1
اخه اول ببینین مجلس بهشون رای میدن بعدا موشکافیشون کنین..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۳
0
0
نتیجه خدمت دوستان را چینین می توان تحلیل کرد:

32 هزار میلیارد بدهکاری یعنی ده میلیارد دلار بدهکاری ؟!! اگر نیروگاه گاز مپنا قرار به تاسیس بود برابر با 30 گیگ وات ظرفیت نیروگاهی !!بصورت نقد اگر پرداخت می شد؟!! هزینه تولید این نیروگاه کیلوات ساعتی کمتر از 70 ریال تمام می شد(با توجه به اینکه هزینه سوخت برای وزارت نیرو صفر می باشد)!! حال باید دید چه نیروگاه با چه هزینه ی تاسیس شده و با تولید انرژی از آن کیلوات ساعتی چند ریال خریداری شده که وزارت نیرو در عرض این 6-7 سال 32 هزار میلیارد تومان بدهکار شده است علاوه بر اینکه هزینه سوخت آن صفر می باشد و برق هم بطور متوسط کیلواتی ساعتی 700تا800ریال از مصرف کننده دریافت می کند!!
پرسنل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
0
0
با سلام خدمت برق نیوز با رایی که اقای بیطرف از مجلس می گیرند لطفا گزارشی تهیه کنید که با امدن اقای بیطرف احتمالا کدام یک از معاونین در حال حاضر وزارت نیرو چه کسی می ماند و چه کسانی می روند.واین گزارش را در مورد مدیران کل هم بسط دهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۵
0
0
وزارت نيرو ماداميكه دست اصلاح طلبان بود وضع خوبي داشت بعد از طرح تثبيت قيمتها در مجلس هفتم و تغييرات مديريتي 84 به بعد به وضع موجود رسيد
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۶
0
0
دیدید چه بر سر جهرمی آوردند. چرا؟ چون لیسانس مخابرات هست می خوان بذارنش وزیر مخابرات . چون تجربه اجرایی کمی دارد. هر چند پسر گلی هست. خیلی هم به نظام خدمت کرد و ...
حالا تو توانیر اومدیم یه لیسانس الکترونیک از دانشگاه ... را گذاشتیم سرپرست دفتر نظارت بر توزیع که هم ... و هم تجربه اجرایی نداره. و اگه بره بالاتر نه تنها صنعت برق را به قهقرا می برد بلکه باید منتظر .... باشیم.
چی باید گفت؟
امیدوارم برق نیوز بی کم و کاست منتشر کنه تا مسئولین مربوطه و مهندس بیطرف ببینند.
اميد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۷
0
1
بااين حساب اگه وزارت خونه را به يزد ببرن راحت ترن تا اينكه همه يزدي ها را به وزارت خونه بيارن
ساسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
0
0
با ساختن سد های بیرویه و ناکارشناسانه از جمله گتوند و سدسازی ها بر زاینده رود و نابودی دریاچه هامون سیستان به نظر من این اقا با فاجعه های محیط زیستی که برا کشور ایجاد کرده باید دادگاه ایی بشه ... بعد دولت مداران با کمال پرویی اینو میارن ... واقعا خندم میگیره ... این همه استاد و جغرافیا شناس و مهندس و دکتر جوان و کارآمد نو کشور است
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار