کد خبر: ۲۴۶۰۶
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۹ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
جهت موفقیت در آزمون های استخدامی وزارت نیرو و سازمان های تابعه بایستی علاوه بر تسلط بر مباحث علمی تخصصی ، در دروس عمومی نیز سطح علمی مناسب داشته داشته باشید. در ادامه توصیه هایی جهت قبولی در آزمون علمی آزمون های استخدامی ارائه می شود.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز:

۱- جهت مطالعه دروس عمومی آزمون های استخدامی، مطالعه دروس عمومی دبیرستانی پیشنهاد میشود.
۲- جهت مطالعه دروس تخصصی آزمون های استخدامی، مطالعه کتب و مباحث و جزوات آموزشی دانشگاهی توصیه میشود.
۳- جهت تست زنی، نمونه سوالات تستی سالهای قبل آزمون های استخدامی توصیه میشود.
۴- جهت تست زنی، نمونه سوالات کنکوری مقطع ارشد نیز توصیه می شود.
۵- در حل سوالات درس کامپیوتر، تست زنی نمونه سوالات استخدامی سالهای قبل آزمون های استخدامی موثرتر می باشد.
۶- انتظار شما از نمونه سوالات استخدامی باید در حد معقول باشد. اکتفای بدون مطالعه منابع به نمونه سوالات استخدامی جهت موفقیت در آزمون های استخدامی در اکثر موارد با شکست مواجه خواهد شد. به عنوان مثال هیچگاه نمیتوان سطح کیفی مطالعه و درصد قبولی یک فرد پشت کنکوری را که به همراه نمونه سوالات اقدام به مطالعه منابع میکند با فردی که تنها به مطالعه نمونه سوالات سالهای قبل کنکوری اکتفا میکند یکسان در نظر گرفت.
۷- در هنگام مطالعه نمونه سوالات استخدامی سعی نکنید که پاسخ آنها را حفظ کنید، بلکه سعی کنید که مباحث کلی آن ها را بیاموزید.
۸-در اکثر آزمون های استخدامی کسب حدنصاب ۵۰ الی ۶۰ درصدی نمره آزمون دروس عمومی شرط برای تصحیح بخش سوالات اختصاصی پاسخنامه ی شماست، بنابراین تأثیر دروس عمومی آزمون استخدامی خود را دست کم نگیرید.
۹- آیا آزمون استخدامی پیش روی شما دارای نمره منفی برای پاسخ های غلط است؟ این اولین و یکی از مهمترین سوالاتی است که میبایست از یک منبع معتبر پاسخ آن را بیابید. اگر آزمون دارای نمره منفی است، باید در نوع تست زنی خود در سر جلسه امتحان مراقب باشید. در این حالات شما نباید به سوالات، از روی شانس محض پاسخ دهید .
۱۰- سعی کنید وضعیت دانش و اطلاعات خود را در مقایسه با دیگران بسنجید تا متوجه میزان تلاش و همتی که لازم است جهت ارتقاء علمی خود صرف کنید بشوید.

۱۲- سوالات بخش هوش آزمون های استخدامی نیاز به مطالعه منبع خاصی ندارد، پاسخ به سوالات این بخش بستگی به هوش و آمادگی ذهنی شما دارد اما بسیار مهم است که قبل از آزمون تعداد مناسبی از نمونه سوالات این بخش را مطالعه نمایید تا ذهن شما آمادگی و آشنایی با سبک طراحی سوالات استخدامی هوش و استعداد تحصیلی را پیدا کند.
۱۳- یکی از اشتباهات رایج کارجویان عدم توجه به مواد آزمون اعلام شده در آگهی استخدامی جدید است. ممکن است شما به تصور آزمون های سالهای قبل موارد ارائه شده در سالهای قبل را مورد مطالعه قرار دهید، در حالی که مواد آزمون در آگهی استخدامی جدید تغییر پیدا کرده است. ممکن است شما نمونه سوالات استخدامی آزمون های استخدامی سالهای قبل یک سازمان و یا بانک را خریداری نمایید اما قبل از هر چیزی باید با رجوع به آگهی استخدامی جدید متوجه شوید که چه مواد آزمونی را باید مطالعه و چه مواد آزمونی را مطالعه نفرمایید.
۱۴- به این نکته توجه داشته باشید که در برخی از آزمون های استخدامی همراه با اعلام مواد آزمون، جزوه یا منابع مطالعاتی تمام یا برخی از مواد آزمون ذکر شده جهت مطالعه داوطلبان نیز درج و یا ضمیمه آگهی استخدامی میشود.
۱۵- بعد از هر شکستی موفقیت از راه میرسد، به شرط آنکه شکست درس و تجربه ای شود برای عملکرد بهتر در آینده. بنابراین اگر در یک یا چند آزمون استخدامی شکست خورده اید سعی کنید از تجربیاتی که کسب کرده اید برای عملکرد بهتر در آزمون های دیگر استخدامی استفاده کنید. هر آزمون استخدامی تجربه ی مفیدی برای شما است که ممکن است رقیبان کم تجربه شما از آن بهره مند نباشند. هرچند که تجربه اصلی در کیفیت خواندن و مطالعه است.
۱۶- فکر و وسواس تقلب را از ذهن خود دور کنید. بر حسب تجربه دریافته ایم که یکی از مشغله های فکری برخی داوطلبان احتمال تقلب در آزمون است! برگزاری یک آزمون استخدامی نیاز به تأییدیه ها و مجوز های مختلفی دارد. قوانین زیادی بر نحوه برگزاری آزمون های استخدامی و اعلام نتایج آنها حاکم است. و علاوه بر آن اجرای آزمون های استخدامی به مجریان معتبری از جمله سازمان سنجش محول می شود.
 
منبع: ایران استخدام

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار