کد خبر: ۲۴۷۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: با تدوین برنامه اتوماسیون تجهیزاتی و سیستم‌های هوشمندی با فراهم شدن زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری شبکه برق استان بوشهر هوشمندسازی می‌شود.
به گزارش برق نیوز، امرالله پاراد در بازدید کارشناسان اتریشی از زیرساخت‌ها، تاسیسات و سامانه‌های هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با بیان اینکه انرژی برق در زندگی مردم نقش مهم و حیاتی دارد اظهار داشت: در ابتدا که برق وارد زندگی بشر شد هدف آن تنها روشنایی بود، ولی بعد‌ها این انرژی بعنوان زیرساختی برای توسعه مورد استفاده قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه انرژی برق در مناطق گرمسیر از جمله بوشهر دارای جایگاه مهم و تاثیرگذار است افزود: اکنون این انرژی در استان‌های گرمسیری مانند بوشهر به واسطه اهمیت فراوانش برای استفاده وسایل خنک کننده زیرساخت آسایش مشترکان نیز محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های هوشمند سازی برق استان بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت و نقش مهم برق در زندگی مردم کنترل آن به شیوه سنتی امکانپذیر نبوده در همین راستا حرکت به سمت استفاده از اتوماسیون تجهیزات و سیستم‌های هوشمند در دستور کار شرکت‌های توزیع نیروی برق قرار گرفته است.

پاراد با بیان اینکه برای هوشمندسازی شبکه‌های برق به زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری نیاز است تاکید کرد: در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اولویت قرار دادن این موضوع توفیقات مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به اهداف استراتژیک ۸۰۸۰ در سال ۱۴۰۵ شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: بر اساس این استراتژیک باید خاموشی هر مشترک در طول سال به ۸۰ دقیقه، میزان تلفات انرژی به ۸ درصد و مراجعه حضوری مشترکان برق به صفر برسد که در این راستا وجود سیستم‌های هوشمند می‌تواند کمک چشمگیری در مسیر تحقق این اهداف ایفا کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر، مصرف انرژی برق در استان بوشهر را در طول سال ۵. ۴ میلیارد کیلو وات ساعت دانست و تصریح کرد: سهم مصرف شهرستان بوشهر حدود یک چهارم از کل مصرف انرژی برق استان است.

وی در ارتباط با سیستم اطلاعات مکانی جی. آی. اس اظهار داشت: در قالب این سیستم برداشت اطلاعات شبکه‌های متوسط و فشار ضعیف استان بوشهر انجام شده که در آن اطلاعات مختلفی از جمله اطلاعات مربوط به پست‌های فوق توزیع، فیدرهای فشار متوسط، فیدرهای فشار ضعیف تا سطح مشترکان عادی در نرم افزار جی. اس. اس وارد شده در حال استفاده کاربران است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: افزایش سطح کمی و کیفی خدمات، افزایش دقت و سرعت در پاسخگویی به نیاز مشترکان از جمله مزیت‌های سیستم اطلاعات مکانی جی. آی. اس به شمار می‌رود.

پاراد با اشاره به اجرای طرح فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در ارتباط با سامانه فهام استان معین در بین استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و فارس است و تبادل اطلاعات استان‌های یاد شده از طریق سرور نصب شده در بوشهر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد کنتورهای استان بوشهر هوشمندسازی شده است تصریح کرد: از ۶ هزار و ۵۰۰ مشترک دیماندی استان بوشهر برای ۷۰ درصد آنان کنتورهای هوشمند طرح فهام نصب شده است.

پاراد تاکید کرد: با تدوین برنامه اتوماسیون تجهیزاتی و سیستم‌های هوشمندی با فراهم شدن زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری شبکه برق استان بوشهر هوشمندسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر با اشاره به اینکه مدیریت و اصلاح الگوی مصرف از اصلی‌ترین برنامه‌های کنتورهای طرح فهام است افزود: صحت قرائت کنتورهای برق، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، صدور آنی قبض برای مشترکان و ارسال آن از طریق اس. ام. اس از مجموعه مزیت‌های کنتورهای هوشمند فهام به شمار می‌رود.


ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار