کد خبر: ۲۴۷۴۳
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۵ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
اعضای موسسه AIT یکی از بزرگ‌ترین موسسه‌های فناوری اتریش در زمینه انرژی همراه با شماری از مسئولان استانداری بوشهر از تاسیسات و سامانه‌های هوشمند شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر بازدید کرد.
به گزارش برق نیوز، "امرالله پاراد" در جریان بازدید هیئت اتریشی از سیستم اطلاعات مکانی این شرکت اظهار داشت: انرژی در استان‌های گرمسیری کشور مانند بوشهر به واسطه اهمیت فراوانش برای استفاده وسایل خنک کننده زیر ساخت آسایش مشترکان نیز محسوب می‌شود.

مدیرعامل ادامه داد: با توجه به حساسیت و نقش مهم برق در زندگی مردم کنترل آن به شیوه سنتی امکان پذیر نبوده در همین راستا حرکت به سمت استفاده از اتوماسیون تجهیزات و سیستم‌های هوشمند در دستور کار شرکت‌های توزیع نیروی برق قرار گرفته است.

وی افزود: برای هوشمند سازی شبکه‌های برق به زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری نیاز بوده که در این راستا شرکت توزیع برق استان بوشهر با اولویت قرار دادن این موضوع توفیقات مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به اهداف استراتژیک ۸۰۸۰ در سال ۱۴۰۵ شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: بر اساس این استراتژیک باید خاموشی هر مشترک در طول سال به ۸۰ دقیقه، میزان تلفات انرژی به هشت درصد و مراجعه حضوری مشترکان برق به صفر برسد که در این راستا وجود سیستم‌های هوشمند می‌تواند کمک چشمگیری در مسیر تحقق این اهداف ایفا کند.

وی یادآور شد: مصرف انرژی برق در استان بوشهر در طول سال پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون کیلو وات ساعت است که سهم مصرف شهرستان بوشهر حدود یک چهارم از کل مصرف انرژی می‌باشد.

وی در ارتباط با سیستم اطلاعات مکانی GIS نیز اظهار داشت: در قالب این سیستم برداشت اطلاعات شبکه‌های متوسط و فشار ضعیف استان بوشهر انجام شده که در آن اطلاعات مختلفی از جمله اطلاعات مربوط به پست‌های فوق توزیع، فیدرهای فشار متوسط، فیدرهای فشار ضعیف تا سطح مشترکین عادی در نرم افزار GIS وارد شده در حال استفاده کاربران است.

وی ادامه داد: افزایش سطح کمی و کیفی خدمات، افزایش دقت و سرعت در پاسخگویی به نیاز مشترکان از جمله مزیت‌های سیستم اطلاعات مکانی GIS به شمار می‌رود.

مدیرعامل در حاشیه بادید موسسه اتریشی از مرکز پایش طرح فهام (فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی) نیز اظهار داشت: استان بوشهر در ارتباط با سامانه فهام استان معین در بین استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد و فارس است و تبادل اطلاعات استان‌های یاد شده از طریق سرور نصب شده در بوشهر انجام می‌شود.

وی گفت: اکنون از مجموع ۶ هزار و ۵۰۰ مشترک دیماندی موجود در استان بوشهر (مشترکین مصرف بیش از ۳۰ کیلو وات) برای ۷۰ درصد آنان کنتورهای هوشمند طرح فهام نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت و اصلاح الگوی مصرف از اصلی‌ترین برنامه‌های کنتورهای طرح فهام است ادامه داد: صحت قرائت کنتورهای برق، کاهش نیروی انسانی مورد نیاز، صدور آنی قبض برای مشترکان و ارسال آن از طریق اس ام اس از مجموعه مزیت‌های کنتورهای هوشمند فهام به شمار می‌رود.

وی در حاشیه بازدید موسسه اتریشی از تاسیسات تولید انرژی خورشیدی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر نیز گفت: از این ایستگاه اکنون۵ .۱۳  کیلو ولت برق تولید و وارد شبکه توزیع می‌شود این شرکت در راستای اجرای سیاست‌های وزارت نیرو در بخش انرژی‌های نو آمادگی خرید تضمینی انرژی را دارد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار