کد خبر: ۲۴۸۲۹
تاریخ انتشار : ۱۱:۳۳ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
برج تولید برق از نیروی باد در هرات که برای نخستین بار در افغانستان نصب شده است بخشی از پروژه تولید ۲ مگاوات برق از منابع پاک است.
به گزارش برق نیوز،  این پروژه که مجموعا ۲ مگاوات برق تولید می کند؛ شامل بخش تولید برق از نور خورشید و تولید برق از باد است که از این میان ۱۷۰۰ کیلووات یا۷ . ۱ میگاوات آن از نور خورشید به کمک ۵۳۲۰ تخته سولر تولید می‌شود و ۳۰۰ کیلووات یا۳ .۰ میگاوات باقی مانده توسط سه برج تولید برق از نیروی باد تولید می‌شود.

آصف غفوری متخصص رسانه‌ای وزارت انرژی و آب می‌گوید: پیش از این نصب تخته‌های سولار این پروژه در ساحه ۴۰ جریب زمین در شهرک صنعتی ولایت هرات نصب شده و از آن ۴۰۰ کیلووات برق در ساعت تولید و به شبکه برق ولایت هرات وصل شده است.

به گفته وی ماه گذشته انجنیر علی احمد عثمانی وزیر انرژی و آب از روند پیش رفت کار این پروژه دیدار نموده و ۴۰۰ کیلووات برق تولید شده از بخش سولر این پروژه را افتتاح نمود.

آقای غفوری می‌افزاید این پروژه از کمک‌های کشور جاپان تمویل می‌شود و نمونه‌ی خوبی از ایجاد پارک تولید انرژی از منابع پاک می‌باشد که می‌تواند در آینده برای گسترش تولید برق از منابع تجدید پذیر از تجربیات این پروژه استفاده موثر صورت گیرد.

هزینه مجموعی این پروژه نزدیک به۵ . ۳ میلیون دالر امریکایی می‌باشد و قرارداد آن در اپریل سال ۲۰۱۶ میلادی از سوی وزارت انرژی و آب عقد گردیده است و در ماه روان میلادی به پایه اکمال می‌رسد.

لازم به ذکر است که این پروژه شامل سه برج بادی می‌باشد که هرکدام ۱۰۰ کیلووات برق تولید می‌کند.
 
یک منبع در وزارت انرژی و آب می گوید از این نوع پروژه در میان کشورهای همسایه که از نیروی باد و نور خورشید به صورت همزمان تولید برق شود و از یک سب استیشن برق وارد شبکه برق شهری گردد تا کنون ساخته نشده و این نخستین نیروگاه از این دست در منطقه می‌باشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار