کد خبر: ۲۴۸۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۱ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
مبلغ فیش‌های‌برق در جیرفت و روستاهای آن نامتعارف، نجومی و نسبت به ماه‌های قبل چندین برابر شده است و طبق گفته مدیر اداره برق جیرفت، امسال نسبت به سال گذشته به فیش‌های برق تخصیص عوارض به اشتراک‌های روستایی اضافه و این عوارض هم طبق مصوب مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ۳۰ ریال به ۵۰ ریال اضافه شده است.
به گزارش برق نیوز، این روزها گرما در شهرستان جیرفت و جنوب کرمان شدت گرفته که حتی درختان مرکبات از شدت گرما خشک شده‌اند و مردم نیز در این گرمای طاقت‌فرسا برای فرار از گرمایی که معروف به خرماپزان است مجبور به استفاده از وسایل سرمایشی مانند اسپیلت و کولرگازی هستند.

در این شهرستان فیش‌های‌ برق توسط مأموران برق به داخل منازل انداخته می‌شود که بعضاً پیش می‌آید مشترکان فیش‌ برق را نمی‌بینند و بلافاصله بعد از صدور آن برق مشترکان توسط نیروهای اداره‌ برق قطع می‌شود و همین موضوع زمینه گرفتاری مردم را فراهم و تحمل گرما را طاقت‌فرسا کرده است.
 
از همه مهم‌تر اینکه مبلغ فیش‌های‌برق در جیرفت و روستاهای آن نامتعارف، نجومی و نسبت به ماه‌های قبل چندین برابر شده است و حتی در روستاهای سردسیری این شهرستان که از وسایل سرمایشی نیز استفاده نمی‌کنند مبلغ قبوض صادر شده بالاست.

در همین زمینه غلام عباس انجم‎شعاع مدیر اداره‌ برق جیرفت اظهار داشت: موردی که امسال نسبت به سال گذشته به فیش‌های برق اضافه شده تخصیص عوارض به اشتراک‌های روستایی است و عوارض هم طبق مصوب مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور از ۳۰ ریال به ۵۰ ریال اضافه شده است.

وی افزود: اگر فیش برقی به دست مشترکان نمی‌رسد طرح شکایت کنند و اداره برق پیگیری و مشکل را رفع می‌کند.

انجم‎شعاع با اشاره به اینکه مبالغ فیش‌های برق شامل تخفیف نیست، ادامه داد: برقی که توسط مشترکان استفاده می‌شود باید هزینه آن پرداخت شود.

وی با بیان اینکه جیرفت جزو مناطق گرمسیری یک است و این منطقه ارزان‌ترین برق را در سطح کشور دارد، خاطرنشان کرد: هفت ماه ابتدای سال به‌خاطر اینکه مردم بتوانند از کولرگازی استفاده کنند نرخ برق مصرفی بی‌نهایت ارزان محاسبه می‌شود.

مدیر اداره‌ برق جیرفت اظهار کرد: اگر در این هفت ماه نرخ برق در این شهرستان را با بقیه شهرها مقایسه کنیم بسیار پایین است و میانگین در هر ماه تا 3 هزار کیلووات مصرف برای هر کیلو وات ۱۷ تومان محاسبه شده در صورتی که در مناطق دیگر طبق جدولی که روی فیش‌ها درج شده است قیمت‌گذاری انجام می‌شود.

*میزان مصرف برق در جیرفت بالا است

انجم‌شعاع با اشاره به دوره‌های صدور فیش‌ برق منازل مسکونی و اشتراک‌های تجاری تصریح کرد: این فیش‌ها دو ماهه صادر می‌شوند اما متغیر بوده و گاهی ممکن است ۵۵ روز و یا ۶۰ تا ۶۲ روز صادر شوند اما نرخ همان دوماه محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به روند صدور فیش‌های برق گفت: اول کنتورها به صورت الکترونیکی قرائت، سپس دستگاه مورد نظر تخلیه شده و در نهایت در سیستم و با نرم‌افزار میزان برق مصرفی محاسبه و قبض صادر می‌شود و چون قرائت به‌صورت الکترونیکی و با دستگاه صورت می‌گیرد و انسان هیچ‌گونه دخالتی در آن ندارد لذا امکان اشتباه به صفر رسیده است.

انجم‌شعاع با اظهار تأسف از اینکه در این شهرستان به‌دلیل گرمای شدید مردم بیش از اندازه از برق استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: به همین دلایل در قبوض صادر شده مبلغ بالا است و مردم گله‌مند هستند اما اگر روی قبض صادر شده به کیلو وات مصرفی نگاه کنید متوجه می‌شوید مصرف کیلو وات برق مصرفی زیاد است.

مدیر اداره‌ برق جیرفت در ادامه با اعلام اینکه برای سال ۹۶ طرح پیشنهادی در دستور کار داریم، بیان کرد: برای روستاهایی که فاقد برق هستند اگر طرح پیشنهادی به مرحله نهایی برسد و تصویب شود برق‌رسانی انجام می‌دهیم.

انجم‌شعاع در ادامه با بیان اینکه کسانی که در نظر دارند قبوض برق خود را به صورت الکترونیکی دریافت کنند سامانه ۱۵۲۱ راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: از این طریق به سهولت می‌توانند با شماره‌گیری از طریق تلفن‌ همراه و یا ثابت شناسه قبض خود را به صورت الکترونیکی وارد کرده و سیستم به صورت خودکار مشترک را شناسایی و پرداخت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به محض اینکه دستگاه قرائت کنتور در سیستم تعبیه شد قبل از اینکه صدور قبض انجام شود و به در خانه مشترکان برسد همان لحظه از طریق پیامک به تلفن همراه آنان ارسال می‌شود.

حال باید دید با توجه به وضعیت اقتصادی مردم شهرستان که توان پرداخت چنین مبالغ نجومی فیش‌های‌برق را ندارند نسبت به قبوض نامتعارف برق در روستاهای سردسیر این شهرستان چه اقداماتی انجام می‌دهند.
منبع: فارس
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
0
0
مطمئنید دوباره بخاطر تلفات تو قبوض مردم دستکاری نکردید؟ آخه تو این کار استادید! میگی نه از ... بپرسید.....حتما کلمپه ها و سکه ها و پسته ها تاثیری نداشته که صدای مردم داره کم کم شنیده می شه؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار