کد خبر: ۲۴۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۹ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
پست فشار متوسط عبارت است از مجموعه ­ای متشکل از تجهیزات و تاسیسات در حال بهره­­ برداری، جهت تبدیل ولتاژهای (۱۱، ۲۰، ۳۳) کیلوولت به ولتاژ ۴۰۰ ولت و همچنین عمل کلیدزنی (سوئیچینگ). در ضمن برای تبدیل به سطح ولتاژ مصرفی و توزیع انرژی الکتریکی بین مصرف­ کننده ­های شهری یا واحدهای کوچک صنعتی احداث می­گردند، لذا می­باید برق مورد نیاز را بطور مستمر بدون اشکالات فنی تامین نمایند.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: پست فشار متوسط عبارت است از مجموعه ­ای متشکل از تجهیزات و تاسیسات در حال بهره­­ برداری، جهت تبدیل ولتاژهای (۱۱، ۲۰، ۳۳) کیلوولت به ولتاژ ۴۰۰ ولت و همچنین عمل کلیدزنی (سوئیچینگ).
ضمنا برای تبدیل به سطح ولتاژ مصرفی و توزیع انرژی الکتریکی بین مصرف­ کننده ­های شهری یا واحدهای کوچک صنعتی احداث می­گردند، لذا می­باید برق مورد نیاز را بطور مستمر بدون اشکالات فنی تامین نمایند. این امر در صورتی امکان­پذیر خواهد بود که مراقبت و نگهداری کامل همراه با بهره­ برداری صحیح از تجهیزات پست مورد توجه قرار بگیرد.
 
انواع پست‌های فشار متوسط
 
1-پست فشار متوسط خارجی

در پست­های توزیع خارجی تاسیسات الکتریکی در محیط باز قرار دارند و به طور کلی به دو دسته به شرح ذیل تقسیم می­شوند.

الف-پست­های توزیع خارجی با طراحی باز:  تاسیساتی که تجهیزات آن در برابر تماس مستقیم به طور کامل حفاظت نشده­اند و مستقیما در معرض هوا قرار دارند.

ب- پست­های توزیع خارجی با طراحی بسته: تاسیساتی که تجهیزات آن در برابر تماس مستقیم حفاظت شده­اند و از تماس مستقیم با هوا حفاظت شده­ اند.

2- پست فشار متوسط داخلی

درپست­های توزیع داخلی، تاسیسات الکتریکی درون یک ساختمان یا اتاق قرار داشته وتجهیزات آن­‌ها دربرابر آب و هوا محافظت می­گردند. به طور کلی این پست­‌ها به دو دسته به شرح ذیل تقسیم می‌شوند:

الف- پست­های توزیع داخلی با طراحی باز: تاسیساتی که تجهیزات آن­‌ها در برابر تماس مستقیم به طور کامل حفاظت نشده­اند.

ب- پست­های توزیع داخلی با طراحی بسته: تاسیساتی که تجهیزات آن‌ها در برابر تماس مستقیم دارای حفاظت کامل می‌باشند.

ضمنا برای تشریح بیشتر موضوع می­توان تعاریف زیر را نیز ارائه نمود:

- پست فشار متوسط زمینی (رو زمینی):

به پستی اطلاق می­گردد که تجهیزات و تاسیسات درحال بهره­برداری، در داخل ساختمانی مسقف، مستقر وتجهیزات و تاسیسات یاد شده درکف پست و در سطح صفر زمین قرار گرفته باشد.

- پست فشار متوسط نیمه زیرزمینی:

به پستی اطلاق می­گردد که تجهیزات وتاسیسات درحال بهره­برداری، در داخل ساختمانی مسقف، مستقر که بدلیل وجود شرایط خاص محیط، بخشی از ساختمان پست زیر سطح صفر زمین و بخش دیگر آن بالاتر از سطح صفر یاد شده ساخته شده باشد.

- پست فشار متوسط زیر زمینی:

به پستی اطلاق می­گردد که تجهیزات و تاسیسات در حال بهره­برداری، درداخل ساختمانی مسقف، مستقر تجهیزات و تاسیسات پست یاد شده درکف پست و در سطح زیر صفر زمین قرار گرفته باشد.

- پست فشار متوسط کیوسک:

به پستی اطلاق می­گرددکه تجهیزات و تاسیسات در حال بهره­برداری، مجموعا در داخل یک اتاقک فلزی یا چیزی شبیه آن قرار گرفته باشد و بر روی فنداسیون نصب می‌گردد.

- پست فشار متوسط کمپکت:

به پستی اطلاق می­گردد که بدنه ترانسفورماتور تابلو فشار متوسط و فشار ضعیف بصورت یکپارچه ساخته شده و براحتی قابل حمل ونقل می­باشد و بر روی فنداسیون نصب می­گردد.

- تابلو مانور فشار متوسط Ring Section

به تابلویی اطلاق می­گردد که جهت ورود و خروج کابل فشار متوسط ویا به منظور انشعاب کابل فشار متوسط از طریق سکسیونرهای قابل قطع زیر بار برای بالابردن قدرت مانور در شبکه فشار متوسط مورد استفاده قرار می­گیرد.

- ولتاژ فشار متوسط:

به سطوح ولتاژ ۱۱، ۲۰، ۳۳ کیلو ولت اطلاق می­شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار