کد خبر: ۲۴۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۶:۱۷ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۶
سندیکای صنعت برق طی نامه ای به معاون اول ریاست جمهوری درخواست جلوگیری از فسخ قراردادﻫﺎ و ضبط ضمانت‌نامه شرکت‌های طرف قرارداد با شرکت برق منطقه‌ای خوزستان را داد.
سرویس صنعت برق نیوز: ضبط ضمانت نامه قراردادهای متوقف یکی از مهمترین چالش های پیش روی شرکت های سازنده و پیمانکار بوده است. از همین رو کارگروه قراردادهای متوقف سندیکای صنعت برق ایران ظرف چند سال اخیر بارها این موضوع را به صورت جدی پیگیری و دنبال کرد. برگزاری نشست مشترک با مقام عالی وزارت وقت، ابلاغ جلوگیری از فسخ قراردادها و ضبط تضامین از سوی مدیر عامل شرکت توانیر، ایجاد  یک کارگروه مشترک برای بررسی این موضوع، تعیین تکلیف بیش از 75 قرارداد متوقف حاصل همین تلاش ها بود.

اما درست در روزی که فعالین صنعت برق در انتظار رای اعتماد مجلس به وزیر نیروی آینده بودند، خبر رسید که ضمانت نامه برخی از شرکت ها بدون هیچ هشداری توسط برق منطقه ای خوزستان ضبط شده است. این در حالی بود که از آخرین مذاکرات کارگروه قراردادهای متوقف سندیکا با معاون برق و انرژی وزارت نیرو به منظور رسیدگی به قراردادهای متوقف زمان بسیار اندکی می گذشت.

پیرو این مساله سندیکای صنعت برق ایران طی نامه ای که برای معاون اول رییس جمهور، روسای کمیسیون های انرژی و حمایت از تولید داخل و همچنین سرپرست وزارت نیرو ارسال شد، خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

در این نامه که موضوع اصلی آن درخواست جلوگیری از فسخ قرارداد و ضبط ضمانت‌نامه شرکت‌های طرف قرارداد با برق منطقه‌ای خوزستان بوده و به امضای علی بخشی، رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران رسیده است به این نکته اشاره شده که «بسیاری از دستگاه های اجرائی در وزارتخانه های مرتبط موارد را حل و فصل نمودند اما قراردادهاي مربوط به شركت هاي تابعه وزارت نیرو لاینحل مانده که قسمت اعظم آن در شرکت برق منطقه ای خوزستان است.»

سندیکای صنعت برق ایران ضمن تاکید بر این نکته که گزارش و آمار قراردادهاي متوقف مربوط به برق منطقه اي خوزستان به پيوست نامه به مقامات مسئول ارائه می شود، خواستار توقف ضبط ضمانت نامه های قراردادهای متوقف به منظور جلوگیری از بروز بحران در شرکت‌های سازنده و پیمانکار صنعت برق و نابودی سرمایه‌های مولد کشور، شده بود.

متن کامل این نامه به پیوست ارائه می شود:
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
گویا سندیکای صنعت برق در خواب تشریف دارند . سالهاست که به این شرکتها اخطار داده شده ولی گوش شنوایی نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
0
0
سنديکا به شدت از بيطرف حمايت کرد و الان برق خوزستان داره اينجوري انتقام گيري مي کنه!
چون برق خوزستان اون حزبي هست و اين حزبي نيست!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
عده ای کم اثر سکان بزرگترین و مهمترین بخش صنعت برق را بدست گرفته اند و باعث بی انگیزه شدن سایر دلسوزان صنعت برق خوزستان هم شده اند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
0
0
سلام
برق خوزستان چند سالی است از مدیران لایق و شایسته و تصمیم گیر و شجاع خالی شده
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار