کد خبر: ۲۴۹۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۲ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
نیروی برق آبی گسترده‌ترین شکل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر جهان می‌باشد، این نوع نیروگاه‌ها در مقیاس بزرگ در اطراف سدهای بزرگ احداث می‌گردند. شرکت ژاپنی Ibasei بدون نیاز به ساخت یک سد با استفاده از ژنراتور برق آبی – یک سیستم کامپکت طراحی کرده است که می‌توان آن را در مسیر یک رودخانه یا آبراه می‌تواند نصب گردد.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: نیروی برق آبی گسترده‌ترین شکل استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر جهان می‌باشد، این نوع نیروگاه‌ها در مقیاس بزرگ در اطراف سدهای بزرگ احداث می‌گردند. شرکت ژاپنی Ibasei بدون نیاز به ساخت یک سد با استفاده از ژنراتور برق آبی – یک سیستم کامپکت طراحی کرده است که می‌توان آن را در مسیر یک رودخانه یا آبراه می‌تواند نصب گردد.

توربین جدید آبی
 
طرح اصلی Cappa چیز جدیدی نیست -پره توسط جریان آب چرخیده و دینامی که به همراه آن به چرخش در می‌آید برای تولید برق استفاده می‌شود. با این حال، ویژگی دریچه‌ها طوری طراحی شده است که برای افزایش راندمان دینام در نقطه‌ای نصب گردد که در آن آب بیشتری از مسیر پره‌ها عبور کند، در نتیجه خروجی الکتریکی دینام افزایش می‌یابد.
سخنگوی شرکت در DigInfo می‌گوید که جریان آب با سرعت m. / s) ۲) و (۶. ۵ فوت / ثانیه) برای تولید ۲۵۰ W. برق کافیست، در حالی که ترکیب پنج واحد با هم حدود ۱ کیلو وات تولیددارد، این واحد با تولید ولتاژ ۱۰۰ V. AC برق در فرکانس ۵۰ / ۶۰ هرتز دارد، به طوری که می‌توان آن را به لوازم برقی (ژاپنی) که استفاده می‌شود، متصل نمود. آپ تایم تقریبا ۱۰۰ درصد است؛ و ۱۰۰ درصد نیز برگشت پذیر خواهد بود.
توربین آبی
طور کلی این توربین میتواند نیاز متوسط یک خانواده را که در مجاورت رودخانه زندگی می‌کنند را برطرف نماید.
در حالی که تیغه‌های بزرگتر پتانسیل ارائه قدرت بیشتری را دارند که طبعا به اندازه مطلوب خود توربین و اندازه و عرض و سرعت آب رودخانه که در آن قرار می‌گیرد بستگی دارد. به همین دلیل، Ibasei بعد از بررسی رودخانه، محلی که توربین باید در آن قرار داده شود بر اساس سفارش هر مشتری ساخته و نصب می‌گردد.
این شرکت در حال حاضر در مرحله توسعه و تست نهایی محصول خود می‌باشد و امیدوار است تا Cappa برای خرید در سال ۲۰۱۳ در دسترس قرار گیرد. در مدل ۲۵۰ W. انتظار می‌رود که هزینه آن در حدود یک ماشین کامپکت قیمت گذاری گردد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار