کد خبر: ۲۴۹۴۸
تاریخ انتشار : ۰۸:۴۵ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۶
مجری طرح بازتوانی نیروگاه‌های شرکت تولید نیروی برق حرارتی گفت: فاز اول نیروگاه حرارتی زغال سنگ سوز طبس به قدرت ۶۵۰ مگاوات در دو واحد ۳۲۵ مگاواتی در حال احداث است و ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گزارش برق نیوز، علیرضا نصراللهی گفت: نیروگاه حرارتی طبس به عنوان اولین نیروگاه زغال سنگ سوز کشور در حال احداث است در حالی که عمده منابع نیروگاه‌های کشور سوخت‌های گاز و فسیلی است.

وی گفت: این نیروگاه از مزایای متعدد و متفاوتی برخوردار است که از جمله می‌توان به اشتغالزایی بالا، تمهیدی برای پدافند غیرعامل و تنوع بخشیدن به سبد انرژی کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: عملیات تجهیزات جانبی آن در حال حاضر توسط مشاوران و پیمانکاران ایرانی در حال اجراست.

مجری طرح بازتوانی نیروگاه‌های شرکت تولید نیروی برق حرارتی با بیان اینکه از سال ۹۱ عملیات اجرایی و زیربنایی پروژه آغاز شد افزود: مطالعات شناسایی منابع آب و زغال تا سال ۸۷ انجام و پس از آن پروژه وارد فاز اجرایی شد.

وی با اشاره به بکارگیری نیروهای بومی برای اشتغال گفت: تمام تلاش این بوده که از نیروهای عمومی و متخصص منطقه طبس استفاده شود و در این پروژه هم اکنون ۸۰ درصد نیرو‌ها مستقر در طبس هستند.

معاون استاندار خراسان جنوبی و فرماندار ویژه طبس هم گفت: نیروگاه زغال سنگ سوز طبس یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در کل کشور است.

سیدمهدی طلائی مقدم بیان کرد: نیروگاه حرارتی طبس پروژه زنده است و بخش‌های مختلف آن مشغول فعالیت هستند که با پیگیری‌های مسئولان استانی و کشوری امیدواریم به زودی شاهد بازگشایی فاینانس نیروگاه باشیم.

وی گفت: مشکلات مربوط به پروانه بهره برداری معدن زغالسنگ مرتفع شده که با ذخیره مناسب و پیش بینی ۳۵ ساله سوخت نیروگاه را به طور کامل انجام دهد.

شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی مسئولیت ساماندهی فعالیت‌های تصدی دولت در زمینه تولید نیروی برق حرارتی متصل به شبکه انتقال و فوق توزیع برق کشور، راهبری شرکت‌های زیر مجموعه و برنامه ریزی، مدیریت توسعه و بهره برداری از نیروگاه‌های یاد شده در چارچوب سیاست‌های وزارت نیرو و تسهیل مشارکت بخش غیر دولتی در تولید برق حرارتی را برعهده دارد.

ذخیره زغال سنگ شهرستان طبس، ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور را شامل می‌شود که ذخیره معدنی پروانه‌های بهره برداری صادر شده بیش از ۸۶۰ میلیون تن و ذخیره زمین شناسی شهرستان بیش از پنج میلیارد تن است.

سالانه بیش از۷ . ۱ میلیون تن زغال سنگ از حوزه معادن زغال سنگ طبس استخراج می‌شود و بیش از چهار هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار