کد خبر: ۲۵۰۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲:۱۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۶
مدیریت عالی وزارت نیرو به عنوان متولی این امر بسیار حساس است، باید فردی آن را هدایت نماید که استراتژیست، برنامه ریز، کلان نگر و دانش بنیان باشد. تحول مدیریتی اولین شرط لازم برای تغییر ساختار فنی و منابع انسانی آن است. نگاه ویژه به تعامل بین بخش خصوصی و دولتی باید منجر به پیشبرد اهداف تعیین شده آن گردد.
برق نیوز- یادداشت: صنعت برق و آب تامین کننده اساسی ترین نیازهای جامعه هستند و امنیت، پایداری، پایایی و تاب آوری این صنایع باید همواره مورد توجه باشد.

مدیریت عالی وزارت نیرو به عنوان متولی این امر بسیار حساس است، باید فردی آن را هدایت نماید که استراتژیست، برنامه ریز، کلان نگر و دانش بنیان باشد. تحول مدیریتی اولین شرط لازم برای تغییر ساختار فنی و منابع انسانی آن است. نگاه ویژه به تعامل بین بخش خصوصی و دولتی باید منجر به پیشبرد اهداف تعیین شده آن گردد. گذار از تصدی گری دولتی به نگاه حاکمیتی با مدیریت سنتی کارآ نیست و باید وزیر نیرو با تخصص، دانش و تجربه بالا قادر به ایجاد یک بستر اقتصادی برد برد شود.

بهره برداری از شبکه های برق و آب باید از نگاه حاکمیتی به فضای بنگاه داری تغییر یافته تا با فعال شدن بخش خصوصی بازارهای برق و آب شکل گیرد. فعال شدن بورس انرژی و آب می تواند رقابت را در بین شرکت ها افزایش دهد و نهایتا فروش اقتصادی آن چالش های پیش رو در وزارت نیرو را به سمت حل مشکلات موجود هدایت نماید. هیئت های تنظیم بازار باید با یک رویکرد جدید فضا را برای تامین، انتقال و توزیع آب و برق تلطیف نموده و از این وضعیت دوگانه موجود خارج نمایند.

وزارتخانه نیرو با بدهی های سنگین نمی تواند این روش موجود را ادامه دهد و باید یک راه حل منطقی برای آن پیدا شود.

مشکلات موجود در ایجاد زیرساختارها، بازتوانی، بهینه سازی و بهره برداری سبب شد تا ضمن کاهش رشد نرخ احداث نیروگاه ها و تاسیسات جانبی، تصفیه خانه های آب و آب شیرین کن ها؛ هدر رفت و تلفات به اعداد ثابتی رسیده اند که کاهش آنها در ید هر مدیر بوروکراتی نیست.

نگاه عمیق به مشکلات موجود در وزارت نیرو نشان می دهد که باید همانند کشورهای پیشرفته ای نظیر ژاپن، آمریکا، سوئد و ... از متخصصین کارکشته با دانش علمی بالا که تجربه اجرایی دارند استفاده شود.

مدیران و وزرای پیش از این همگی از بدنه این صنعت انتخاب شده بودند و البته انتخاب کارسازی بود اما رسیدن به وضعیت اختناق در شبکه های آب و برق که ناشی از گستردگی آنها است نشان می دهد که فضای کار مدیریتی در وزارت نیرو از مدیریت سنتی فراتر رفته است.

یک استراتژیست برنامه ریز که توان نگاه به جلو، قدرت آنالیز شبکه های مشابه جهان و ارائه راهکار بومی دارد باید در مسند این امور باشد.

شبکه های برق با گستردگی فراوان نیاز به تغییر ساختار و استفاده از تجهیزات نوین انعطاف پذیر دارد. باید پذیرفت که اکنون نیروگاه های نصب شده بسیار بیشتر از پیک برق کشور است و لذا نگاه ها باید به سمت مدیریت منابع موجود رود. آب به میزان کافی در پشت سدها ذخیره شده است اما طراحی سنتی شبکه آب، عدم استفاده از الگوهای مناسب مدیریت بر منابع، برداشت های غیرمجاز یا پروانه دار غیر اصولی و هدر رفت بسیار بالای آن باید با یک نگرش مدیریتی علمی سازماندهی شود.

شاید در 4 سال آتی آن مقدار که باید نیروگاه احداث نشود و یا منابع آب افزایش نیابند اما با پایش صحیح مصرف، مدیریت اصولی توزیع و نگاه ویژه به مصرف کنندگان مشکلات باید مرتفع شوند.

کاندیداهای فعلی این وزراتخانه که با شایعات و گمانه زنی ها مطرح می شوند امکان و توان کافی برای مدیریت بر این وزارتخانه کلیدی را ندارند و پیشنهاد می شود تا رئیس جمهور محبوب و مردمی فارغ از جناح بندی های سیاسی، فشارها، سهم خواهی ها و گمانه زنی ها وزیری با دانش، متخصص، کلاسیک، باتجربه، متعهد، پر انرژی، دارای سوابق علمی و اجرایی روشن، تعامل گرا، اجرایی و توانمند را انتخاب و به مجلس شورای اسلامی معرفی نماید.

اکنون اینطور القاء می شود که با توجه به بحران آب حتما وزیر باید از بدنه صنعت آب انتخاب شود که این نگاهی عمیق نیست چرا که حداقل از سال 76 تا 92 کلیه وزرا از بدنه صنعت آب انتخاب شده اند. هر چند جملگی با کفایت، مدیر و توانا بودند اما ظاهرا همچنان مشکلات باقی است. هر چند که مهندس چیت چیان با رشته مکانیک اطلاعات کافی برای برق و آب را داشت و البته بسیار موثر، توانا و مدیر بودند اما باز هم بر طبل مشکلات و بحران آب می کوبیم.

لذا بازخورد این است که آیا نباید یکبار فارغ از حساسیت به محیط کار، این بار یک متخصص با دانش و توانمند و اجرایی از صنعت برق را بر مسند کار گمارد تا او با دانش و مدیریت صحیح این امر خطیر را به سرانجام مطلوب برساند؟

در دل صنعت برق مدیران ارشد با تحصیلات عالیه، مطرح در مجامع علمی جهانی، دارای کرسی استادی در دانشگاه های تراز اول ایران و جهان داریم. مدیر یا مدیرانی توانمند هستند که جزء‌ دانشمندان برتر حوزه تخصصی خویش بوده و البته در حیطه کاری خویش سیستم را به سمت ساختارسازی، مقاوم سازی، پایدارسازی، هوشمندسازی، بهینه سازی و مدرن سازی هدایت کرده اند. چرا نباید از این مدیران پرتوان و بادانش در راس وزارتخانه عظیم و عالی نیرو استفاده کرد؟

پیشنهاد استفاده از مدیری با دانش و تخصص بالا که قدرت آنالیز و تحلیل دارد و می تواند در راستای نقشه های راه آتی حرکت نموده و پاسخگو باشد، است. وزیر نیرو باید برای کلان نگری و برنامه ریزی دقیق، از جایگاه علمی شایسته ای برخوردار بوده و در اجرا نیز توانمند باشد.

استفاده از مدیران سنتی بوروکرات، سیستم را به سمتی می برد که در 4 سال آینده نیز باید به فکر یک منجی بود.  

دیگر نمی توان با غرق شدن در مشکلات روزمره از برنامه ریزی آینده واماند. وزیر برنامه ریز آینده وزارت نیرو فردی است که توانایی آنالیز شبکه های برق و آب دنیای مدرن را داشته و از دانش روز برخوردار باشد.

انتشار یافته: ۱۰۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
4
1
برق نیوز جان بدجوری داری مقاله های سفارشی می نویسی! مدیرانی که نام بردید ادعای کار در هوشمند سازی و ... داشته اند دفاتر تحت امر خود ضعیف ترین بازده ای را داشته اند. بعنوان مثال وزیر قبلی در معاونت ... فردی را به کار گرفت که دغدغه اصلیش جای ديگری است. وی در خوشبينانه ترين تصور، حتی از ابتدایی ترین اصول اداری هم آگاه نیست. بارها پیش آمده که گزارشات دریافتی از مشکلات دريافتی از بدنه وزارت نیرو را به مدیران عامل همان شرکتها منتقل نموده و باعث حذف و گوشه نشینی آنها شده است. در تصور بدبينانه شريک آنها است، چرا که وی يکی از کسانی است که بیشترین پروژه های تحقیقاتی ناکارآمد را اجرا نموده است. با شعار علم آمده اما همان جايگاه حقير علم را هم به تاراج برده. نگاهی به مدیران عامل شرکتهای توزیع نشان می دهد که وی تنها نقش انتقال ناکارآمدان و ... را از موقعيتی به موقعيت معادل و حتی بالاتر ايفا نموده است. وی مدل تعامل با دانشگاه و دانشجویانش را در صنعت پياده کرده و پياده سازی مدل مدیریت پاورپوينتی و تشکيل حلقه محارم (که حتی يک ساعت سابقه کار در صف نداشتند و تنها ديدگاهشان از شبکه توزيع، مدل ریاضی آن بود) فاتحه علم در صنعت برق را خوانده است. اين در حالی بود که در بدنه وزارت نيرو افرادی بودند که در هر دو بخش علمی و عملی متبحر بودند و می توانستند در تصميم سازی و ارتقای وضعيت نقش آفرينی کنند. دانشجویان تازه کار را به مسند تصميمات کشوری گمارد و خسته دلان و متخصصان صنعت برق را که گمان می کردند با آمدن وی تحولی خواهد شد نااميد و مایوس نمود.
مدیر پایگاه یک سری یادداشت با دیدگاه های مختلف در برق نیوز منتشر می شود که هر کدام نیز موافقان و مخالفانی دارد. لزوما دیدگاه برق نیوز نیستند.
البته در خصوص مقاله های سفارشی باید گفت هنوز از جایی سفارش نگرفته ایم و صرفا برای پرداختن به هر دو سوی یک مسئله، مطالب مختلفی منتشر می شود که بعضا در تضاد با هم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
شما همیشه علم و آی کیو و فارغ التحصیلان دانشگاههای درجه یک کشور را مقابل صف و اجر می گذارید فکر نمی کنید این یعنی انحطاط
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
کسایی که رتبه های برتر کنکور بودند و تمامی دنیا بهشون احترام میذاره اخند وای دیپلم هنرستانیهایی معدل 10 که در کوره دهه مدرک خریدند الان مدعیند!!! عزیز جان شما که سالها وزارت نیرو دستتون بوده و بجز خرابی کاری نکردید چرا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
3
2
در تایید کامنت 14:20 . معاون مذکور مدیری را برای ... انتخاب کرده که لیسانس الکترونیک با معدل بسیار کم و ارشد شبانه و بدون یکساعت کار میدانی مدیریت صف دارد و جز سخنوری کمترین دانش علمی و میدانی را ندارد. سابقه بد نامبرده در دفتر مذکور زبانزد خاص و عام است و شرکتهای توزیع از این انتصاب به نهایت هدف معاونت مذکور پی برده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
درود بر فرمانده بزرگ مقره شو و اذناب و یاران با وفایش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
فقط فرمانده مقره شویی و رفیق همیشه منفی بافش درست می گند قطعا تا دو سال دیگر ریشه های این ها که دم از تعهد و تجربه می زنند و فقط دنبال دسیسه و معرکه گیریند کنده خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
همون معاونی بدردتان میخوره که با پول وزارت نیرو مدرک گرفته بود و با هم دور یک سفره لیس میزدید شما همونهایی هستید که احساس خطر کرده اید ولی آن ... را لولو برد دیگه عمرا بتونید با دستالکشی رشد کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
3
1
می گویند بدنه وزارت نیرو با بی طرف نیامد. این ما...یی که در وزارت خانه شکل گرفته مدیرانی از جنس افرادی میخواهد که ماشین امضا باشند و نام بزرگ ولی بطن خ...ب داشته باشند. مساله آب شوخی بردار نیست و بزودی مساله از بحران به مباحث اجتماعی و گرفتاریهای عظیم تبدیل میشود. فرصت کسب تجربه برای تازه کارانی که از چند طرف خط میگیرند نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
4
با نظر نویسنده کاملا موافقم. اما تجربه نشان داده دکتر روحانی توجهی به این انتظارات ندارد. فی المثل در وزارت اقتصاد فردی همچون دکتر طیب نیا که دانشمندی متخصص و متعهد بود در اثر فشارهای ناجوانمردانه مدیران سنتی و همه چیز دان عطای وزارت را به لقایش ببخشاید. این افراد سنتی در وزارت نیرو کم نیستند. افرادی که فقط ادعا می کنند که راه تنها راه ماست. یکی نیست بگه استاد شماها که 30 سال تو این صنعت فقط مدیر و مدیر کل بودید چرا این صنعت را به این وضع افتضاح کشوندید. امیدوارم روزی بشود که انتخاب وزرا بر اساس همین معیارهای نویسنده مقاله انجام شود. از نظر اینجانب دکتر صادق زاده واجد تمامی شرایط فوق هستند و امید هست ریاست محترم جمهور فارغ از نگاه های سیاسی و تبلیغات سو افراد سنتی فرصت طلب نادان خودبین، با انتخاب شایسته مسیر رو به پیشرفت این صنعت را هموار کرده و فضا را برای حضور افراد انقلابی متعهد و صاحب ایده و اندیشه باز کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
2
3
استاد صادق زاده می تواند در مقابل مافیای صنعت برق بایستد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
2
هر کی که وزیر میشه بیاد یک عده را ازشون خواهش کنه که حقوق و مزایاتونو کامل میدیم شما فقط بشینین خونه؛ واقعا خدمت بزرگی به مملکت کرده. برق نیوز جان هنوز به مرحله ای نرسیدیم که استراتژیست بخایم. همینکه این نیروهای ناکارا رو که حداقل کارشناساشون دارن ماهی 6 تومن از بیت المال حقوق میگرنند را بونه خونه خودش همه چی حل میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
2
به نظرم برای اروپا نوشتید. چه انتظاراتی دارید از رئیس جمعور. الان چنان لابی های داره میشه برای وزارت که آدم از این همه شوق خدمت به مردم تعجب میکنه. اگه مسئولیته پس چرا دنبالش میدئن؟ باید چراغ برداشت دنبال انسان های وفادار به خون امثال شهید حججی ها گشت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
3
نریمان دنبال اینه که استاندار بشه. اصلا در حد وزارت نیست. وفا تابش هم مثل اون. نمیدونم بین این همه افراد کارکشته این اسامی عجیب غریب را کیا تو سایتا منتشر میکنند. انگار وزارتخونه یه هدیه ست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
0
اگر نویسنده خبر را مبخواند خواهش میکنیم توضیحی درباره مدیران سنتی و غیر آن بدهند؟
آیا منظور از سنتی افراد قدیمیه این صنعته؟ یا یک نوع اندیشه خاصی مدنظرتونه؟ چه اندیشه ای؟
به عنوان مثال من اعتقاد دارم روح حاکم بر اقتصاد صنعت برق مبتنی بر اندیشه های لیبراستیه! اندیشه ای که تنها فکر و ذکرشون اینه که بازار توسعه پیدا کنه به هر بهایی! و دنبال حذف کامل سیاست های دولت در اقتصاد هستند.در مقابل این تفکر اندیشه های مبتنی بر اقتصاد مماومتی قرار داره که بیشتر اقتصاد دانان نهادگرا به ازن اندیشه نزدیکند. که من معتقدم باید افرادی را گمارد که دنبال حذف ریشه های لیبراستی از کشور و صنعت باشند.
حالا منظور شما از سنتی چیه؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
1
5
نویسنده هرکی بوده در حمایت از دکتر صادق زاده نوشته.
منم موافق دکتر صادق زاده هستم
درجه یکه اخلاقش
علمشم که دیگه شریف خونده
تجربه هم که معاون وزیره
کی بهتر از ایشون
تحصیل کرده خارج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
4
انتظار از وزیر نیروی جدید آن است که یک عده به اصطلاح کارشناس بی سواد را که در قسمت های مختلف وزارت نیرو بخصوص توانیر از سالیان پیش ریشه دوانیده اند و جز رانت خواری و وقت گذرانی و لابی بازی و زیرآب زنی چیزی بلد نیستند را کنار گذاشته و از نیروهای تازه نفس تر و متخصص تر استفاده نمایند. کارشناسی که با حقوق هفت هشت میلیونی یک سی دقیقه هم کار مفید ندارد و پولی که از بیت المال میگیرد حرام خالص است آن وقت متخصصین تحصیل کرده خارج از کشور که از بهترین دانشگاههای خارج مدارکشان را اخذ نموده اند باید بیکار و جویای کار ساعتی باشد.
Ieee
|
Netherlands
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
2
3
Just Profesdor Haghifam
همایون
|
Netherlands
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
2
3
دمت گرم برق نیوز خوب نوشتی.
دکتر حقی فام بزرگ و دانشمند فقط در این نشانه ها می گنجد.
انسان شرافتمند دانا متخصص با تجربه دارای کرسی استادی با سابقه درخشان.
فقط حقی فام.
درود بر این مرد مومن و متخصص و ولایی.
کردی
|
Netherlands
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
3
3
گل گفتی آی گل گفتی. مثل یه بلبل گفتی.
بجز دکتر حقی فام چه کسی می تونه باشه?
تمام ویژگی های فوق در دکتر حقی فام خلاصه می شه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
1
4
طرف ۲۰ یا ۳۰ ساله که تو توانیر مینوت نامه می گیره و در واقع دبیرخونه چیه تا مهندس. مدرکش رو هم از معلوم نیست کدوم گلاب دره ای گرفته حالا می آد کامنا می ذاره برا فلان پروفسور که کار اداری نمی دونه.
تو که یه نامه نمی تونی جواب بدی. تو که هنوز نمی دونی برق رو با غ می نویسن یا ق؛ چی می گی؟
تو و امثال تو باید بالا سرتون همون معاون قبلی بود که باید پاچه خواریشو می کردین تا به شما ۱۷۵ ساعت اضافه کار بده.
شما رو چه به یه پرفسور اجرایی و دانشمند.
همین امثال شما می رفتین دم در توانیر ۲ ساعت وا می ایستادی تا دکتر پرفسور ح بیاد و شما مستفیض بشید از بیاناتشون و مینوت ور می داشتین و تو جلسات بلغور می کردین.
حالا که اومد و بهتون پست نداد شد اخ؟
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
1
1
من فرقی بین مابه التفاوت ۱۴۲ نماینده ای که دذ موافقت با بی طرف ثبت نام کردند و نهایتا ۱۳۳ نفر رای موافق دادند با نگارنده ۱۴:۲۰ نمی,بینم.
دورو و دارای نگرش سطحی اما بدنبال پست و پول.
منصوری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
3
1
فقط حقی فام این کشتی طوفان زده را به سرمنزل مقصود می رساند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
1
2
اونی که برا خودش اسم تحصیلکرده خارج انتخاب کرد حتما اسمشو بنویسه چون من از چند نفر خارج درس خونده سوال کردم اونا این کامنتو ننوشتن.
البته صادق زاده و حقی فام در این قالب نویسنده می گنجن که نطر منه. و البته هر دو توانا و با تخصص و دوست داشتنی هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
1
باید همه به فکر کار درست باشیم در هر جایی هستیم. اگر به فکر پست هستیم هیچ وقت نمیتونیم مفید باشیم. در جمهوری اسلامی ایران باید بر اساس تخصص و تعهد انتخاب کرد. خواه جوان باشد؛ خواه پیر. خواه صنعتی باشد؛ خواه دانشگاهی. اگر با رانتو وصل شدن به اینو اونو لابی کسی پست گرفت یعنی این صنعت را به نابودی کشوند. من از این جهت با بیطرف مخالف بودم که گروه های سیاسی دنبال وزیر شدن ایشون بودند. در حالیکه باید رئیس جمهور بر اساس مبانی مشخص نسبت به انتخاب وزرا اقدام نماید نه سفارش و ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
1
0
حداقل جوری کامنت ننویسید ادم شک کنه که همشو یک یا چند نفر نوشتن
برادر من مسک ان است که ببوید نه انکه عطار بگوید
بیطرف با انهمه سابقه و تجربه توی همین برق نیوز نظرسنجی گذاشتن ۵۰ درصد گفتن خوبه حالا اینا صد درصد خوب شدن!
کاش نخبه های صنعت برق جمع میشدن سه گزینه به روحانی معرفی میکردن
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
3
0
ببینید چقدر ۱۴:۲۰ خوب متوجه شد و ترسید. خوب فهمید این کارکترهای شخصیتی مدیریتی علمی مثبت رو دکتر حقی فام داره.
منتهی وقتی باشی منفی می شی.
برادر من هدف سیستمه نه فرد. بهتر میدونی که دکتر حقی فام. فقط می تونه شایسته ترین کاندید وزارت باشه.
مغرضانه ننویسید و واقعیت نگر باشید.
سلیمانی
|
Netherlands
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
4
0
کسی که حون رجایی و باهنر و چمران در رگ های او جاری است دکتر حقی فام است.
درود بر حقی فام دلاور رهرو راه حججی عزیز.
داداش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
3
0
اینایی گه کامنت امثال ۱۴:۲۰ ها می گوارند در کل صنعت برق کنتر از انگشتان دو دست هستند. اینا واقعیتش اینه که:
چون دانش کافی ندارند و کلا تو ستاد کار اداری کردند و اجرا دا نمی شناسند و نمی توانند در قامت نماینده صنعت برق باشند و حقوق بالای ده میلیون تومان می گیرند و قد ۱۰ هزار تومان در ماه کار بلد نیستند بکنند و ودر اندیشه های یک متخصص بنام ساختارساز متفکر استراتژیست جایگاهی ندارند لذا میان خزعبلات می نویسند.
داداش لینکاره نیستی و فقط زبونت درازه.
برو دنبال یه کار دیگه یا بازنشست شو برو .
اگه کاری ازت بر می اومد تا حالا پستی می گرفتی چرا گیر دادی به حقی فام.
آخه اگه به امثال تو پست بده به ریشش جماعت متخصصین نمی خندن؟
خدایا خدایا ....
داداش پرفسور حقی فام خیلی مردی. تو شایسته مقام وزارت نیرو هستی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
5
0
همه بلند بگن
حقی فام مغز الماسی
امید وزارتخونه مایی


حقی فام سر طلایی
امید برق مایی
وزارت نیرو
|
Netherlands
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
4
0
برق نیوز جان
یکی از گژینه های اصلی وزارت نیرو ذکتر حقی فام است اما شما اسمشون رو ننوشتین.
ازشون رزومه هم خواستن. البته اگه به نفع صاذق زاده کنار نره.
کبیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
4
0
همه کسانی که کامنت مثبت و منفی گذاشتند می دانند که ویژگی های فوق را فقط یک نفر دارد:
پرفسور محمود رضا حقی فام عضو هیئت مدیره توانیر و معاون هماهنگی توزیع توانیر و ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
4
0
حالا که مهندس چیت چیان کاندید نیست ما متخصصین برق از ایشان که پیر صتعت برق و آب هستند و عزیز و دوست داشتنی:
لطفا بردید به دکتر روحانی بفرمایید که دکتر حقی فام بهترین گزینه پس از شما است.
البته که مهندس چیت چیان اگر بیایند اولی ترین هستند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
1
3
وضع سابقه مالی و .... این به اصطلاح پرفسورها بسیار خرابتر از اونه که بتونند از فیلترها بالایی رد بشوند. در ضمن مجیز نویسان و دانشجویان ساعتی این استاد نماها در ساعات 16:58 و 17:13 و 17:27 و 17:34 با پر چم هلند یکی است. این پول ساعتی دانشجویان دکترای مستقر در توانیر چه می کند......
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
1
5
دکتر حقی فام در مرحله کسب تجربه هستند و کسی باید وزیر بشه که وزارت خونه بشناسدش. مقام استادی شامخ است ولی بسیاری از استادان دیگر هم در صنعت آب و برق هستند که بسیار مسلط تر و دانشمند تر از نظر اجرایی اند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
1
5
هرکس این مقاله رو نوشته از دم و دستگاه صادق زاده یا حقی فام بوده و ...
در این شرایط به نظر ما وزیر باید یک سیاستمدار باشد ولی از امسال صادق زاده و حقی فام بعنوان مشاور استفاده کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
5
1
واقعا با وجود پدفسور حقی فام می شه اسم کسی دیگه ای رو آورد.
بلند نگر واقعی مدار متخصص با دانش مومن متعهد کارکشته اجرایی روابط عمومی عالی، دارای روحیه کار تیمی شایسته مرد
انسان مهربان و ...
وزیر خوب حقی فام است.
برقی
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
4
3
دکتر حقی فام در کوتاه ترین زمان ممکن صنعت توزیع برق,را از مسیر انحطاط به سمت بهره وری هدایت کرد.
توزیع برق در حال حرکت به سمت مدرن شدن است. تلفات بسیار,کاهش یافت و شاخص ها بدقت مانیتور,می شوند. روند زیان دهی شرکت ها تقریبا متوقف شد و شرکت های توزیع در مسیر استقلال مالی و مدیریتی هستند.
نیروهای بسیاری از دانسگاه های,تراز,اول جذب کرد و به واقع کاری,کرد کارستان.
پس او بهترین گزینه وزارت نیرو است.
اگر می خواهیم برق و آب سازمان یافته اصلاح شوند و نشملات به پایان رسد باید دکتر حقی فام با متد خود ابنکار را انجام دهد و تنها او می تواند.
علی از آبفا تهران
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
3
3
کاملا صحیح نوشتی برق نیوز.
بهتر است تا وزیر از آب نباشد چون خودش نظر می ده و راهمار می ده و امت مدیر پاچه خوار هم طبق نظرش,می,رن جلو و به به و چه چه می کنند و نتیجه همینی,که هست می شه.
حالا اگر یک وزیر دانا و برنامه ریز بذارن و نظر کارشناسان م تخصصان و دانشگاهیان و صنایع رو بگیره و در قالب یک تیم برررسی کنه و تقمیم سازی,کنه مشکل بحران آب هم تا حدودی مرتفع می,سه.
پس من هم تظرم دکتر حقی فام هست چون می,شناسمش و می دونم یک متخصص بنام هست که ظاهرا از,سر شانس این نخبه مهاجرت نکرد.
مپنا
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
5
2
....وزیری با دانش، متخصص، کلاسیک، باتجربه، متعهد، پر انرژی، دارای سوابق علمی و اجرایی روشن، تعامل گرا، اجرایی و توانمند...
این خصلت ها را دکتر حقی فام یکجا دارد.

آقای روحانی ویشنهاد ما دکترحقی فام است.
کاربین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
3
3
دکتر حقی فام مورد وثوق متخصصان آب هست. ایشان با همکاری هایی گه با پژوهشگاه آب داشتمد نشان دادند به ما که در مسئله تکنولوژی آب هم خبره هستند.
نظر ما هم دکتر حقی فام است.
پژوهشگاه آب
توگا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
3
3
احسنت. وزیر نیروی ایده آل همینه. آفرین به برق نیوز که درست نوشتی.
فکر کنم دکتر حقی فام مصداقشه.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
0
4
نمیشه دکتر روحانی همانند وزارت ارتباطات برای وزارت نیرو هم نیروی جوان انتخاب نماید . از میان افراد تحصیل کرده و با دانش و سابقه اجرایی در صف . بعنوان مثال از بین مدیران عامل شرکتهای توزیع یا برق منطقه ای یا تولید یا آب منطقه ای یا آبفاهای استانی یکی را انتخاب کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
4
2
تفالی زدم به شیخ بهایی.
گفت
حق است اگر کار ز دانش,باشد.

فکر کنم منظورش,دکتر حقی فام هست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
3
1
⚛محمود صادقی:
✅احتمال دارد آقای بیطرف به کابینه راه یابد چرا که شنیده ام برخی نمایندگان از روی عصبانیت، تعدادی از آرای موافق نمایندگان به بیطرف را گرفته و روی آن خط کشیده اند / ایرنا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
3
1
امیدواریم این گزینه ای که در خبرها ازش اسم برده میشه صحت نداشته باشه
خدا بداد صنعت برق برسد
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
5
0
I am Einstain
My vote is Professor Haghifal.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
3
2
برق نیوز چقدر از ... شیتیل گرفتی این اراجیف را سرهم کردی؟! بعد هم از خودت یا دانشجوها نماهایی که با کار ساعتی توانیر کامنتهای تاییدیه میذارند کلیک خورتو زیاد کردی! آدم یاد فیلم مرد 2000 چهره میافته جاییکه مربی فوتبالش و هوادارها جو می دادند. حیف و هزاران حیف. آمار ...کاریهای ... اگر در جایی منتشر بشه که همشونم ما داریم یکساعت نه در توانیر میتونه بمونه و نه در دانشگاه
بذار گندش تا بالا نیومده این مزخرفاتو جمع کن! فقط در یک سری ... میلیون به ... زمانیکه در هرمزگان بوده رشوه داده. ... میلیون به .... برای مجموعه پروژه های توزیع تهران ... میلیون به بچه های بازار برق در دبیرخونه هیات تنظیم . آمارشو با سند و مدرک و تاریخ چکهایی که رد و بدل شده داریم. لازم باشه به وزارت اطلاعات و حراست وزارت نیرو میدیم تا هم اون بسوزه هم تو که رشوه گرفتی....
مدیر پایگاه اگر مدرکی یا سندی دلرید که ایشون رشوه داده اند نیازی به عنوان کردن در اینجا نیست و توصیه می کنیم به مراجع قانونی تحویل دهید
در خصوص شیتیل گرفتن ما و رشوه گرفتن برق نیوز هم ممنون خواهیم شد اگر از کسی چیزی شنیده اید و یا کسی چنین ادعایی کرده به ما اطلاع دهید
به هر حال مخاطب واقعیت را از کذب تشخیص می دهد. توصیه اکید داریم بجای تخریب انتقاد کنید آنهم انتقادی که منطقی و قابل تصحیح باشد و به فرد مربوط باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خیلی بهت فشار اومده!!! عوضی گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
برق نیوز جان با چند نقطه کردن بعضی کلمات نمی توان کامنتی را که پر است اط تهمت و افترا، قابل پخش کرد. یعنی چی این تهمتا. خواهشمند است این گونه کامنتها را منتشر نکنید
مدیر پایگاه این کامنت را به بخاطر نقدی که برق نیوز داشت و ما را به رشوه گیری و شتیل گرفتن و ... متهم کرده بود منتشر شد.
برخی از کابران تصور می کنند که برق نیوز ارتباط تشکیلاتی با مدیران دولتی دارد لذا بر اساس تصورات خود و شاید عرف جامعه این ارتباط را به مراودات مالی تفسیر می کنند.
گرچه بر اساس قانون رسانه می تواند هر اسپانسر و یا حامی مالی داشته باشد به شرطی که این حامی و اسپانسر مخالف و معاند با جمهوری اسلامی نبوده و این حمایت مالی منجر به انتشار کذب یا مطالب خلاف واقع نشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
0
3
از اول انقلاب تا بحال تقریبا تمام وزرای نیرو از آب بودند بجز یکی دو تا. خوب اگه با انتخاب وزیری از آب مشمل حل بود که تا حالا حل می شد.
ما می آییم صنعت استراتژیک و کاملا تخصصی برق رو می دیم ذست آبی ها یا فاضلابی ها چرا که آب مملکت مشمل داره.
خوب این از بی عرضگی شونه.
بهتره آب و فاضلاب رو بدن به جهاد کشاورزی و برق و انرژی اتمی یک وزارتخانه بشن. ضمنا,نیروگاه های آبی,رو هم بدن به برقی ها.
مگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
1
1
اگه ناشناس ۱۸:۱۵ مردی و مدرک داری برو ارائه بده. اگه ندی و دروغ گفته باشی که می گی به روح رسول الله قسم از این اراجیفت بدجوری پشیمون می شی.
یعنی بابت دروغ هات بدجوری تاوان می دی.
خوردی و بردی و کم کاری کردی و ... بابت همش تاوان می دی.
کاملا معلومه کی هستی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
2
0
حالا رشوه بگیرهای شتیل بگیر دارن همدبگه رو لو می دن که رشوه گرفتن.
شماها که حتی عسل و مایو هم رشوه می گیرید دیگه از گروهبان باقلی هم کمترید دارید حرف پاکدستی مژ زنید?
به جامعه تحصیلکرده عالیه تهمت رشوه دادن نمی چسبه. اما شماها زورگیری و شتیل گرفتن بهتون می خوره.
تو که اگه یک ساعت اضافه کارت کم شه ... رو هم می فروشی این حذثرفا بهت نمی آد. دلم می خواد یه بارهم شده مرد باشی و بری هرچی داری,رو کنی چون اگه رو نکنی خودت می دونی مه مستوجب چه خواهی بود.
طرف ادای میلمون بودن در می آره و حقوق مدیریت می گیره و ... قد دو ریال در ماه کار نمی کنه و بلد نیست کار کنه. تا چیزی هم می شه می که من وصل اطلاعاتم.
اخوی داداش اطلاعات امثال تو رو حتی,به عنوان خبرچین هم ایتخدام نمی کنه. پس,برو روتو کم کن و منتظر باش تا عقوبت اعملثال پلیدت رو در دنیا و عقبی ببینی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
1
0
یک عده که لکه مغسده به ویشونی دارن دیگه اینقد وقیح شدن که تهمت زست می زنن و من الان به تاقی از,سردار سلیمانی می گم
بسم الله القاسم الجبارین
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
1
2
با سلام
بی شک پاراگراف اول مطلب برق نیوز جان کلام می باشد. اینکه وزیر پیشنهادی بدنبال چه چیزی باشد . دوباره با هم می خوانیم.

" مدیریت عالی وزارت نیرو به عنوان متولی این امر بسیار حساس است، باید فردی آن را هدایت نماید که استراتژیست، برنامه ریز، کلان نگر و دانش بنیان باشد. تحول مدیریتی اولین شرط لازم برای تغییر ساختار فنی و منابع انسانی آن است. نگاه ویژه به تعامل بین بخش خصوصی و دولتی باید منجر به پیشبرد اهداف تعیین شده آن گردد. گذار از تصدی گری دولتی به نگاه حاکمیتی با مدیریت سنتی کارآ نیست و باید وزیر نیرو با تخصص، دانش و تجربه بالا قادر به ایجاد یک بستر اقتصادی برد برد شود."
اگر به کلید واژه های مطلب بالا دقت بیشتر کنیم متوجه می شویم بحران آب ، مشکلات برق کشور( تاسیسات و مصرف ) ، موضوع ریز گردها ، سد سازی ها ، سایت یابی ها، انتظارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه خود در خصوص آب و برق و غیره ، انتظارات صنعت و کشاورزی و بخش خصوصی از تامین آب و برق ... اگر دقت کنیم خواهیم دید این مشکلات از نگاه تخصصی از جنس تهدیدهای وزارت نیرو می باشد ولی ما (وزارت نیرو) و مجلس شورای اسلامی این مشکلات را به عنوان نقطه ضعف داخلی وزارت نیرو می دانند برای همین است که بعد از گذشت چندین دهه نه تنها مشکلات وزارت نیرو حل نشده بلکه مشکلاتش بیشتر هم شده است . برای همین است زمانی که چیت چیان انتخاب شد همه می گفتند دیگر مشکلات صنعت حل خواهد شد چون او از جنس صنعت است و با نامجو و فتاح فرق می کند ولی دیدیم هیچ اتفاق خاصی نیافتاد و اگر می افتاد صندلی وزارت شاید خالی از چیت چیان نبود . ولی امروز خالیست . صنعت آب و برق تهدیدهای جدی دارد و تا زمانی که علل این تهدیدها شناسایی نشود نمی توانیم بگوییم این شخص یا آن شخص بدرد وزارت می خورد یا نمی خورد .به نظر ما عواملی که می توانند تهدیدهای وزارت نیرو را تا حدی از بین ببرد و باعث رفع مشکلاتش شود ، عبارتند از :
۱ ۰ایجاد ساختار مناسب با توجه به فناوریهای جدید و انتظارات جامعه امروز از وزارت نیرو در خصوص استفاده از آب و برق و مسائل زیست محیطی و ظبط دریاچه ها ...
۲ ۰ راه اندازی مرکز تخصصی تحقیق و توسعه و آینده پژوهی در خصوص مطالعه و توسعه صنعت آب و برق و مسائل زیست محیطی صنعت آب و برق (البته با فعالیتهای پژوهشگاه نیرو فرق می کند چون پژوهشگاه با سیاستهایی که وزارت نیرو برایش نوشته باعث شده خود با مشکلات فراوانی روبرو گردد ، بطوریکه مجبور است با بستن پروژه های اجرایی مشکلات حقوق پرسنلش را حل نماید . اگر بودجه مناسب داشته باشد و سیاستهای خود را بر اساس R&D طراحی نماید فضای مناسبی برای تحقیق و توسعه دارد البته نه با نیروی بازنشسته و یا وزرای سابق )
۳. بازنگری در فرآیند نگهداشت نیروی انسانی ، وزارت نیرو در سالهای گذشته اقدام به جذب نیروی انسانی کرده است . که هم اکنون این نیروی انسانی بازوی فعالیتهای اجرایی وزارتخانه است و به عبارتی می توان گفت که وزارت نیرو به پشتوانه نیرو سر پاست (تعارف که نداریم ) . و الان وزارت نیرو در تغییر وضعیت استخدامی آنها مشکلات فراوانی دارد (حال تصور بکنید وزارت خانه ای که نمی تواند مشکلات نیروی انسانی خودش را حل کند چطور می تواند با این نیروی انسانی که در پرداخت حقوق ، مزایا ، رفاهیات ... آنها نمی تواند به عدالت رفتار کند ، بخواهد مشکلات و تهدیدهای جامعه را حل نماید. برای همین است وقتی مشکلی در جایی پیش می آید مانند خوزستان آن وقت وزیر ، معاونان وزیر ، مشاوران ... همگی راهی آن دیار می شوند ) مجلس شورای اسلامی باید از وزیر پیشنهادی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی سوال بکند و از او برنامه بخواهد. باید نمایندگان مجلس بدانند مشکلات حوزه انتخابیه آنها فقط توسط همین نیروها و مدیران لایق آنها حل خواهد شد . البته نمایندگان نیز گاهی باعث می شوند که مشکلات حل نشود و آن زمانی است که فشار وارد می کنند که حتما باید مدیر عامل برق منطقه ای و یا شرکت توزیع استان فلان فرد باشد و وزارت خانه هم گاهی قبول می کند و گاهی نه و اگر قبول کند و انتخاب مدیر باعث حل مشکلات نگردد آن وقت مقصر وزارت نیروست و وزیر مربوطه . انتخاب و انتصاب مدیران باید بدرستی صورت پذیرد
۴ . ایجاد سیستم انتخاب و انتصاب مدیران بر اساس شایستگی و سوابق خدمتی ، وزارت نیرو در سالیان گذشته میراثی را بنیان نهاده است . و آن اینکه انتخاب مدیران چه در رده عالی و چه در رده میانی بر اساس ارتباط افراد با هم شکل می گیرد منهای توجه به میزان تخصص مدیران ، لذا معمولا زیر دستان این مدیر یا مانند خودش هستند و یا از او از نظر تخصص بالاتر هستند که آخر می شود وضع صنعت آب و برق ما (البته هستند مدیرانی که در صنعت آب و برق لایق هستند ولی بسیار انگشت شمار هستند ) نکته ای که در اینجا اهمیت دارد که مطرح گردد این است که گاهی در انتخاب و انتصاب مدیران دچار خطای هاله ای می شویم یعنی امکان وارد فردی در حوزه تعمیرات شبکه توزیع قوی باشد این شخص را بجای اینکه در رده شغلی خودش ارتقا دهیم انتخابش می کنیم برای مدیریت منابع انسانی . این خطای هاله ای است . شاید افراد در بعضی فعالیتها مفید و خلاق باشند ولی شک نکنید در همه زمینه ها نمی توان از این فرد استفاده کرد . داشتن و تبعیت کردن از سیستم انتخاب و انتصاب می تواند وزارت نیرو را از این مشکلات خارج کند
۵ . انجام ارزیابی درست و واقعی از فعالیتها ، بر اساس برنامه های کلان و برنامه های عملیاتی . فعالیتهای مربوط به شرکتها و ادارات کل در وزارت خانه در کجا تحلیل می شود و چه کسانی تحلیل می کنند و نتایج تحلیل چه می شود . اگر همه فعالیتهای وزارت خانه طبق آمارها عالیست . پس چرا مشکلات صنعت و آب و برق در کشور حل نشده است چرا فریاد مردم جنوب کسور از سیاستهای غلط وزارت خانه بلند است . پس یک جای کار ما ایراد دارد .
۶ . داشتن یک برنامه راهبردی کلان در سطح وزارت خانه و جلوگیری از انجام فعالیتهای پراکنده در حوزه های مختلف . این برنامه راهبردی کلان باید قدرت پاسخگویی داشته باشد
۷. معنا دار کردن مدیریت دانش . برنامه ریزی در جهت ایجاد سازمان یادگیرنده .
انرژی در سطح جهان موضوعی کاملا استراتژیک است . و این کالای استراتژیک به پشتوانه دانش در زمینه های . تولید ، سرمایه گذاری . توسعه . خصوصی سازی ، ... می تواند ما را در رسیدن به اهداف وزارت نیرو کمک نماید
۸. توسعه و بهسازی نیروی انسانی صنعت آب و برق در مراکز بین المللی با توجه به نگاه فناوران. تربیت نیروی انسانی در سطح جهانی . که این مستلزم داشتن برنامه های مدون چند ساله است
۹ . تغییر سیاست های پولی دولت در خصوص هزینه های عمومی ناشی از درآمد وزارت نیرو در رابطه با پرداخت یارانه . وزارت نیرو بخشی از درآمد خود را باید جهت تعمیر و نگهداری و توسعه زیر ساختهای خود هزینه نماید. که متاسفانه این درآمد فعلا پرداخت یارانه می گردد
۱۰ . واگذاری و تعامل وظایف وزارت نیرو با ادارات کل استانها در خصوص مشکلات هر استان و در گیر نمودن نمایندگان هر استان و ارتباطات فی مابین با وزارت خانه
۱۱ . ایجاد نظام مشارکت کارکنان صنعت آب و برق نه در حد شعار . این نظام زمانی در وزارت خانه مستقر می گردد که عدالت در جذب ، عدالت در انتخاب ، عدالت در نگهداشت نیروی انسانی ، عدالت در توسعه ، عدالت در مدیریت ، عدالت در حقوق مزایای کارکنان ، عدالت در رفاهیات ، عدالت در توزیع فعالیتهای کارکنان ، عدالت در تصمیم سازی ، عدالت در ترفیع ، عدالت در زندگی کاری کارمندان ،... وجود داشته باشد
۱۲ . وزارت نیرو یک وزارت خانه تخصصی است و سیاست مداران در آن جایی ندارند .کارکنان متخصص سازمانهای تخصصی نظیر وزارت نیرو تمایل به ساختاری مسطح دارند ولی مدیران سیاسی علاقه مند به ساختاری عمودی و بلند به همراه معاونین هستند لذا تا زمانی که وزارت نیرو ساختار تخصصی بخود نگیرد امکان حل مشکلات خود را ندارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
2
0
حق دکتر حقی فام مدیرعاملی توانیراست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
3
آخرین خبر
دکتر حقی فام به نفع دکتر صادق زاده کنار کشید.
بزودی دکتر صادق زاده به مجلس معرفی می شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
4
1
آخرین خبر
رزومه دکتر حقی فام به تایید رییس حمهور رسید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
1
با توجه به پشتوانه قوی جناب مهندس کردی در مجلس و همچنین پشتوانه مذهبی آقای دکتر صادق زاده در قم نهایتا یکی از این دو بزرگوار به عنوان وزیر به مجلس معرفی خواهند شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
5
1
امیدواریم در هفته دولت آقای رییس جمهور وزیر نیرویی از جنس رجایی و باهنر انتخاب کنه.
اکنون کسی که در مسیر آنها باشد دکتر حقی فام است.
مشمول صحبت های امروز رهبری و ۱۲ مورد بیان شده نیز دکتر حقی فام است.
الله اکبر
متخصص متعهد دانشمند اجرایی رزمنده یار نزدیک شهدای هسته ای
دکتر حقی فام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
5
1
ژن خوب ژن حقی فام هاست.
باهوش و آی کیو بالا و متخصص و دانشمند
نه فامیل تو مجلس داره نه از,بیت عزیزی هست.
ژن خوب خوب خودساخته محمود رضا حقی فام وزیر اینده نیرو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
1
0
کامنت ۱۴:۲۰ دوم شهریور که در واقع اولین کامنت هست تو یکی از خبرها یکی کامنت گذاشته و از اونجا کپی پیست می کنه زیر هپه خبرها.
و کلا انگار طرف زیره و زیر نویسه
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
5
1
حقی فام در قالب منویات ۱۲ گانه رهبری معظم است.

۱۲ توصیه رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت دوازدهم

✅داشتن نیت الهی برای خدمت به مردم به عنوان بندگان خدا و حل مشکلات آنها»، و «انس با قرآن و دعا»
✅لزوم داشتن «روحیه جهادی وتلاش مضاعف و خستگی ناپذیر و بدون چشمداشت»
✅اعضای دولت علاوه بر اینکه در تصمیمات دولت، مسئولیت مشترک دارند، باید با یکدیگر همکاری داشته باشند و به صورت تیمی عمل کنند.
✅تحمل شنیدن صدای مخالف را داشته باشید و با بالا بردن حلم خود که همان ظرفیت درونی است، از نقادی استقبال و استفاده کنید.
✅«ارتباط نزدیک با مردم به‌منظور درک بهتر واقعیات زندگی مردم»
✅ «لزوم حفظ و تقویت روحیه مردمی و پرهیز از اشرافی گری»
✅به حرکتهای مردمی که غالباً خودجوش است اعم از فرهنگی، اقتصادی و خدماتی همچون گروههای جهادی یا فرهنگی، کمک و مساعدت کنید.
✅«در نظر گرفتن کارآمدی، تدین، انقلابی بودن، پرکاری و جهادی عمل کردن در انتخاب همکاران و مدیران زیر مجموعه»
✅«پیگیری و نظارت بر زیرمجموعه»

✅ «داشتن برنامه دقیق و مدون و علمی»
✅در تصمیم گیریها و اقدام، با در نظر گرفتن اسناد بالادستی و سند چشم انداز و قوانین مصوب مجلس، شجاعت به خرج دهید و روحیه خطرپذیری داشته باشید.
✅در نظر گرفتن اولویت ها در هر حوزه و تمرکز بر اولویت های اصلی
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
1
0
یک معلوم الحال زیراب زنی که کارش پاچه خواری,و لرزیدن و زیراب زدن رییس و مریوس و کارمندان شریف توانیر است و اخیرا با زیراب زنی ... گرفته داره به اسم دیگران کامنت می ذاره و پرسنل رو به جون هم می ندازه.
اقای ... این روندت ادامه دار نیست و بزودی چوب دودوزه بازی هات رو از توانیرهای شریف می خوری.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
2
0
مجلس تا آخر شهریور تعطیل می شه و بعد از اون رایزنی ها برا وزیر نیرو شروع می شه. هرچند وزیر نیرو انشالله حقی فام است یا صادق زاده.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
0
2
جایگاه اساتید دانشگاه محترم است بشرطی که خودشان هم جایگاه و حد و قابلیتهای خود را بدانند و درگیر بازیهای سیاسی و باندی نشوند و مهمتر آنکه جایگاه استادی را فدای پروژه های متعددی که صرفا منبع تامین مالیشان شود نکنند. هیچکس با ترور شخصیت موافق نیست ولی فردی که چند میلیارد تومان پروژه تحقیقاتی با تعداد زیادی از شرکتهای مختلف اجرا کرده حتما باید در این شرایطی که همه از میزان آلودگی سیستم آگاهیم به گونه ای کار کرده باشد تا طرفین مقابل را هم راضی کند... حتی یک درصد هم احتمال لغزش وجود داشته باشد عدد بسیار بزرگی خواهد شد حاصلضرب مبلغ کل پروژه ها و .... پرداخت شده که همه را هم دامنگیر کرده و ردپاهای زیادی باقی مانده که جای انکار و نفی ندارد. کافی است چند نفر از مدیران تحقیقات به زیر اخیه بروند تا صحت و سقم این ماجرا روشن شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
1
0
امیدواریم هرکی وزیر شد ریشه پاچه خوارها و زیراب زن ها و آدم های ضعیف که منلکت رو فشل کردند رو بزنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
1
0
باز دوبار ه ناشناس United States|۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۴ ۰
رفت حرف بزنه راه رفت.
حالا بریم مدیران تحقیقات رو اخیه کنیم بیان شهادت بدن? مگه نگفتی مدرک داری? رو کن.
پس دروغ گفتی و تاوان دروغ هم معلومه.
به نیروهای متخصص متعهد وفادار با دانش تهمت می زنی?
حتما پاسخ دندان شکنی می گیری.
دروغگو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
1
0
حتما فهمیدی چرا از اون جایگاهی که هستی بالاتر نمیری. چون کارت دروغ گفتن و تهمت زدن و لیچار بافتنه. تخصص که نداری حرف مفت که می زنی آبروی مومنین رو با تهمت می خوای ببری. کار نمی کنی. دودره بازی در می آری. تخریب می کند. تشویش اذهان عمومی می کنی.
تا کی این شیوه کثیف زندگی کردن باید ادامه داشته باشه جناب شناس|United States|۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴ .
بنابراین خودت باید حداقل اینقدر رو بفهمی که عقوبت کارت چیه. معلوم الحال.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
4
1
امیدواریم بعد از تعطیلی مجلس شاهد دفاع دکتر حقی فام از برنامه های خویش در مجلس برای اخذ رای اعتماد وزارت نیرو باشیم.
وزیر دانشمند نیرو حقی فام است و تمام.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
3
به گزارش سرويس اجتماعي انتخاب، همین موضوع باعث شده است تا گزینه های‎ مشخص و محدود برای وزارت نیرو از نظرها دور مانده و رسانه ها لیست بلند بالایی از نام ها را مطرح کنند که هیچ یک به دیگری ارجح نیستند.

با این وجود، اخبار رسیده حکایت از آن دارد که در میان این نام های متعدد، سید محمد صادق زاده به صندلی وزارت نیرو نزدیک تر شده است.

او اواخر سال 95، با حکم وزیر سابق نیرو، به معاونت این وزارتخانه و ریاست سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) رسید.

صادق زاده متولد سال 47 است و در صورت رسیدن به صندلی وزارت نیرو، در زمره وزرای جوان تر کابینه محسوب خواهد شد.

در روزهای گذشته و با پررنگ تر شدن احتمال معرفی صادق زاده به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو، بخش هایی از جامعه صنعت انرژی کشور به طرق مختلف از او حمایت کرده اند.

فارغ از دلایل سیاسی رای عدم اعتماد به بیطرف، به نظر می رسد عمده دلیل منتقدان او بهویژه در میان اصلاح طلبان، انتقادها به عملکرد او در دوره 8 ساله وزات نیرو به ویژه در حوزه سدها بوده که به زعم منتقدان، اقدامات او توجیه "علمی" نداشته است.

همین موضوع باعث شده تا حسن روحانی و مشاوران او، روی این موضوع تمرکز ویژه ای کرده و به دنبال گزینه ای بگردند که رضایت جامعه علمی کشور را به همراه داشته باشد.

از این رو، صادق زاده در زمره اصلی ترین گزینه ها قرار گرفته است. او دو مدرک دکترا دارد.

تالیف و ترجمه دو کتاب را در کارنامه علمی اش ثبت کرده و 15 مقاله علمی در مجلات علمی معتبر بین المللی به چاپ رسانده است.

فارغ از این موضوع، حوزه کاری و تحقیقی او، محیط زیست است؛ یعنی درست یکی از موضوعاتی که بیطرف به بی توجهی به آن متهم شده و رای نیاورده بود.

از دیگر دلایلی که به نظر می رسد مشاوران حسن روحانی را به معرفی صادق زاده به عنوان گزینه وزارت نیرو – دست کم تا کنون - مجاب کرده، ورود او به وزارت نیرو در ماه های اخیر به عنوان معاون وزیر است؛ فرمولی که روحانی تا کنون در چند وزارتخانه از جمله ارشاد و ارتباطات آزموده و با وجود مخالفت ها و نقدها، به نظر می رسد از آن نتیجه مثبت گرفته است.

سایر گزینه های پرشمار وزارت نیرو، از نظر اسم و رسم و نیز سوابق و حتی خط و ربط سیاسی، برتری خاصی به یکدیگر ندارند و اگرچه اخبار رسیده حاکی از آن است که رییس جمهور عجله ای برای معرفی وزیر پیشنهادی نیرو ندارد، اما تا کنون جمع بندی ها حکایت از رسیدن به یک نام در سکوت خبری دارد: سید محمد صادق زاده.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
1
0
سلام
با توجه به گزارش انتخاب ۱۷.۵۸ . می توان به موضوعاتی در این خصوص اشاره کرد . اول اینکه ، با توجه به اینکه دولت روحانی و کمیسیون های مجلس شورای اسلامی اعلام کردند هنوز وزیر پیشنهادی وزارت نیرو مشخص نشده چطور خبرگزاری انتخاب و سایت تابناک و ... به این موضوع دامن می زنند و ایشان را وزیر پیشنهادی معرفی می کنند دوم اینکه شنیدنی ها حاکی از این است که این خبرگزاری ها با هماهنگی هم این سناریو را دامن می زنند که این خود جای سوال است که چطور موضوعی را که دولت ، مجلس ، و وزارت نیرو نمی دانند آنها می دانند . سوم اینکه انتخاب وزیر نیرو آیا با لابی هایی توسط رسانه ها و ... در حال انجام است که ما خبر نداریم ؟ آیا توپخانه این لابی گر ها توسط رسانه ها صندلی وزارت نیرو را هدف قرار داده است ؟ در این میان سوال اینجاست چه کسانی در تلاش هستند که ایشان را به صندلی وزارت نزدیک کنند ؟ اهداف و انتظاراتشان از وزیری که فقط ۷ ماه معاون وزیر بدون ساختار سازمانی بوده چیست ؟ آیا انتظاراتشان توسعه آب و برق کشور است ؟ یا مقاصدی دیگر در سر دارند ؟ دولت بی تردید در موقعیت حساسی در خصوص وزیر نیرو قرار گرفته است . از یک سو انتخاب صادق زاده جهت برآورده ساختن انتظارات تعداد محدودی از آدمهابی که بدنبال منافع شخصی خود هستند . از سوی دیگر مدیریت خانواده وزارت نیرو و انتظارات جامعه ایرانی از صنعت آب و برق موضوعی است که نمی توان به سادگی از کنار آن عبور کرد . شاید با انتخاب ایشان ، آنها به اهدافشان برسند و لی در رابطه با گزینه دوم خانواده وزارت نیرو شاهد اداره عجیبی از مدیریت خواهد بود که در طول زندگی خود تجربه نکرده است. و مجلس شورای اسلامی تجربه جالب تری را کسب خواهد نمود
بهره بردار توزیع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
1
علی دایی پرسپولیس مربی بود بازیکنان قوی نمی گرفت فکر می کرد خودش آقای گل دنیاست کارا پیش می ره که نرفت و اون مشکلات پیش اومد.
حالا شده داستان معاونت هماهنگی توزیع و علی دایی. معاون به اصطلاح دانشمند دانشگاهی نمی تونه با مدیران ضعیف راه بجایی ببره و فقط آمار و ارقام بده و کل شرکتهای توزیع را با خودش بد کنه....
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
1
0
دکتر حقی فام یا دکتر صادق زاده هر دو متخصص و دانشمند
ناشناس
|
Germany
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
1
0
بهره بردار توزیع که هرجا یک کامنت مشابه میذازی بدان که حقی فام برند توانیر و صنعت برق است.
مرید حججی
|
Germany
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
0
1
در پاسخ احمد
آیا انتخاب' خبر آنلاین; اقتصاد آنلاین و تابناک و ... همه هماهنگ دارن برا صادق ژاذه خبر می زنند? یقینا ایتطور نیست.
اگر از نمایندگان مجلس خصوصا کمیسیون انرژی بپرسید خواهند گفت علیرغم اسامی کاندیداهایی که شایع است فقط دو نفر به صورت غیر رسنی,از,مجلس دولت استعلام خواست: دکتر حقی فام و دکتر صادق زاده.
هر دو دانشمند" با تجربه در,سطح مدیریت عالی' متخصص و استراتژیست هستند که توان,برخورد با چالش های برق,و آب را دارند.
در اول مهر این دو بزرگوار,یقینا یکی به نفع دیگریرکنار می,رود چون هر دو از جنس مدیران سنتی نیستند و بسیار آگاه و خردمند هستند.
امیدواریم این دو پاسدار خون حججی ها موفق باشند.
کارشناسی از وزارت نیرو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
1
متاسفم که این جو غیر کارشناسی وجود دارد وبه نظر می رسد یک عده جمع شدند که در له یا علیه کامنت بذارند.
این دو بزرگوار ی که مطرح نموده اید سازمانی که فعلا در ان مشغولند را نتوانستند همدل وهم جهت کنند وعملا کارها را قفل نموده اند واقعا از محموعه مدیران توزیع ویا ساتبا سوال کنید این دو بزرگوار چه کار جدیدی در محدود وظایف فعلی انجام داده اند وچقدر مقبولیت دارند که الان بخواهند برای سطح وزارت مطرح شوند.
باور بفرمایید دوستان خیلی نزدیک این دونفر هم به انها اعتقاد ندارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
1
1
شرکت های توزیع نیروی برق و توانیر و صنعت برق از دکتر حقی فام دانشمند فرهیخته و مدیر اجرایی کارکشته استراتژیست و پلنر حمایت می کنند.
بساط دهقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
1
15 سال است که رهبری در مبارزه بافساد اقتصادی واداری به مسئولین هشدار می دهد،اما چرا فساد روز بروز بیشتر می شود،دولت در مبارزه با فساد سکوت کرده وفقط شعار می دهد،مفسدین در همه جا نفوذ دارند،با 26 سال اپراتوری در صنعت برق،از سال1389 مبارزه با فساد را شروع کردم وچندین رئیس متخلف را برکنار کردم هیچکس جرأت نکرد کمکم کند وحتی از مجرمین حمایت کردند،چون دولت ناتوان است در مبارزه با فساد پس هر وزیری بیاید ناتوان است و عزم ملی می خواهد چون چند سال پیش آقای جهانگیری گفت،باید املاکی وار وارد مبارزه با زالوصفتان مفسد شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
1
1
وزیر فقط دکتر حقی فام است و خواهید دید که ایشان انشالله در این پست در مهرماه خواهند بود. مگر اینکه به نفع عزیزی دیگر کنار بروند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
1
1
منابع نزدیک به رییس جمهور اعلام کردند
دو گزینه نهایی وزارت نیرو
دکتر محمود رضا حقی فام و دکنر صادق زاده
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
1
اگه یه باسواد بیکار هم باشه نمی آد توانیر چون می گه کارش اداریه.
دلیلشو دارم باور می کنم
ناشناس
|
United States of America
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
1
اگر پرده برفتاد همه چیز ورافتد.
واقعا زمان قدیم توانیر کوچه مردها بود...
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
0
0
در پاسخ مرید حججی
ما علاقه مند نیستیم در نظراتی که دوستان می دهند نظر بدهیم ولی چون نام شهید عزیزی همچون حججی برده شده خواستیم کوتاه جواب دوستمان را بدهیم
نکته ای که باید عرض کنم اینست که مطالبی که از سوی ما ارسال می گردد سعی می کنیم هم صداقت و هم کمتر ین خطایی داشته باشد .
در خصوص هماهنگی خبرگزاری ها و سایتها لازم است به اطلاع جنابعالی رسانده شود با توجه به اطلاعات کسب شده این رسانه ها در
هفته گذشته با ایشان ملاقات حضوری داشتند (ما دراولین مطلب خودمان طرح کردیم که اگر کسی نظر ی غیر نظر ما را دارد ما مجبور می شویم با مصداق صحبت کنیم) روز ملاقات ایشان با رسانه تاریخ ۲ شهریور بوده است. اگر لازم بود در نظرات بعدی موارد جلسه به عرض رسانده شود (اولین مصداق) . موضوع بحث مدیریت عالی ایشان است که شما طرح کرده اید منظور شما از مدیریت عالی ایشان (جناب آقای دکتر صادق زاده) چیست ؟ اگر منظور شما تفویض اختیار ایشان به مدیران خود است که باید به عرض شما برسانیم هیچ مدیر زیر مجموعه ایشان تفویض اختیاری ندارد حتی به اندازه خرید یک خودکار ؟!!! و یا اگر منظور شما از مدیریت عالی ایشان مدیریت مشارکتی است باید به عرض رسانده شود دو موضوع تفویض اختیار و مشارکت همسو با هم و مکمل هم هستند پس وقتی اثری از تعویض اختیار نیست چطور می تواند مشارکت در سازمان وجود داشته باشد . و یا اگر منظور شما از مدیریت عالی ایشان توجه به نیروی انسانی است با توجه به اطلاعات کسب شده کافیست به سازمان ایشان تشریف ببرید و ببینید (دومین مصداق) در رابطه با استراتژیست بودن ایشان لازم است فرآیند فعالیتهای ایشان را بررسی بفرمایند شما هیچگونه برنامه استراتژی در حوزه ساتبا نمی توانیم بیابید برای همین است که جهت تصویب ساختار ساتبا مدتهاست ( بیش از ۷ ماه ) سازمان تحت مدیریت ایشان نمی داند دنبال چه چیزی هستند . و سازمان امور استخدامی نیز نمی داند آنها چه چیزی می خواهند این یعنی عدم استراتژی راهبردی در سازمان (سومین مصداق ) در خصوص اینکه فرمودید مدیریت ایشان سنتی نیست باید به اطلاع شما برسانم اتفاقا مدیریت ایشان ( اگر اسم آن را مدیریت بگذاریم)کاملا سنتی است بطوریکه اطلاع داریم از زمانی که ایشان دارند برنامه وزارت برای خودشان می دهند سازمان تحت مدیریت ایشان کاملا تعطیل است ( چهارمین مصداق)
در خاتمه باید به عرض برسانم شهید حججی ها باید در قلب ما جا داشته باشند اگر در قلب ما جا بگیرند آن وقت انسانی خواهیم شد که مسئولیتها را بر اساس توانایی خود قبول می کنیم . و نه زیادتر .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸
1
1
من بالشخصه حقی فام را در قامت چمران متعهد و متخصص، در قامت همت با همت و پرتلاش و مرد، در قامت حججی با شهامت و مومن و دلیر، در قامت رجایی متواضع، در قامت باهنر هنرمند دانا سیاست شناس، در قامت عباسپور اجرایی و مریر، در قانت جهان ارا مومن وطن دوست جنگنده، در قامت خلبان شیرودی نارس و بلندپرواز و سربزیر، در قامت مالک اشتر وفاداز، در قامت بهجت ها دین شناس در حد خویش، در قامت حر آزاده، در قامت شاگرد ممتاز مطهری ها، در قامت انیشتین و دانشمندان عالم و باسواد و ... می شناسم.
حال هر مغرض پست طلب مال دوست هر چه بگوید که عده اشان در اندازه انگشتان یک دست اما زبانشان به درازای رود جیحون.
چون می دانم مرید علی زمان است و از هر دشنامی ناراحت نمی شود بلکه می گذرد می خواهم بیان شیرین آقایمان را به یادگار بگذارم:

ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
1
0
می یینم که خمار لرزون که با نام |United States|۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶ اومده زبون باز کرده

یه پیشنهاد بهت دارم وقتی حرف دو تا مرده تو نیا وسط...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
1
0
حمد و سپاس خدای را سزاست که بر ما نعماتی عطا کرده حقی فام.
انشالله این مرد فلضل و دانشمند دوست داشتنی و استاد مسلم برق و مدیر مدبر در راس وزارت نیرو منشا خدمات شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
1
0
ذکتر حقی فام می تواند با تخصص و قدرت مدیریتی کلایک آمیخته با تجربه اجرایی وزارت نیرو را بدرستی هدایت و حتی مشکلات آب را با یک برنامه ریزی علمی و دقیق حل کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
1
0
حمد و سپاس خدای را سزاست که بر ما نعماتی عطا کرده حقی فام.
انشالله این مرد فلضل و دانشمند دوست داشتنی و استاد مسلم برق و مدیر مدبر در راس وزارت نیرو منشا خدمات شوند.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
1
1
طرفدارهای این ... ول کن ... نیستند. چون دانشجو هستند و خبر ندارند چه ... کاریهایی انجام داده. دلخوشند که این بنده خدا پست میگیره و اینها به نون و نوایی می رسند. خبر ندارند مستندات کامل پروژه ها و تربیت مدرس و مشاور های دوران هرمزگان و پروژه های توزیع تهران و .... به سازمان بازرسی و قوه قضاییه همراه با نامها و مشخصات کامل حدود یک هفته است ارسال شده. کم کم باید دنبال لانه ... بگردند. بنده خدا بدجوری خواهد سوخت.... حتی اگر هم مسئولیت بگیرد آتوهای بسیار بدی به دیگران داده که را گریزی جز سرنوشت خاوری ندارد....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
0
در جواب ناشناس ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹

واقعا از توانیر تاسف خورم که چه .... را استخدام کرده و چه بی سواد ... و... و... است البته این ... لامذهب عقده ای و اطرافیانشان که به ۴ نفر هم به زور می رسند چقدر بدبختند.
تو بی عرضه اگه تونستی از محل پروژه های تحقیقاتی دوستان در دانشگاه یک ریال دربیاری که به امثال تو بابت کارکردن تو پروژه ها پولی داده باشند اونوقت می تونی حرف بزنی و الا بزودی خواهی فهمید رعد ذوالفقار را.
این دوست معاون بی شک پاک ترین فرد صنعت برق است و تهمت زدن تو فضای مجازی ذره ای از ارادت ما به ایشان و شخصیت ایشان کم نمی کند.
بدان که
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست.
ذرود بر سرباز خامنه ای پرفسور توانیر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
0
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ قابل توجه تو:
پرده ات خیلی وقته ورافتاد.
تو دیگه باز بازی. آزادی. با هر کی می خوای بپر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
0
پرده ات خیلی وقته ورافتاد.
تو دیگه باز بازی. آزادی. با هر کی می خوای بپر.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
1
حقی فام گزینه اصلح وزارت نیرو است.
ایشان در صنعت اوزیع تحولی بنیادین ایجاد کرد و این صنعت از نابودی نجات یافت.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
0
چه خوش گفت روحانی پاکزاد
درودم بر آن مرد دانشمند باد
وزیر نیرو بود دکتر پاک ما
حقی فام وزیری است که پاینده باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
1
0
متن بسژار عالی کتابت شد. وزیر نیرو باید همین ویژگی ها رو داشته باشه.
سردار
|
United States of America
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
1
1
لطفا وزیر از آب نباشه که تا حالا,بودن و ما این مصیبت ها رو می کشیم.
از,برقی ها وزیر بذارین چون باهوش ترند و مشکل آب را هم حل می کنند.
برقی ها با ضوابط,و استاندارد اشنا هستند و مشکل اب را به طور سیستمی حل می,کنند
دکتر حقی فام به عنوان یک خلاق و برنامه ریز قهار این نشکل را هم حلی می کند.
اگر دولت می خواهد نتیحه بگیرد فقط با حقی فام می تولند.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
1
0
آخرین خبر
تمام وزرای از سال ۱۳۷۲ وزارت نیرو با اجماع کامل نظر به وزارت دکتر حقی فام دارند.
امیدوارم نظر این عزیزان با اقبال رییس جمهور محبوب مداجهه شود و ایشان در هفته اول مهر به مجلس معرفی شوند.
یقینا ایشان مورد وثوق خانه ملت واقع خواهد شد.
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
1
0
وزیر نیر فقط حقی فام.
با توجه به شناخت ما پرسنل نیروگاه های آبی از جناب دکتر حقی فام که داتشمندی فاضل و استادی برجسته در قابلیت اطمینان شبکه های برق هستند و البته در اجرا نیز در این چندسال اخیر نشان دادند که با استراتژی و برنامه ریزی صحیح صنعت توزیع نیروی برق را از مسیر ناکجا اباد به مسیر هوشمندسازی,و مدرن سازی هدایت کرده و تلفات برق در توزیع را از ۱۶ درصد به ۱۰ درصد رساندند از رییس جمهور دانشمند روحانی عاجزانه می خواهیم تا دکتر محمودرضا حقی فام مومن و با پرستیژ و کاردان و متخصص را به سمت وزارت نیرو منصوب دارند.
ایشان صنعت آب را نیز سامان می دهنذ چون یک مجری و برنامه ریز قابل و توانایی هستند.
جمعی از مهندس حوزه آب و نیروگاه های آبی کشور
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
1
0
حقی فام یادگار و بازمانده شهدا
بازمانده نخبگان مهاجر
بازمانده مدیران شهید اجرایی
و...
او یگانه ستاره رییس جمهور در آسمان وزارت نیرو و دولت برای درخشیدن است.
درود بر مردان بی ادعا
درود بر حقی فام ها
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۷
1
0
امیدواریم دکتر حقی فام به عنوان اولین نخبه وزیر به مجلس در هفته اول مهر معرفی شوند.
دکتر حقی فام با رزومه ای سنگین و مفید راهگشای مشکلات پیش روی وزارت نیرو است.
او تنها مدیر برنامه ریز منطبق بر استانداردهای کشورهای پیشرفته است و اصول کار او مبتنی بر راهبردهای کلاسیک آمیخته با اهداف اجرایی است.
ناشناس
|
Singapore
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
1
1
امیدواریم دکتر حقی فام به عنوان اولین نخبه وزیر به مجلس در هفته اول مهر معرفی شوند.
دکتر حقی فام با رزومه ای سنگین و مفید راهگشای مشکلات پیش روی وزارت نیرو است.
او تنها مدیر برنامه ریز منطبق بر استانداردهای کشورهای پیشرفته است و اصول کار او مبتنی بر راهبردهای کلاسیک آمیخته با اهداف اجرایی است.
علوی
|
Singapore
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۸
1
0
آیا مدیرتر از دکتر حقی فام هست?
اتسانی متخصص شریف و با دانش عالی تر از,عالی.
امیدواریم وزیر نیروی دولت دوازدهم بلشد.
آبفا گروه برق
علی بهاریوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
1
0
از همه مدیر تر و کار بلدتر خود ستار محمودی هست.
صداقت.امانت. درایت
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
0
0
خودم از همه مدیرترم
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۲
0
0
و رضا آمد. از اردکان نه از برلین آمد. امیدوارین مدیران ۸۸ تا ۹۲ را دوباره نیاورد.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار