کد خبر: ۲۵۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۳ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۶
محسن طرزطلب با اشاره به اینکه توان تولید نیروگاه‌ها در دولت دهم روندی نزولی پیدا کرده بود، ادامه داد: از سال ۹۲ با ساخت نیروگاه‌های جدید توان تولید این مراکز افزایش پیدا کرده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته از هم‌اکنون تا پیک سال ۹۷ به ۳ هزار مگاوات نیروگاه جدید دست پیدا خواهیم کرد که البته این رقم در سال ۹۸ به چهار هزار و ۳۰۰ مگاوات خواهد رسید.
به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه در گذشته سرمایه‌گذاری برای احداث تولید نیروگاه حرارتی روند نزولی به خود گرفته بود، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته از سوی دولت یازدهم این روند بر خلاف گذشته رشد مثبتی را در پیش گرفته است، به‌طوری که پس از برجام ۶ میلیارد دلار قرارداد برای احداث نیروگاه به شرط تامین مالی خارجی منعقد شده است.
 
طرزطلب اظهار امیدواری کرد اجرای این پروژه‌ها از سال ۹۷ و در سه سال پایانی برنامه ششم توسعه، عملیاتی شود.
 
وی با بیان اینکه در دولت دوازدهم نیز در پی جذب سرمایه خارجی و داخلی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید هستیم، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم راندمان واحدهای جدید خود را به بیش از ۵۵ درصد رسانده و به ظرفیت اسمی چهار هزار مگاوات نیروگاه جدید در سال دست پیدا کنیم.
 
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی در پایان بر لزوم تلاش هر چه بیشتر برای تامین منابع مالی نیروگاه‌ها تاکید کرد و گفت: تنها برای حوزه تولید نیازمند سه‌میلیارد دلار سرمایه‌گذاری هستیم؛ بنابراین لازم است تا از تمام توان خود برای جذب هر چه بیشتر سرمایه داخلی و خارجی استفاده کنیم.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار