کد خبر: ۲۵۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۳۹ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
وزارت نیروی دولت یازدهم بیشترین فعالیت را در آبرسانی روستایی از ابتدای انقلاب تا کنون را داشته و در بخش برق نیز دستاوردهای قابل توجهی در بخش نیروگاهی، شبکه‌های برق و تجدیدپذیر داشته است.
به گزارش برق نیوز،  در این گزارش، به مناسبت ایام هفته دولت نگاهی به آمارهای عملکردی این وزارتخانه در ۴ سال گذشته خواهیم داشت.

حوزه برق و انرژی
این وزارتخانه در دولت تدبیر و امید بجز آب در بخش برق نیز موفق بوده که از جمله در فعالیت‌های صنعت برق در دولت یازدهم می‌توان اختصاراً به افتتاح و بهره برداری از ۶۴ نیروگاه در ۱۳ استان با ظرفیت ۷ هزارو ۹۴۳ مگاوات، افتتاح و بهره برداری از ۲۰ پست ۴۰۰ کیلو ولت در ۱۷ استان با ظرفیت ۱۱ هزارو ۱۷۰ مگاولت آمپر، افتتاح و بهره برداری از ۳۰ پست ۲۳۰ کیلو ولت در ۲۲ استان با ظرفیت ۹ هزارو ۵۵۵ مگاولت آمپر، افتتاح و بهره برداری از ۵۴ پست ۱۳۲ کیلو ولت در ۱۳ استان با ظرفیت ۴ هزارو ۹ مگاولت آمپر، افتتاح و بهره برداری از ۱۳۴ پست ۶۶ - ۶۳ کیلو ولت در ۲۶ استان با ظرفیت ۸ هزارو ۸۲۷ مگاولت آمپر اشاره کرد.

لازم به توضیح است که در دولت یازدهم این وزارتخانه موفق شد تا تلفات شبکه توزیع برق را از ابتدای سال ۹۲ یعنی آغاز دولت یازدهم تا به امروز حدود ۳۸ ۶۸۳  درصد کاهش داده و بهره برداری از ۳۰ نیروگاه تجدیدپذیر در استان‌های مختلف با ظرفیت۲۷۴ . ۱۸۱ مگاوات را آغاز کند.

حوزه صادرات

بنابراین گزارش، وزارت نیرو همواره در بین سایر وزارتخانه‌ها رتبه اول صادرات را به خود اختصاص داده است لذا در دولت یازدهم نیز این وزارتخانه با تلاش شبانه روزی پرسنل خدوم خود توانست بار دیگر برگ زرینی را در سند تجارت اقتصادی کشور از خود به جای گذارده و ضمن صادرات برق به میزان ۴۰ میلیارد و ۱۲۰ میلیون کیلو وات ساعت (از سال ۹۲ تا پایان سه ماهه نخست سال ۹۶) مبلغ حدود ۳. ۳ میلیارد دلار ارز آوری برای کشور به ارمغان آورد و به میزان    ۶. ۴  میلیارد دلار خدمات فنی و مهندسی به سایر کشور‌ها صادرات کند.

این آمار حاکی از آن است که رشد صادرات خدمات فنی و مهندسی به نحوی است که ۹۰ درصد صدور خدمات فنی و مهندسی کشور متعلق به حوزه صنعت آب و برق است.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار