کد خبر: ۲۵۰۹۵
تاریخ انتشار : ۱۶:۰۴ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۶
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: کمتر از یک درصد سبد هزینه خانوار در ایران مربوط به برق مصرفی است، در حالی که در تمام جهان هزینه‌های برق بیش از ۴ تا ۵ درصد سایر هزینه‌هاست.
به گزارش برق نیوز،   هوشنگ فلاحتیان  معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی، ظهر امروز (یکشنبه) در پنجمین روز از هفته دولت در ارتباط زنده با رادیو گفت‌وگو، ضمن تبریک هفته دولت به کارکنان صنعت آب و برق کشور، قیمت برق را در ایران ارزان‌تر از هر کشور دیگری در جهان دانست و افزود: یکی از دلایل عدم موفقیت فعالیت‌های فرهنگی در آموزش فرهنگ مدیریت مصرف در کشور ارزان بودن قیمت برق است.

وی با بیان این مطلب که هم اینک کشور ما دارای ۷۷ هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی است، گفت: به‌زودی این میزان به ۸۰ هزار مگاوات افزایش خواهد یافت.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو با بیان اینکه احداث نیروگاه و توسعه شبکه‌های برق برای زیرساخت‌های اساسی کشور امری ضروری است افزود: در طول ۴ سال تلاش دولت یازدهم ۸ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده شد و در کنار این ظرفیت جدید ۵۴ پست ۱۳۲ کیلوولت، ۳۰ پست ۲۳۰ کیلوولت و ۲۰ پست ۴۰۰ کیلوولت ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در طرح توسعه ظرفیت نیروگاه‌های تجدید پذیر بادی و خورشیدی که در اوایل دولت یازدهم کمتر از ۲۰۰ مگاوات بوده است و هم اکنون تا دو برابر افزایش داشته افزود: تا پایان امسال حدود ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر وارد مدار خواهد شد.

فلاحتیان با اشاره به اینکه در هفته دولت جاری تا کنون ۶۰۰ مگاوات نیروگاه جدید وارد شبکه سراسری شده است افزود: در زمان حاضر آمادگی داریم تا نیروگاه سیرجان واقع در کرمان به ظرفیت ۶۲۴ مگاوات را که با اعتباری بالغ بر ۲۷۱ میلیون یورو به اتمام رسیده را وارد مدار کنیم.

او ادامه داد: با ورود این نیروگاه جدید، ۱۵۰ ایستگاه برق ۴۰۰، ۲۳۰، ۱۳۲ و ۶۳ کیلوولت که با اعتباری بالغ بر ۲۲۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسیده و آماده افتتاح است نیز مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو سپس افزود: در هفته دولت بجز نیروگاه خورشیدی همدان، نیروگاه قم نیز با ظرفیت۷ .۲  مگاوات با اعتباری بالغ بر ۹ میلیون یورو به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در ۴ سال گذشته تلفات شبکه توزیع نیروی برق کشور با تلاش پرسنل خدوم صنعت برق از۲ .۱۵  درصد به ۱۱ درصد کاهش یافته است افزود: این یک کار بزرگ جهادی در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بود.

هوشنگ فلاحتیان با اشاره به اینکه در طول دولت یازدهم راندمان نیروگاه‌های کشور حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است افزود: این افزایش راندمان بجز صرفه جویی در سوخت و صرفه اقتصاد جلوی گرم شدن بیشتر هوای کشور را نیز خواهد گرفت.

او با اشاره به اینکه در زمان حاضر هزینه ۵۱ درصد مشترکان برق کشور حدود ۸۰۰ تومان و ۱۷ درصد حدود ۱۵ هزارو ۵۰۰ تومان است افزود: در مجموع حدود ۶۷ درصد مشترکان برق هزینه‌ای بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت نمی‌کنند و هزینه برق برای استفاده از وسایلی همچون کولر، یخچال، ظرفشویی، لباسشویی و تلویزیون در مقایسه با سایر هزینه‌های خانوار بسیار ناچیز است.

معاون برق و انرژی وزارت نیرو با بیان اینکه کمتر از یک درصد سبد هزینه خانوار در ایران مربوط به برق مصرفی است، ادامه داد: در تمام جهان هزینه‌های برق بیش از ۴ تا ۵ درصد سایر هزینه‌ها است و ایران یکی از ارزان‌ترین برق‌های جهان را به مشترکان خود عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عمده نیروگاه‌های جدید سیکل ترکیبی و تجدید پذیر در بخش‌های خورشیدی، بادی و زباله سوز کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی احداث شده است افزود: برق تولیدی از این نیروگاه‌ها با تضمین ۲۰ ساله توسط وزارت نیرو خریداری می‌شود و این موضوع باعث شده تا بخش خصوصی داخلی و خارجی با اطمینان بیشتری نسبت به عقد قرار داد اهتمام ورزند.

فلاحتیان با تاکید بر اینکه بایستی ایجاد توازن بین منابع تولیدی و مصارف برقرار شود اضافه کرد: هزینه تولید هر کیلوات ساعت برق در کشور در مقایسه با سایر کشور‌ها با احتساب نوسان ۱۰ درصد بیشتر و یا ۱۰ درصد کمتر خواهد بود.
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
3
این بنده خدا که کار دیگه ای بلد نیست .
بفرمایید صرفا قیاس هزینه مردم ایران با سایر کشور ها اشتباه است. چرا حرفی از درآمد های سایر کشور ها نمی زنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خود شیرینی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
3
این که هزینه ها با در آمد ها برابر نیست تا حدودی درست است ولی آقای فلاحتیان آیا مدیران نا کار آمدی که در دوره شما عنان کار را در دست گرفته اند مزید علت مشکلات وزارت نیرو نیستند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
1
2
80 درصد مردم در آستانه خط فقر هستند این آقا داره راجع به سبد خانوار حرف میزنه. آخه عمو جون تو که داری درصد میذاری که چند درصد توی برق، چند درصد توی آب! بقیه اش هم درصد بذار بدونیم چه طور خرج کنیم. حقوق رو خودت تعیین کن و مشخص کن که مثلا چقدر باید اجاره خونه بدیم، چقدر هزینه بهداشت و درمان بدیم چقدر هزینه خوراک و پوشاک و رفت و آمد به محل کار و چه چیزهایی میتونیم بخریم چی نمیتونیم بخریم ... همه چیز رو روشن کن بدونیم باید چیکار کنیم. سبد دریافت حقوق رو هم روشن کن. آخه من که میدونم همتون سرکار هستین.
این سخن ما .... اون هم شجاعت برق نیوز در انتشار آن
ایرانی و مهندس با سابقه کار در نیروگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
2
1
حرفشون درسته قیمت برق در ایران ارزانه و باعث اسراف شده..در فقیرترین کشور منطقه یعنی پاکستان،قیمت برق سه برابره ایرانه!
ایثارگر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۹
2
1
تا زمانیکه قیمت اب و برق واقعی نشود هیچ وزیری نخواهد تونست در وزارت نیرو موفق باشد..حق با مهندس فلاحتیانه..البته باید بخشی از درامدها به نوسازی و تعویض ترانسهای توزیع اختصاص یابد
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۰
1
2
اینا فقط و فقط کارشون گرانیه پس چرا وضعیت معیشت و اقتصادی کشورهای دیگه رو با ایران مقایسه نمیکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۲
0
1
اقا چقدراصراربه افزایش نرخ برق دارید کمی بفکرمدیریت باشید نه برای خالی کردن جیب ملت
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار