کد خبر: ۲۵۱۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
خلاصه گزارش عملکرد و اقدامات شاخص معاونت بهره برداری در حوزه‌های هوشمندسازی شبکه‌های توزیع برق، ارتقاء سطح کیفی ارائه خدمات به مردم، کاهش انرژی توزیع نشده بابهره گیری از تجهیزات خط گرم که دریکسال اخیربه بهره برداری رسیده است منتشر شد.
به گزارش برق نیوز،  دولتیاری معاون بهره برداری و دیسپاچینگ این شرکت با اشاره به اهم اقدامات صورت گرفته و پروژه‌های اجرا شده در سال ۹۵ و فعالیتهای سالجاری، به تشرح چند طرح مهم پرداخت وگفت: طی یکسال اخیر با تلاشهای پرسنل این معاونت پوشش بی سیم جهت مکالمات دیسپاچینگ با امورهای اجرایی و اکیپهای عملیاتی به صد در صد افزایش یافت.
 
این امر با نصب ۴ دستگاه تکرار کننده جدید و تغییرات عمده در شبکه ارتباطی انجام و شرکت توزیع برق زنجان را جزو معدود شرکتهای توزیع با این قابلیت قرارداده است. در حال حاضر ارتباط بی سیم دیسپاچینگ شرکت با مناطق دهگانه بصورت کامل برقرار بوده و همکاران در مراکزحوادث دهگانه به سهولت و با پوشش صددرصدی امکان مکالمه دربستر بیسیم با اکیپ‌های عملیاتی مناطق را دارند.

وی از راه اندازی پروژه اسکادا خبر داد و افزود: به منظور راهبری شبکه‌های توزیع برق استان و عملیاتی نمودن سیستم مانیتورینگ آنلاین پارامترهای شبکه فشار متوسط این نرم افزار در مرکز دیسپاچینگ نصب و بهره برداری رسیده است که از قابلیت‌های این فناوری، ۱ - وجود اطلاعات بهنگام و دقیق از تمامی پارامترهای شبکه فشار متوسط اعم از جریان، ولتاژ، ضریب قدرت ۲ - اطلاع انلاین و دقیق از عملکرد قطع و وصل فیدرهای فشار متوسط داخل پستهای فوق توزیع ۳ - امکان پایش منظم شبکه و کنترل توان اکتیو و راکتیو تک تک پستهای فوق توزیع استان بصورت آنلاین و ۴ - تهیه بانک اطلاعاتی تمامی پارامتر‌ها برای کلیه فیدرهای فشار متوسط، ترانسهای فوق توزیع و... جهت امکان تهیه گزارشات مدیریتی در دوره‌های روزانه، ماهانه و سالانه.

دولتیاری به یکی از پروژه‌های بومی در زمینه هوشمندسازی شبکه‌های توزیع برق اشاره کرد و گفت: با عنایت به گستردگی شبکه فشار متوسط استان و ضرورت کاهش مدت زمان خاموشی‌های بی برنامه و همچنین به منظور افزایش نقاط مانوری شبکه در عملیات با برنامه، مطابق هدف گذاری‌های کوتاه مدت و بلند مدت شرکت در جهت بهبود شاخصهای SAIDI و AENS، ارتقاء سیستم اتوماسیون فیدرهای فشار متوسط و افزایش تعداد کلید‌ها با قابلیت فرمان از راه دور صورت گرفته است. در حال حاضر ۲۴۰ دستگاه سکسیونر و دژنکتور فرمان از راه دور در بستر شبکه در شرکت توزیع زنجان نصب، راه اندازی و بصورت کاملاً کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرد که علاوه بر تسهیل در قطع و وصل باعث کاهش مدت زمان خاموشی برق و انرژی توزیع نشده گردیده است. وی خاطر نشان کرد: این پروژه یکی از طرح‌های تحقیقاتی بوده و در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی تمامی نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری سیستم، ساخت داخل می‌باشد.

وی راه اندازی Contac Center و مرکز فوریت‌های برق متمرکز (۱۲۱ -کل استان) را با هدف افزایش صحت ثبت اطلاعات و برنامه ریزی و تصمیم گیری بر اساس آمارهای واقعی و راهنمایی جامع مشترکین در خصوص حوادث شبکه و خاموشی‌های بابرنامه، مهم دانست وادامه داد: سامانه ۱۲۱ متمرکز بعنوان مرکز فوریت‌های برق استان زنجان بصورت Contac Center اجرا گردید؛ که از جمله مزیت‌های این طرح کاهش هزینه ها، بهبود خدمات، مدیریت تماس‌های بهمنی، تسریع در پاسخگویی و پیگیری مناسب پرونده‌ها، کاهش متوسط زمان رفع خاموشی و بهبود شاخصهای بهره برداری ودرنهایت افزایش رضایتمندی مشترکین می‌باشد.

وی درپایان گزارش خود از تجهیز کلیه واحدهای عملیاتی شرکت به دوربین‌های ترموویژن خبر داد که جهت پایش مستمر وضعیت خطوط و پستهای شبکه بصورت برنامه مدون، کلیه واحدهای عملیاتی نظارت خطوط و پستهای هوایی و زمینی، به دوربین‌های ترموگرافی مجهز گردیده اند و موجب انجام سرویس‌های پیشگیرانه تجهیزات و جلوگیری از حوادث و قطعی‌های گسترده می‌شوند. همچنین تشکیل و راه اندازی اکیپ‌های سرویس پست‌های زمینی بصورت برقدار در امورهای ششگانه ازدیگر فعالیت‌های این‌شرکت محسوب شده که بدلیل سرویس سالیانه پستهای زمینی و محدودیت اعمال خاموشی، طبق برنامه ریزی انجام شده اکیپهای سرویس پست‌های زمینی بصورت برقدار و بدون اعمال خاموشی در امورهای ششگانه تجهیزگردید. با این اقدام علاوه بر کاهش خاموشی‌ها و افزایش رضایتمندی مشترکین، شاخص متوسط زمان قطعی مشترک (دقیقه در روز) نیز به میزان مناسبی بهبود یافت.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
برقی زاده
|
United States of America
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
2
امیدواریم همان بلایی را که سر دیسپاچینگ توزیع استان اردبیل آوزدند با شرکت توزیع استان زنجان نکنند .
برقی زاده
|
United States of America
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
0
2
امیدواریم همان بلایی را که سر دیسپاچینگ توزیع استان اردبیل آوزدند با شرکت توزیع استان زنجان نکنند .
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار