کد خبر: ۲۵۱۴۵
تاریخ انتشار : ۱۱:۴۴ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
رله بوخهلتس یکی از رله‌های حفاظتی به کار رفته در ترانسفورماتور‌ها می‌باشد که برای شناسایی خطاهای داخلی به کار می‌رود. پس از تشخیص خطا توسط رله بوخهلتس، ترانسفورماتور برای رفع خطا از مدار خارج می‌گردد. در ادامه شرایط برای وصل مجدد ترانسفورماتور به شبکه بررسی می‌شود.
سرویس آموزش و آزمون برق نیوز: رله بوخهلتس زمانی عمل میکند که اتصالی در داخل تانک ترانسفورماتور و میان روغن ایجاد شده باشد و جرقه حاصله موجب تجزیه روغن و متصاعد شدن گاز و در صورت اتصال شدید افزایش دمای روغن میشود و حجم روغن سریعاً افزایش یافته و به سمت کنسرواتور بالا میرود.
در این مسیر دو حباب شیشهای محتوی جیوه وجود دارد و در صورتی که گاز متصاعد شده که تدریجاً در محفظه بالایی بوخهلتس جمع میشود آنقدر باشد که به سطح روغن محفظه فشار آورده و آن را پایین آورده و حباب شیشهای جابجا شود رله آلارم میدهد (مرحله اول) و اگر مشکل به همین جا ختم نشود، ممکن است حباب شیشهای (محتوی جیوه) مرحله دوم نیز پایین آمده و تریپ صادر گردد.
عمل حباب شیشهای (مرحله دوم) در اثر حرکت شدید روغن نیز صورت میگیرد. بعد از عملکرد رله بوخهلتس بایستی گازهایی که جمع شده مورد آزمایش قرار گرفته و در خصوص برقدار کردن مجدد ترانسفورماتور تصمیم گیری به عمل آید.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار