کد خبر: ۲۵۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۵:۲۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
محمودی با بیان اینکه در زمینه برق نیز اقدامات مناسبی انجام شده است، افزود: آنچه که به عنوان یک ظرفیت جدید مدنظر وزارت نیرو است این خواهد بود، که در قسمت جنوبی و شرق استان نیروگاه‌هایی احداث خواهد شد تا با استفاده از پتانسیل توسعه پذیری آن بتواند توسعه صنعت را نیز به همراه داشته باشد.
به گزارش برق نیوز، ستار محمودی همزمان با ششمین روز هفته دولت با حضور در جلسه شورای اداری ایلام، ضمن اشاره به اینکه در سال‌های اخیر دو هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آبی این استان سرمایه‌گذاری شده است، ادامه داد: تا پایان سال آینده، ۱۲ هزار میلیارد ریال دیگر نیز در این بخش سرمایه‌گذاری خواهد شد.

وی با توجه به اینکه ممکن است کل اعتبارات استان از شش هزار میلیارد ریال تجاوز نکند، افزود: اعتبارات در نظر گرفته برای بخش آب استان بسیار مناسب و قابل توجه است.

سرپرست وزارت نیرو با اشاره به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت‌های توسعه‌ای فراوانی است، افزود: منابع انسانی و مدیریتی استان، این پتانسیل را دارند تا در رفع مشکلات ایلام بتوانند به نحو موثری عمل کنند.

وی ادامه داد: آب و برق به عنوان کارهای زیربنایی برای گشودن مسیر توسعه برای سازمان‌های دیگر می‌تواند اشتغال آفرین بوده و رفاه و رضایت مردم را نیز جلب کند.

محمودی با اشاره به اینکه بجز سدهایی که تاکنون به بهره‌برداری رسیده است سدهای دیگری نیز در دست اجرا است و برخی از این سد‌ها از جمله سد چناره در حال پیگیری از طریق بانک توسعه اسلامی است، افزود: با تخصیص منابع اعتباری از بانک مذکور عملیات اجرایی این سد آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح بسیار بزرگ و یگانه گرمسیری آغاز شده و حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: با اتمام این طرح وضعیت استان ایلام دگرگون خواهد شد و این حق طبیعی این استان بوده و دولت نیز به آن عنایت ویژه دارد.

سرپرست وزارت نیرو همچنین با اشاره به اینکه روزهای جنگ و بمباران را در این استان به عنوان مدیرعامل آب ایلام مشغول به خدمت بوده است، افزود: دولت تلاش دارد تا مناطقی را که در زمان دفاع مقدس آسیب دیده اند را به مناطق عمران و آبادانی تبدیل کند.

وی با بیان اینکه در زمینه برق نیز اقدامات مناسبی انجام شده است، افزود: آنچه که به عنوان یک ظرفیت جدید مدنظر وزارت نیرو است این خواهد بود، که در قسمت جنوبی و شرق استان نیروگاه‌هایی احداث خواهد شد تا با استفاده از پتانسیل توسعه پذیری آن بتواند توسعه صنعت را نیز به همراه داشته باشد.

محمودی تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری کلنگ زنی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در جنوب استان ایلام اجرایی می‌شود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار