کد خبر: ۲۵۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۴ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
مصرف برق در روز گذشته بیشتر ناشی از استفاده از وسایل الکتریکی در ساعات اولیه شب بوده و میزان مصرف برق به موجب استفاده از وسایل سرمایشی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه بوده است.
به گزارش برق نیوز، مصرف برق در ساعات پیک روزانه که در شروع شهریورماه سال جاری بیش از ۵۳ هزار مگاوات بود، در روزهای اخیر با کاهش قابل توجه همراه شده است.

پنجشنبه (نهم شهریورماه) پیک مصرف برق با کاهش ۱۴۸۰ مگاواتی نسبت به روز قبل از آن به ۵۰ هزار و ۸۹ مگاوات رسید. این رقم در روز گذشته (جمعه دهم شهریورماه) با کاهش حدودا ۴۰۰۰ مگاواتی نسبت به روز پنجشنبه، به ۴۶ هزار و ۵۸ مگاوات رسید.

نکته قابل توجه این است که روز گذشته مصرف برق در پیک شبانه (ساعات ۱۹ تا ۲۳) با ثبت ۴۶ هزار و ۵۸ مگاوات از مصرف برق در پیک روزانه (ساعات ۱۲ تا ۱۴) با ثبت ۴۴ هزار و ۵۴۸ مگاوات پیشی گرفته و این مسئله نشان دهنده این است که مصرف برق در روز گذشته بیشتر ناشی از استفاده از وسایل الکتریکی در ساعات اولیه شب بوده و میزان مصرف برق به موجب استفاده از مصرف وسایل سرمایشی نسبت به روزهای قبل با کاهش همراه بوده است.

روز گذشته با افت مصرف برق در ساعات پیک روزانه، ذخیره نیروگاهی که در میانه مردادماه به زیر ۱۰۰۰ مگاوات رسیده بود، به مرز ۴۰۰۰ مگاوات رسید.
منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار