کد خبر: ۲۵۲۵۸
تاریخ انتشار : ۱۴:۵۱ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
بر اساس دستور مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مطالعات جامع امکان سنجی فنی و اقتصادی طرح تولید پنلهای خورشیدی از سیلیکون متال را انجام داد.
به گزارش برق نیوز، برای اجرای این طرح با شرکت اشمید آلمان تفاهم نامه همکاری امضاء شده است و سازمان گسترش طبق مدل مشارکتی مدنظر خود در حال شناسایی سرمایه گذار است تا پس از طی مراحل نهایی در ارکان سازمان مرحله اجرایی پروژه را آغاز کند.

میزان تقریبی سرمایه گذاری مورد نیاز این پروژه ۸۶۰۸ میلیارد ریال برآورد شده است. در حال حاضر در کشور هفت واحد صنعتی در زنجیره‌های نهایی تولید پنل خورشیدی (از ویفر و سلول خورشیدی) فعالیت دارند و سهم فعلی برق خورشیدی از سبد انرژی کشور حدود ۰۰۶ ٫  ۰درصد است.

ایران با قرار گرفتن در کمربند خورشیدی و داشتن مناطق کویری و نیز داشتن ۳۰۰ روز آفتابی در سال جزء بهترین کشورهای دنیا در زمینه پتانسیل انرژی خورشیدی است.
 
منبع: آیدرو
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عمو برقی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
0
0
ورود یک سازمان دولتی به این موضوع موضوع شومی هست. به خصوص که قبل از این هم سازمان های اینچنینی به قصد کمک به خودروسازی ها به داخل این صنعت ورود کردند و یک انحصار و عقب ماندگی مزمن در صنعت خودرو ایجاد کردند. قدم بعدی این سازمان پس از ورود و کمک به افتتاح چند شرکت چه بسا حتی خصوصی این است که تعرفه های ورود اقلام تجهیزات خورشیدی را با زد و بند میان این شرکت ها و طرح شکایات و خود طلبکار پنداری بالا ببرد و جلوی ورود پنل با کیفیت و بازده بالاتر را به کشور بگیرد. چیزی که همین الان هم زمزمه آن در برخی از سازنده های پنل خورشیدی داخلی شنیده میشود. و مدام به نهاد های دولتی گله میکنند که باید تعرفه واردات بالا برود تا بتوانند پنل های قدیمی با بازه 10 تا 15 درصدی خود را بفروشند. درحالیکه پنل های 21 درصدی در بازار جهانی در حال فراگیر شدن در بازار است. با توجه به ماهیت این صنعت که تقریبا هر 3 ماه یکبار کل صنعت با یک نوآوری غافل گیر میشود، بهتر است سازمان بد سابقه مانند سازمان گسترش و نوسازی به انرژی های نو دخول نکند، چرا که این صنعت نوپا که از اول قرار بود به طور کل دست بخش خصوصی باشد با ژست حمایت گرانه مسئولان دولتی و نیمه دولتی در نطفه خفه خواهد شد و ایران باز بیش از پیش در زمینه های انرژی های نو عقب خواهد ماند.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار