کد خبر: ۲۵۳۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۰۶ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
اسکندری مدیرعامل این شرکت در جریان این بازدید گفت: استقرار سیستم اسکادا در شرکت توزیع نیروی برق استان البرز طرح پایلوت شرکت توانیر بوده و دارای ویژگیهای منحصر به فردی است به طوری که همزمان به غیر از اتوماسیون کلیدهای هوایی، قابلیت قرائت از راه دور کنتورهای منصوبه بر روی فیدرهای ۲۰ کیلوولت تغذیه کننده شرکت توزیع هم پوشش داده شده است.
به گزارش برق نیوز، اسکندری مدیرعامل این شرکت در جریان این بازدید گفت: استقرار سیستم اسکادا در شرکت توزیع نیروی برق استان البرز طرح پایلوت شرکت توانیر بوده و دارای ویژگیهای منحصر به فردی است به طوری که همزمان به غیر از اتوماسیون کلیدهای هوایی، قابلیت قرائت از راه دور کنتورهای منصوبه بر روی فیدرهای ۲۰ کیلوولت تغذیه کننده شرکت توزیع هم پوشش داده شده.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد با همکاری موثر و بهره مندی از خدمات شرکت کپکو درخصوص سیستم اسکادا بتوان نسبت به بهبود سرویس دهی به مشترکان اقدام کرد.
 
 اسکندری با اشاره به اینکه در ۴ سال گذشته شاخص متوسط زمان قطعی برق هر مشترک در اثر اتفاقات شبکه از ۱ /۲۸  دقیقه در روز به ۰ /۸۲  دقیقه در روز رسیده و این شاخص ۳ ۳۳/  درصد بهبود داشته است، اظهار داشت: سیستم اسکادا در مرکز کنترل به صورت پشتیبان بوده و درصورت خروج یک مرکز از سرویس، مرکز دوام قابلیت پشتیبانی شبکه را داراست و نیز جهت جلوگیری از ایجاد وقفه در روند کار جاری، نرم افزار اسکادا کاملا استاندارد بوده و قابلیت پشتیبانی تمام پروتکلهای استاندارد اتوماسیون شبکه توزیع، قابلیت برقراری ارتباط با دیتابیسهای مختلف از نوع SQL و ODBC را دارد.

وی با اشاره به اینکه فاز جدید شامل برقراری ارتباط نرم افزار GIS با اسکادا در حال تکمیل و پیاده سازی است، گفت: مقادیر کنتورهای منصوبه بر روی فیدرهای ۲۰ کیلوولت منشعب از ۳۳ پست فوق توزیع در سیستم اسکادا قابل قرائت از راه دور است.

مدیرعامل توزیع برق البرز در پایان یکی از مهمترین ویژگیهای سیستم اسکادا را تدارک نقشه یکپارچه با قابلیت‌های قابل توجه شبکه ۲۰ کیلوولت تحت پوشش با احتساب تجهیزات مانوری و قابل باز و بست مطرح کرد و گفت: جلوگیری از اعمال فرامین اشتباه توسط اپراتور، مشخص بودن محدوده برق و امکان اعمال مانور به صورت آزمایشگاهی و به صورت به هنگام پیش از اعمال فرامین اصلی، اقدامات کنترلی است که منجر به حداقل رسیدن خطاهای اپراتور و کاهش محدوده بی برقی و تسریع در برق رسانی تجهیزات می‌شود
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار